تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 اسفندماه 1388  

 

تکلیف اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان سال ۸۸ مشخص می‌شود؟

 
 

شاید بتوان گفت که اپراتو سوم تلفن همراه برای ایجاد فضای رقابتی در حوزه ارتباطات سیار در کشور و تقویت آن یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود؛ بر همین اساس مزایده‌ای در این زمینه برگزار و به دلایلی که بعضا از سوی مسوولان و رسانه‌ها اعلام شده، به اتمام نرسیده و باطل شد و هرگونه تصمیمی به مراجع ذی‌صلاح واگذار و تعیین برنده نهایی به پایان سال وعده داده شده است. 

 
 

شاید بتوان گفت که اپراتو سوم تلفن همراه برای ایجاد فضای رقابتی در حوزه ارتباطات سیار در کشور و تقویت آن یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود؛ بر همین اساس مزایده‌ای در این زمینه برگزار و به دلایلی که بعضا از سوی مسوولان و رسانه‌ها اعلام شده، به اتمام نرسیده و باطل شد و هرگونه تصمیمی به مراجع ذی‌صلاح واگذار و تعیین برنده نهایی به پایان سال وعده داده شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته مسوولان اگر قرار بود مزایده دیگری برای اپراتور سوم تلفن همراه برگزار شود، شاید زمان طولانی به خود اختصاص می‌داد به همین دلیل راه‌های قانونی دیگری در این زمینه در نظر گرفته و با اپراتورهای بسیاری مذاکراتی آغاز شده است و ظاهرا براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پیش از پایان سال جاری این موضوع نهایی شده و براساس قرارداد، پروانه این اپراتور نهایی و از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت رسمی ابلاغ شود.

وعده تا پایان سال عملی می‌شود؟

وزیر ارتباطات چندی پیش در این باره به خبرنگار ایسنا گفته بود که بر اساس وعده‌ای که دادیم و با پیش‌بینی زمانی، امیدواریم صدور پروانه و واگذاری امتیاز اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان سال و با تاخیر یکی دو ماهه انجام شود اما هنوز مذاکرات با اپراتورهای مختلف در حال انجام است؛ این کار ساده‌ای نیست زیرا آن‌ها شرایط مختلف و طرح تجاری مختلفی دارند.

رضا تقی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا این اپراتورهای مورد مذاکره خارجی هستند و یا با اپراتورهای داخلی یا اپراتورهای حاضر در مزایده قبلی هم مذاکره شده است، تصریح کرده است که محدودیتی وجود نداشته که آن‌ها همان اپراتورهایی باشند که داخل مزایده بودند و اپراتورهای قوی هم می‌توانند در این مذاکره حضور داشته باشند که تا به حال حداقل با 5 کشور در این زمینه مذاکره و صحبت کردیم.

چرا اپراتور سوم تلفن همراه با مشکل رو به رو شد؟

اما این سوال وجود دارد که چرا موضوع اپراتور سوم تلفن همراه با مسائل و مشکلاتی رو به رو شد؟ وزیر ارتباطات در این باره بدون ذکر دلیل مشخصی گفته است که آغاز به کار آن و انجام مراحل بعدی فعالیت این اپراتور با تاخیر مواجه شده است.

به اعتقاد او در بحث اپراتور سوم نیز باید به بحث سرمایه‌گذاری خارجی توجه شود، علاقه‌مندی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و باید به این موضوع توجه شود و از طرفی باید گفت که ساختارهای خصوصی و قوی که بتوانند سرمایه کافی برای این کار را داشته باشند در کشور نداریم بنابراین باید این ساختارها تقویت شوند.

چندی پیش رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روشن شدن تکلیف موضوع اپراتور سوم تلفن همراه و برنده مزایده آن خبر داده و در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرده بود: پروانه اپراتور سوم تلفن همراه هنوز به‌صورت رسمی به کسی ابلاغ نشده و تا زمانی که این کار رسما انجام نشود، نمی‌توانیم برنده را معرفی کنیم؛ طرف برنده باید در مدت زمان مشخصی به تعهدات خود عمل کند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این زمینه اقدامات و نظارت مورد نیاز را انجام می‌دهد.

محمود خسروی با بیان این که نمی‌توان گفت مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ابطال شده ابراز کرده بود که این مزایده منقضی شده است؛ باید با روند قانونی دیگر نظیر تجدید مزایده یا ترک تشریفات و از دیگر روش‌های قانونی برنده اپراتور سوم مشخص شود و درصورتی که پروانه اپراتور سوم طبق شرایط جدید تدوین شود، رگولاتوری به صورت رسمی این موضوع را اعلام می‌کند.

شاید یادآوری این موضوع لازم باشد که در جریان برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه، کنسرسیوم تامین اتصالات به‌دلیل عدم انجام تعهداتش از روند مزایده خارج شد و پس از آن کنسرسیوم زین ایران حائز رتبه دوم پیشنهاد مالی در مزایده به منظور انجام پروژه دعوت شد اما نفر دوم قیمتی با تفاوت زیاد را پیشنهاد کرده بود، در حالی که طبق قانون تفاوت قیمت نباید بیش از 5 درصد باشد.

بنا بر اعلام سعی شد طی مذاکراتی قیمت‌ها تصحیح شود، ولی این اتفاق هم رخ نداد، ضمن این‌که سپرده تامین اتصالات هم طبق قانون ضبط شد؛ کنسرسیوم نیز در زمان مقرر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پاسخ مثبت نداده و به این ترتیب از روند مزایده کنار گذاشته شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed