بر اساس گزارش یک شرکت پژوهش بازار، ارسال پیامهای کوتاه از تلفنهای همراه از پیامهای فوری ارسال شده از رایانهها، بهعنوان راهی برای ارتباط میان نوجوانان پیشی گرفته است.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش مدیامارک، پیامرسانی فوری که فعالیت تجاری آن بهطور گسترده در دهه 1990 آغاز شد، در سال 2007 همچنان 26 درصد بیشتر کاربر داشت اما تا سال 2008 پیامک و پیام فوری تقریبا برابر شدند اما اکنون پیام کوتاه به طور قطع محبوبتر است.
این گزارش بر مبنای یک نظرسنجی در سطح ملی از نوجوانان آمریکایی بوده که ابزار ارتباطی مورد استفاده آنان در طی سی روز گذشته را مورد بررسی قرار داد.
اگرچه در این بررسی دلیل مورد ترجیح بودن پیام کوتاه پرسش نشده است اما تحقیق دیگر افزایش استفاده از آن را به فروش بستههای ارزان حاوی صدها پیام توسط خدماتدهندگان نسبت داده است. همچنین فراوانی تلفنهای دارای کیبورد کوئرتی نیز ممکن است در این مساله نقش ایفا کند.
بر اساس آمار رسمی، شمار پیامکهایی که ماهانه در آمریکا ارسال میشوند از سال 2003 تاکنون بیش از 52 برابر افزایش یافته است.