تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخنرانی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 اسفندماه 1388  

 

کتاب چهارجلدی «نظریه‌های ارتباطات» رونمایی شد

 
 

کتاب چهارجلدی «نظریه‌های ارتباطات» در سری نشست‌های زرین‌قلم به همت فرهنگسرای رسانه و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد. 

 
 

کتاب چهارجلدی «نظریه‌های ارتباطات» در سری نشست‌های زرین‌قلم به همت فرهنگسرای رسانه و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، علیخانی - رییس مؤسسه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم - در این نشست، کتاب «نظریه‌های ارتباطات» را یکی از آثار مهم در حوزه ارتباطات دانست و اظهار کرد: این کتاب خلأیی را که در حوزه ارتباطات وجود دارد، پر می‌کند.

او خاطرنشان کرد: کتاب «نظریه‌های ارتباطات» با ورود به حوزه علم و دانش توانسته حوزه ارتباطات را ارتقا دهد.

رییس مؤسسه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: دانشجویان رشته ارتباطات از طریق مطالعه این کتاب قادر خواهند بود از نظریه‌های موجود در حوزه ارتباطات اطلاع یافته و در تحقیقات خود از این کتاب استفاده کنند.

او با بیان این‌که حرکت در عرصه تولید علم و دانش نیازمند شناسایی علوم گذشته است، افزود: اهمیت ترجمه و چاپ این کتاب در حال حاضر برای جامعه علمی کشور مشخص شده است.

علیخانی تصریح کرد: ترجمه و چاپ کتاب «نظریه‌های ارتباطات» تأثیر بسیاری در ارتقای علمی کشور خواهد داشت.

او ترجمه این کتاب را گام عملی در عرصه رشد علم و دانش عنوان کرد و گفت: چاپ و ترجمه این کتاب یک فرآیند علمی را طی کرده است.

او با بیان این‌که چاپ کتاب‌هایی مانند «نظریه‌های ارتباطات» نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: با توجه به مشکلات ناشران خصوصی، این نوع کتاب‌ها باید به دست ناشران دولتی و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی منتشر شود.

علیخانی همچنین گفت: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا کنون 160 جلد کتاب منتشر کرده است.

او خرد و دانایی را مهم‌ترین ویژگی‌های انسان دانست و افزود: کسب علم و دانش تنها مختص انسان بوده که از فضیلت بالایی در جهان برخوردار است.

یونس شکرخواه - استاد ارتباطات - نیز در این نشست گفت: هدف از چاپ کتاب «نظریه‌های ارتباطات» ایجاد سؤال‌های جدید در مقابل تئوری‌های گذشته ارتباطات است.

او با بیان این‌که چاپ کتاب «نظریه‌های ارتباطات» پایان فعالیت در زمینه ارتباطات نیست، افزود: امروزه باید تئوری‌های جوامع سایبری در حوزه ارتباطات دیده شود.

این استاد ارتباطات بیان کرد: فرهنگ رسانه‌یی همان فرهنگ اینترنتی در حوزه ارتباطات به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: تمامی متن‌های اوریجینال علوم ارتباطات که نیازمند دانشجویان و اساتید ارتباطات است، در این کتاب جمع‌آوری شده است.

یونس شکرخواه با بیان این‌که دهه 70 میلادی، دهه شورش مقابل تئوری‌های ارتباطی است، گفت: نظریه‌پردازان در این زمان به دنبال مدل‌هایی از تئوری‌های ارتباطی هستند که مورد قبول تمامی افراد جامعه باشد.

او با اشاره به وجود پنج ژانر تئوریک در حوزه ارتباطات، افزود: در ژانر اول تئوری‌های ساختاری وجود دارد که از افلاطون و سقراط نشأت گرفته شده است.

این استاد ارتباطات خاطرنشان کرد: تئوری‌های ساختاری جزو تئوری‌های تبیین‌گرایانه هستند که زبان را بازتاب‌دهنده جهان می‌دانند.

او با اشاره به تئوری‌های شناختی و رفتاری، گفت: این نوع تئوری‌ها بر اساس رفتارشناسی و روان‌شناسی در حوزه ارتباطات است.

یونس شکرخواه اضافه کرد: ژانر سوم از تئوری‌های ارتباطی، تئوری تعاملی است که بر اساس کنش و واکنش عمل کرده و تمامی زندگی را یک فرآیند تعاملی به شمار می‌آورد.

او بیان کرد: ژانر دیگر، تئوری‌های ارتباطی ادراکی است که در حوزه معناکاوی قرار دارد.

این استاد ارتباطات ژانر پنجم تئوری ارتباطی را تئوری‌های انتقادی عنوان کرد و گفت: کتاب تئوری‌های ارتباطی بر مبنای این تئوری‌هاست که اساسا عدالت‌گرایانه فعالیت می‌کند.

نمک‌دوست - استاد ارتباطات - هم در این نشست با بیان این‌که نظریه‌های ارتباطی باید به خوبی خوانده و فهمیده شود، افزود: اهمیت این کتاب برای نسبیت‌شناسی نظریه ارتباطی است.

او خاطرنشان کرد: ایران در موقعیتی است که باید در تألیف و چاپ کتاب‌های ارتباطی گام‌های سریع‌تری بردارد تا بتواند با روند سریع ارتباطات در جهان سازگار شود.

همچنین عاملی - رییس دانشکده مطالعات جهان - ارتباطات را یک حقیقت عنوان کرد و گفت: هدف ترجمه این کتاب به دلیل نگاه نقادانه و متفاوت در عرصه ارتباطات است.

او با بیان این‌که این کتاب مجموعه‌ای از نظریه‌های 80 سال گذشته در زمینه ارتباطات است، افزود: کتاب نظریه‌های ارتباطی از 79 مقاله برجسته تشکیل شده است.

رییس دانشکده مطالعات جهان با بیان این‌که ترجمه و چاپ کتاب نظریه‌های ارتباطی دو سال به طول انجامیده است، ادامه داد: در این کتاب از آثار نویسندگان سراسر جهان وجود دارد.

او دانش ارتباطی را نیازمند تحول جدی در کشور ارزیابی کرد و گفت: فضای ارتباطات باید گشود شود تا بتوان به حقیقت ارتباطات دست یافت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed