تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: سه شنبه، 25 اسفندماه 1388  

 

گزارشی از سریال‌های نوروزی سیما

 
 

«چهاردیواری»، «زن بابا» و «دارا و ندار»، «همسفران باد» و «شهر کودکان» مجموعه‌ها‌یی هستند که شبکه‌های مختلف سیما قرار است در ایام نوروز 89 روانه آنتن کنند. 

 
 

«چهاردیواری»، «زن بابا» و «دارا و ندار»، «همسفران باد» و «شهر کودکان» مجموعه‌ها‌یی هستند که شبکه‌های مختلف سیما قرار است در ایام نوروز 89 روانه آنتن کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه یک سریال«چار دیواری» به کارگردانی «سیروس مقدم»، شبکه سه سریال «زن بابا» به کارگردانی «سعید آقاخانی» و مجموعه «همسفران باد»، شبکه تهران مجموعه «دارا و ندار» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» را برای پخش در ایام نوروز آماده کرده‌اند، شبکه دو سیما نیز امسال سریالی کودکانه را برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته است.

***

تهیه و تولید مجموعه طنز «چاردیواری» به کارگردانی سیروس مقدم اواسط اسفندماه به پایان رسید و برای پخش تحویل شبکه اول سیما شد، این سریال قرار است از روز یکشنبه (اول فرودین سال 89 ) هرشب ساعت 22و 15 دقیقه روی آنتن این شبکه برود. ساخت این سریال که پس از «پیامک از دیار باقی» دومین تجربه سیروس مقدم در عرصه‌ی سریال سازی طنز به شمار می‌رود 12 شهریور ماه آغاز شده بود که بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، امیر جعفری، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مهران رجبی، مریم امیرجلالی، آزیتا لاچینی، محمد فیلی، ناهید مسلمی، جواد عزتی، سعیده نظام‌دوست، صدرالدین حجازی و گیتی معینی در آن بازی کرده‌اند. «چاردیواری» به طور مشترک توسط محسن تنابنده و سعید آقاخانی نوشته شده است و یک کمدی اجتماعی به حساب می‌آید. این سریال در 15 قسمت مقابل دوربین مقدم رفته و الهام غفوری تهیه سریال جدید مقدم را برای گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما برعهده داشته است. عوامل اصلی این کار عبارتند از: مدیر تولید: سیدرسول سیدحاتمی، بازیگردان: سعید آقاخانی، مدیر تصویربرداری: امیر معقولی،‌ صدابردار: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی‌فر، طراح گریم: حسین صالحیان، مدیر برنامه‌ریزی: علی صابری، مدیر تدارکات: محمود اتحادی‌کیوج، منشی‌صحنه: فاطمه سیدی، دستیار اول کارگردان: علیرضا نجف‌زاده، دستیاران کارگردان: فهیمه کمالی، فرزین فتحی، دستیار صدا: بابک مرادی، دستیاران صحنه: مهدی صالحی، رسول تقیانی، رضا حاجی‌زاده، دستیار لباس: مهناز نوروزی، زینب رنجبر، مدیر اجرای دکور: امیر یزدانی‌صفت، دستیاران گریم: اعظم رحمانی، مسعود رئیس‌الساداتی، دستیاران تدارکات: آرش صالحی، ایمان احمدی .

****

شبکه دو سیما بر اساس تعریف جدید خود در سال 88 سریالی با مضمون کودک و خانواده را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده است. عنوان این مجموعه «شهر کودکان» است که به کارگردانی محمد اعلمی و تهیه‌کنندگی شهلا ولیزاده و عزیز علیزاده در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تولید شده است. «این سریال داستان زندگی هفت عروسک متعلق به دوران مغول‌هاست که بر اثر حادثه‌ای در زیر زمین خانه‌ای از کتاب بیرون می‌آیند و وارد زندگی امروزی می‌شوند.» مختان، مختاب، مخ نشاط، مخ ترس، مخ گلی، مخ تخته و مخ تپلو نام‌های این عروسک‌ها هستند که صداپیشگی آنها را کاظم سیاحی، محمد بحرانی و بهادرملکی‌برعهده‌دارند. دیگر عوامل این سریال 26 قسمتی نیز عبارتند از تصویربردار: افشین احمدی، صدابردار: حبیب صالحی، مدیر تولید: نعمت ا... یمینی، تدوین: امیر و امید ادیب پرور. هنین بازیگرانی چون ارژنگ امیرفضلی (بهزاد)، مجید مشیری (پدربزرگ)، ستاره پسیانی (خواهر بهزاد) در این سریال نقش آفرینی می‌کنند و بازیگران خردسال آن نیز آرمیتا مرادی (هستی) و عرشیا طالبی (حامد) هستند.

***

سریال نوروزی «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی قرار است از روز یکشنبه (اول فروردین) هر شب ساعت 23 روی آنتن شبکه سه برود این در حالی است که هنوز تصویر برداری آن به پایان نرسیده است و در ایام نوروز نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، تا کنون بیش از 65 درصد از تصویربرداری این مجموعه که بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه تهیه‌کنندگان آن اوسط بهمن ماه کلید خورد انجام شده است.علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی نگارش متن آن را در قالب 15 قسمت 45 دقیقه‌ای همزمان با تصویربرداری برعهده دارند.مهران مهام به همراه ایرج محمدی تهیه‌کنندگی سریال «زن بابا» را بر عهده دارند و بازیگرانی چون سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، علی صادقی، شقایق دهقان، رامین ناصر نصیر، محمود بهرامی، حدیث میرامینی، مجید صالحی و فریبا حیدری به عنوان بازیگران این سریال معرفی شده‌اند. در خلاصه داستان «زن بابا» آمده است: این مجموعه داستان عزیز آقا را روایت می‌کند که همسرش فوت کرده و تنها با پسرش زندگی می‌کند. پسر عزیز آقا قصد دارد با دختر دایی‌اش ازدواج کند اما مشکلاتی سر راه اوست.

***

مجموعه تلویزیونی «همسفران باد» نیز که کاری از مرکز چهارمحال و بختیاری است قرار است در ایام نوروز از شبکه سه سیما پخش ‌شود. «همسفران باد» روایت‌گر زندگی دانشجوی جوانی است بنام مرجان که قصد دارد پس از ارائه پایان نامه خود با موضوع مردم شناسی کشور را بقصد آمریکا ترک کند اما خانواده او با این سفر مخالفند، مرجان برای تکمیل پایان نامه‌اش به توصیه استادش عازم مناطق عشایر نشین می‌شود .

شهرام باباپور کارگردان این سریال تلویزیونی تلاش کرده است به شیوه‌ای داستانی اطلاعاتی درباره ارزش‌ها و آداب و رسوم عشایر به مخاطب ارائه کند. مجموعه تلویزیونی همسفران باد در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده است و در ایام تعطیلات نوروز هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می شود. در این سریال حسن جوهرچی همراه با عباس ترکی و آزیتا ترکاشوند ایفای نقش می‌کنند.

***

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» که به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» برای پخش از شبکه تهران در ایام نوروز ساخته می‌شود همچنان ادامه دارد و به گفته ده نمکی قرار است طبق زمان‌بندی پیش بینی شده تا 29 اسفندماه به پایان برسد. تدوین این مجموعه هم زمان با تصویربرداری آن توسط «محسن توکلی» در حال انجام است و از یکشنبه (اول فروردین) هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه روی آنتن سیمای پایتخت می‌رود. سریال دارا و ندار قرار است با کمی تاخیر از شبکه جهانی جام جم و شبکه‌های استانی نیز پخش شود. تهیه کننده این مجموعه سیدامیر پروین‌حسینی است و بازیگرانی فتحعلی اویسی، رضا رویگری، علیرضا خمسه، شهره لرستانی، نگار فروزنده، مرجانه گلچین، سام درخشانی، رضاتوکلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، مریم سلطانی، سیدجواد هاشمی، مریم کاویانی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، رامین راستاد، شهاب عباسی، رضا بنفشه‌خواه، علیرضا اویسی، عباس محبوب، فاطمه طاهری، شهرزاد کمال‌زاده، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، فرهاد بشارتی، نسرین ابرکوه، ساقی زینتی، آرش آب‌پرور، بهزاد رحیم‌خانی، مجید شهریاری، ابراهیم بحرالعلومی، الناز کیانلو، شهربانو موسوی، ملکه رنجبر، بازیگر نوجوان: علی هدایت‌نیا در آن نقش آفرینی می‌کنند.مجموعه «دارا و ندار» سفره هفت‌سینی است با دارا و ندارها، داشتن‌ها و نداشتن‌ها، حسرت‌ها و امیدها، غم‌ها و شادی‌ها... شاید که راهی باشد تا ما به خود بیاییم. دیگرعوامل این مجموعه عبارتند از: گروه نویسندگان: نگارش اول فیلمنامه: رضا مقصودی- بر اساس طرحی از خشایار الوند، مشاور فیلمنامه: پیمان قاسم‌خانی، نگارش دوم فیلمنامه: بابک کایدان، پدرام کریمی، پانته‌آ تاج‌بخش، بازنویسی نهایی: مسعود ده‌نمکی.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed