تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 5 اسفندماه 1388  

 

با اینترنت فوق‌سریع گوگل می‌توان چه کار کرد؟

 
 

طرح گوگل برای ارائه اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه، غلغله‌ای در دنیای آی.تی ایجاد کرده است؛ اما مخاطبان سرویس تازه گوگل چه کسانی خواهند بود و گوگل برای ارائه آن باید چه موانعی را پشت سر بگذارد؟  

 
 

خبرآنلاین، محبوبه عمیدی - گوگل به تازگی اعلام کرد که تصمیم گرفته برای بخشی از کاربران اینترنت در ایالات متحده، سرعت باورکردنی و بی‌سابقه 1 گیگابیت در ثانیه را تأمین کند. این سرعت انتقال اطلاعات بین 100 تا 1000 برابر سرعت اینترنتی است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان در دسترس است و حتی حدود 10 برابر بالاتر از سرعت انتقال داده‌ها برای علاقمندان به بازی‌های آنلاین در کره جنوبی است، جایی که تلاش می‌کند تا سال 2012/1391 به این حد از سرعت برسد.

به گزارش نیوساینتیست، با اینکه کارکنان گوگل معتقدند ارائه چنین سرعتی می‌تواند خوب باشد، حتی ماینی اینگرل و جیمز کلی، مدیران محصول این شرکت هم اعتراف می‌کنند که نمی‌دانند کاربران با چنین توانایی و ظرفیتی چه باید بکنند!

اینکه باید چه کاربردهایی به شهروندان مجازی پیشنهاد شود، کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. ممکن است که کاربران بخواهند با استفاده از این سرعت، تنها ظرف مدت چند ثانیه اسکن‌های سه‌بعدی طبی را برای مشورت با پزشکان دیگر روی فضای مجازی آپلود کنند؟ یا در حال تماشای یک سخنرانی سه‌بعدی هم‌زمان به بحث و بررسی آن با همکلاسی‌ها بپردازند؟ چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد!

برابر با استانداردهای آینده

شرکت تحقیقات بازار فناوری In-Stat واقع در اسکاتسدیل، آریزونا که یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شرکت مادر آن به شمار می‌آید، در جدید‌ترین گزارش خود، راهکارهای بهتری را برای استفاده از اینترنت فوق‌سریع ارائه کرده است. این گزارش عنوان می‌کند، با اینکه می‌دانیم تلویزیون‌های سه بعدی در راهند، اما سازندگان آنها، خبرگزاری‌های رسمی مانند بی‌بی‌‌سی در انگلستان و ان.اچ.کی ژاپن به علاوه استودیوهای تولید فیلم در حال حاضر هم به فکر Ultra-HD یا تلویزیون‌های با وضوح تصویر فوق‌العاده و بالاتر از اچ.دی هستند. مؤسسات استانداردی مانند «مجمع بین‌المللی ارتباطات راه دور» و «انجمن مهندسین تلویزیون و تصاویر متحرک» نیز بخشی از این گروه هستند و خواسته مشترکی دارند.

وضوح تصاویری که فناوری تلویزیون‌های HD امروز پشتیبانی می‌کند، چیزی حدود 1000 پیکسل بر سطر یا ستون است. این عدد در تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر فوق‌العاده باید حداقل 4 برابر شود تا بتواند برای ارائه تصاویر دو بعدی با وضوح تصویر 4000 پیکسل بر خط به کار گرفته شود. Ultra-HD برای پخش این تصاویر به پهنای باندی معادل 45 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهد داشت.

می‌دانیم که تلویزیون پشرفت‌های تازه‌ای خواهد داشت، تماشای تصاویر سه‌بعدی و انجام بازی‌های آنلاین گوناگون هم بخش جدایی‌ناپذیر نیازهای شهروندان مجازی خواهد بود، بنابراین اینکه سرعت یک گیگابایتی اینترنت چطور می‌تواند به سرعت به جزئی طبیعی از دنیای مجازی آینده تبدیل شد، دیگر خیلی دور از ذهن نخواهد بود. درست مانند نرم‌افزارهایی که روز‌به‌روز حجیم‌تر و گسترده‌تر می‌شوند تا فضای باقی‌مانده حافظه را هم در رایانه جدید شما پر کنند.

نوبت بعدی متعلق به شماست

با اینکه ارائه تمامی این خدمات هنوز در حد حرف و سخن است، اما در حال حاضر هم اگر پهنای باند و سرعت اینترنتی که در اختیار دارید 4 برابر شود، بدون‌شک تغییراتی در رویکرد شما نسبت به آن ایجاد خواهد شد و تلاش خواهید کرد از تغییرات ایجاد‌شده حداکثر استفاده را ببرید، به نحوی که چیزی از پهنای باند تازه‌ را بی‌استفاده نگذارید! یان لیوینگستون هم به عنوان مدیر اجرایی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده پهنای باند درانگلستان ایده جالبی دارد، او در باره اینکه فکر نمی‌کند تأمین فیبر نوری برای خانه‌ها ایده خوبی باشد، می‌گوید: «اتومبیل‌ها را در نظر بگیرید، فراری بسیار سریع‌تر از فورد است و با این حال اغلب مردم، آدم‌هایی هستند که از داشتن فورد احساس رضایت می‌کنند».

از سوی دیگر به نظر می‌رسد گوگل بیش از کاربران، شرکت‌های پشرو در صنعت ارتباطات راه دور را با این پیشنهاد هدف قرار داده و می‌خواهد آنها را به سرمایه‌گذاری‌ برای بهبود زیرساخت‌ها و فناوری انتقال داده‌ها ترغیب کند. «کمیسیون ملی ارتباطات ایالات متحده» هم احتمالا یکی از همین هدف‌ها است، چرا که مشغول آماده‌سازی برنامه پهنای باند ملی برای گسترش زیرساخت‌ها در این کشور است و ماه آینده آن را به کنگره آمریکا ارائه خواهد کرد.

منتقدان این طرح، می‌گویند پیشنهاد گوگل به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد، اصلا واقع بینانه نیست و شرکت‌های ارتباطات از راه دور نمی‌توانند با ارائه سرویس‌های تازه تلفن یا تلویزیون کابلی به مشتریان‌شان با استفاده از این فیبرهای جدید که با هزینه‌های سرسام‌آوری کشیده شده‌اند، بخشی از هزینه‌ها را مستهلک کنند. با این حال گوگل میگوید دارد برای ارائه این خدمات با قیمت‌های رقابتی تلاش می‌کند.

این برای بسیاری یادآور شیوه ورود گوگل به صنعت موبایل و ارتباطات بی‌سیم است. این بار هم گوگل سرزده به گوشه دیگری از صنعت ارتباطات پا گذاشته تا ابعاد ناشناخته‌ای از آن را برای کاربران آشکار کند. البته باز هم گوگل پا به خانه زنبور گذاشته و باید انتظار خطرات و برخوردهای خصمانه متعددی را نیز داشته باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed