تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: روزنامه‌نگاری سایبر

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 6 اسفندماه 1388  

 

محتوا در روزنامه‌نگاری آنلاین

 
 

روزنامه‌نگاران آنلاین طی یک بررسی در برابر این پرسش که محتوای مطالبی که تولید و ارائه می‌کنند، چیست و همچنین مهمترین موضوع مورد توجه آنها چه می‌‌باشد؛ به صورت آشکار به وابستگی خود در ارتباط با گزارش‌نویسی به سبک سنتی اشاره کردند. 

 
 

همشهری آنلاین، ترجمه معصومه کیهانی - روزنامه‌نگاران آنلاین طی یک بررسی در برابر این پرسش که محتوای مطالبی که تولید و ارائه می‌کنند، چیست و همچنین مهمترین موضوع مورد توجه آنها چه می‌‌باشد؛ به صورت آشکار به وابستگی خود در ارتباط با گزارش‌نویسی به سبک سنتی اشاره کردند.

این بررسی و پژوهش شامل جمع بندی نظرات اعضای انجمن خبری آنلاین ONA است که از سوی این انجمن و مرکز تحقیق PEW انجام شده است.

روزنامه نگاران معتقدند اولین و مهمترین مقوله، ارزش مشهودی است که درگزارش نویسی پایه ای و اصلی نمود دارد. به گونه ای که 63 درصد آنها، گزارش اصلی را به عنوان مهمترین نوع ارائه اطلاعات تولیدی خود، عنوان می کنند.

به عبارت دیگر، این جمع بندی نشان می‌دهد این نوع کار، بیش از 4 برابر سایرشیوه های تهیه و ارائه اطلاعات مورد توجه روزنامه نگاران آنلاین قراردارد.

از سوی دیگر، با توجه به تقریبا نظرنیمی از پاسخ دهندگان، حدود 43 درصد آنها، محتوای تولیدی کاربران درکف این رتبه بندی قرارمی گیرد که درواقع یکی از دو رتبه بندی آخراست.

پس از این موضوع، مطالب تولیدی از منابع خبری بدون سابقه یا به عبارتی، مطالبی که از طریق منابع خبری جدید تولید می شوند قرارمی گیرد که با جلب نظر 32 درصد پاسخ دهندگان، از نظررتبه بندی یکی از دو مورد قرارگرفته درپایین جدول است.

اما برعکس، بنا به نظر 32 درصد از پاسخ دهندگان، مطالب تولیدی از منابع خبری باسابقه، ازمواردی است که دربالای جدول قرارمی گیرد.

این روزنامه نگاران نظرات گوناگونی درباره ارزش تفسیراز جانب اعضای سازمان خبری داشتند و فقط 4 درصد آنها ارائه تفسیر از رویدادها توسط اعضا را به عنوان محتوا مطرح می کنند.

در حالی که 20 درصد آنها به این نوع ارائه مطلب، به عنوان دومین روش ارائه خبراز نظراهمیت نگاه می کنند. و همچنین 20 درصد دیگر، تفسیرخبر را درپایین ترین مرتبه ارزشی از نظر کیفیت قرارمی دهند.

بیشترین محتوای خبری چه به صورت تفسیرباشد یا به شکل گزارش اصلی، توسط روزنامه نگاران عضو انجمن تولید می شود. به گونه ای که 41 درصد آنها می گویند بیشتراز75 درصد محتوای مطالب شان صادق است.

پاسخ دهندگان برای انواع راه های جدید تر ارتباط، ارزش فوق العاده ای قایل هستند حتی اگر چنین چیزی درکارشان مشاهده نشود. اکثریتی شامل 54 درصد روزنامه نگاران، محتوای تولیدشده توسط کاربران برروب سایت را به عنوان عوامل عمده و اساسی برای آینده وب سایت می‌دانند.

مسئول توسعه محتوا و تولید خبردیجیتال دراتاق خبرو بخش ارتباطات متقابل که عضو ONA است، می نویسد: جمع آوری نظرات گوناگون ازنظرآماری می تواند یک تصویرواقعی از دنیای ما درمقایسه با آنچه که قادربه درک آن بودیم، ارائه دهد. اما دیگران با این نظر موافق نیستند. یکی از روزنامه نگاران بدون تعارف اظهارمی کند روزنامه نگاری به اصطلاح شهروندی چیزی جز شکست نیست. وقتی این گونه تکنیک ها را درعمل به کارمی بریم، شکل محتوای روزنامه نگاری شهروندی کاملا محدود نمود پیدا می کند.

رایج ترین روشی که ازسوی 56 درصد پاسخ دهندگان عنوان شده، مربوط به گروه‌های بحث و تفسیراست. اما این روش ها به سختی به عنوان جدیدترین یا تاثیرگذارترین راه ها برای جلب نظر شهروندان به نظرمی‌رسند.

فقط 31 درصد روزنامه‌نگاران پاسخ دهنده عکس های ارسالی از طرف مردم را بخش عمده‌ای از وب سایت خود می‌دانند. از سوی دیگر تنها 18 درصد آنها می‌گویند از گزارش های اجتماعی، ویدئوها یا بلاگ ها استفاده می کنند. درحالی که 3 درصد پاسخ دهندگان نیز به استفاده خود از برنامه ویکی های (Wiki) متکی برمردم اشاره می کنند.

و در نهایت، این روزنامه نگاران پایبندی خود نسبت به اهمیت ویرایش را بیان کردند به گونه ای که سه چهارم روزنامه نگاران آنلاین براین نکته تاکید دارند که محتواهایی غیراز محتوای بلاگ ها را برای ارائه متنی دقیق و روان حتما ویرایش می کنند.

اگرچه دراین گفته، فضا یا مجال زیادی برای اعمال استانداردها و فعالیت های گوناگون وجود دارد. اما تعاریف مربوط به دقت و درستی نیز ممکن است متنوع و متفاوت باشد. درنهایت، روزنامه‌نگاران آنلاین پاسخ دهنده نگرانی های خود را درمورد نابودی و زوال ویرایش های محکم و قوی بیان کردند.

Journalism.org
PEW/ONA 2008 Survey of ONA MEMBERS

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed