تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: جمعه، 30 بهمنماه 1388  

 

سرویس «گوگل باز» در معرض اتهام نقض قانون حمایت از مصرف‌کننده

 
 

یک گروه مدافع حریم خصوصی برجسته از رگولاتورهای آمریکایی درخواست کرد سرویس شبکه اجتماعی جدید Google Buzz را که یک هفته بیش‌تر از راه‌اندازی شدن آن نمی‌گذرد، مورد تحقیق قرار دهند.  

 
 

یک گروه مدافع حریم خصوصی برجسته از رگولاتورهای آمریکایی درخواست کرد سرویس شبکه اجتماعی جدید Google Buzz را که یک هفته بیش‌تر از راه‌اندازی شدن آن نمی‌گذرد، مورد تحقیق قرار دهند.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیک (اپیک) به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایت برده و مدعی شده Google Buzz که بخشی از سرویس جی‌میل است، فریب‌آمیز بوده و قانون حمایت از مصرف‌کننده را نقض می‌کند.

این غول اینترنتی به تازگی تغییراتی را در این سرویس صورت داده تا اعتراض کاربرانی را که نسبت به حریم خصوصی نگرانی‌هایی داشتند، آرام کند. از سوی دیگر مقامات کانادایی نیز در حال بررسی احتمال نقض قوانین حریم خصوصی در سرویس Buzz هستند.

این سرویس به‌صورت خودکار برای 176 میلیون کاربر جی‌میل عرضه شد اما کمیسیون تجارت فدرال از گوگل درخواست کرد گزینه موافقت کاربران برای پیوستن به این سرویس را الزامی کند.

گوگل از زمان راه‌اندازی Buzz به‌عنوان بخشی از جی‌میل با موجی از انتقادها درخصوص حریم خصوصی مواجه شده است. ویژگی که هدف بیش‌ترین انتقادها قرار گرفت هوادار خودکار بود که به کاربران امکان می‌دهد برمبنای متداول‌ترین ایمیل‌های ارسالی و تماس‌های چت انجام گرفته در جی‌میل، دایره آماده‌ای از دوستان باشند.

به گفته مدافعان حریم خصوصی، این به این معنی است که همه می‌توانند فهرست تماس‌ها را مشاهده کنند و این مساله می‌تواند وضعیت جدی برای خبرنگاران، تاجران یا افرادی داشته باشد که در امور غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

با اینکه مهندسان گوگل ویژگی هوادار خودکار را با گزینه پیشنهاد برای اضافه کردن دوستان تغییر داده‌اند اما اپیک می‌گوید این ویژگی عمل حذف هواداران ناخواسته را به دوش کاربر می‌اندازد.

این سازمان همچنین خواهان ممنوع کردن استفاده از آدرس‌های تماس جی‌میل برای گوگل به‌منظور ایجاد فهرست‌های شبکه اجتماعی شده است. گوگل ضمن عذرخواهی از کاربران وعده داده برای پاسخگویی به نگرانی‌ها از جمله معرفی یک گزینه جدید به سرعت عمل کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed