تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 22 اسفندماه 1388  

 

مرکز آمار ایران: ضریب نفوذ اینترنت، ۱۱ درصد / ۹۲ درصد از دایل‌آپ استفاده می‌کنند

 
 

نتایج طرح "آمارگیری از کاربران اینترنت" که برای اولین بار در دی ماه سال گذشته توسط مرکز آمار ایران به اجرا گذاشته‌ شد، نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت در کشور در سال گذشته به 1/11 درصد رسیده است.  

 
 

نتایج طرح "آمارگیری از کاربران اینترنت" که برای اولین بار در دی ماه سال گذشته توسط مرکز آمار ایران به اجرا گذاشته‌ شد، نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت در کشور در سال گذشته به 1/11 درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، هدف اصلی از اجرای این طرح که به درخواست شرکت‌ فناوری اطلاعات و با همکاری پژوهشکده‌ آمار به اجرا درآمده است، برآورد ضریب نفوذ اینترنت در کشور است.

ضریب نفوذ اینترنت یکی از شاخص‌های مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات کشورها و در زمره شاخص‌های اهداف توسعه‌ هزاره است که منظور از آن نسبت جمعیت استفاده کننده از اینترنت در کشور به کل جمعیت کشور ضرب در 100 است. روش آمارگیری در این طرح، نمونه گیری است که با مراجعه به 98982 خانوار و تکمیل پرسشنامه برای آن‌ها توسط مامور آمارگیری و توسط خانوار (برای خانوارهای دارای کاربر اینترنت) انجام شده است.

نگاهی به اهم نتایج طرح نشان می‌دهد که در سال گذشته، از مجموع 8/18 میلیون خانوار کشور، در حدود نیم میلیون خانوار (5/26 درصد) در محل سکونت و یا در محل‌های دیگر از اینترنت استفاده کرده‌اند، بدین ترتیب که حداقل یک عضو این خانوارها، کاربر اینترنت بوده است. این سهم برای خانوارهای شهری کشور بالغ بر 1/34 درصد و برای خانوارهای روستایی کشور حدود 8/8 درصد بوده است.

در دوره‌ی مورد نظر، از کل 8/71 میلیون نفر جمعیت کشور، 96/7 میلیون نفر کاربر اینترنت بوده‌اند. بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت در کشور، 1/11 درصد است، بدین معنا که از هر 100 نفر جمعیت کشور، در حدود 11 نفر در زمان آماری طرح از اینترنت استفاده کرده‌اند.

این ضریب در نقاط شهری کشور 15 درصد ودر نقاط روستایی سه درصد بوده است. همچنین ضریب نفوذ اینترنت برای جمعیت 10 تا 59 ساله‌ی کشور 9/13 درصد به دست آمده است.

از کل کاربران اینترنت کشور، 8/28 درصد در استان تهران زندگی می‌کنند. همچنین بیش‌ترین ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ترتیب مربوط به استان تهران با 4/16 درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 3/3 درصد است.

از مجموع کاربران اینترنت در کشور، 2/75 درصد حداقل در محل سکونت خود، 15 درصد حداقل در محل کار خود، 26 درصد حداقل در کافی‌نت و 9/14 درصد حداقل در محل تحصیل خود از اینترنت استفاده کرده‌اند.

همچنین براساس نتایج طرح، از مجموع کاربران اینترنت کشور که در محل سکونت خود از اینترنت استفاده کرده‌اند، نحوه‌ی دسترسی 9/91 درصد از طریق Dial up بوده است.

از مجموع خانوارهای کشور در سال 1387، در حدود 1/85 درصد در محل سکونت خود دارای تلفن ثابت و 2/30 درصد دارای رایانه‌ بوده‌اند. حدود 3/71 درصد از خانوارهای کشور دارای حداقل یک عضو با تلفن همراه بوده‌اند. این سهم ها برای نقاط شهری به ترتیب 1/89 ، 6/38 و 8/77 درصد و برای نقاط روستایی نیز به ترتیب 7/75، 6/10 و 2/56 درصد بوده است.

ارقام مذکور شامل افرادی که از طریق گوشی تلفن همراه با GPRS به اینترنت اتصال می‌یابند، نیست.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed