در حالی که کشورهای مختلف در جهان در تلاش برای بهدست آوردن حداکثر دسترسی از طریق رسانههای آنلاین و ابزارهای شبکه اجتماعی هستند، هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و حدود 80 میلیون کاربر اینترنت، شاهد تداوم رشد در رسانه چاپی سنتی در طی دهه گذشته بوده است.
به گزارش ایسنا، ابزار رسانهیی چاپی در بخشهای دیگر جهان در حال از بین رفتن است اما ناشران رسانههای چاپی هندی به رشد ادامه میدهند و ناشران روزنامه خارجی مانند فوربس، Entrepreneur، هارپرز بازار، تکنولوژی ریویو و حتی نشریاتی مانند People و Hello با سرمایهگذاری برروی این فرصت، نسخههای چاپی ویژه بازارهای هند منتشر میکنند.
در حالی که اروپا و آمریکا فواید برق توزیع شده و نحوه ارتقاء شبکه الکتریسیته را مورد بحث قرار میدهند، بخشهای بزرگی از هند همچنان دور از شبکه برق یا با قطعی برق همیشگی روبهرو هستند که دسترسی به رسانههای آنلاین را برای مردم این کشور دشوار و حتی غیرممکن میسازد.
در یک کلام قوانین و اصول موثر در بازارهای غربی برای هند کاربرد ندارند؛ در این کشور هیچ وبسایتی به اندازه یک روزنامه دسترسی و خواننده ندارد و بازار طبقهبندی شده رسانههای چاپی قدیمی در حدود 300 میلیون دلار است.