تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 20 بهمنماه 1388  

 

تکنیک‌های خبرنویسی در بورس

 
 

کتاب تکنیک‌های خبرنویسی در بورس اولین کتاب آموزشی ویژه روزنامه‌نگاری در بازارسرمایه منتشر شد.  

 
 

کتاب تکنیک‌های خبرنویسی در بورس اولین کتاب آموزشی ویژه روزنامه‌نگاری در بازارسرمایه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب تکنیک‌های خبرنویسی در بورس که در ۷ فصل نوشته شده، کتاب جدیدی است که خوانندگان را با محیط خبری بازار سهام، حوزه خبری بورس، مخاطب شناسی رسانه‌های بورسی، رویدادشناسی بازار، تکنیک‌های خبرنویسی و گزارش‌نویسی در بازار و ارزش‌های خبری در رویداد‌های بازار آشنا می‌کند.

در مقدمه این کتاب که دو روزنامه‌نگار به نام‌های محسن ایلچی و کتایون مصری نوشته‌اند، آمده است: «تکنیک‌های خبرنویسی در بورس» اولین کتاب آموزشی روزنامه‌نگاری اقتصادی در کشور است که به سهم خود می‌کوشد تا بخشی از خلا آموزشی موجود را پر کند.

«محیط خبری بازار سهام» عنوان فصل اول این کتاب است که در آن می توانید مطالبی شامل رسانه های بورسی، محیط خبری بورس، جبهه معاملات، نبض خبر در بازار و حوزه ای دینامیک را بخوانید.

فصل دوم کتاب «مخاطب شناسی رسانه های بورسی» است که شامل مطالبی چون مخاطبان معامله گر، سنخ شناسی مخاطبان، رفتار مخاطبان در دورهای رونق و رکود بازار، راهبردهای رسانه‌ای در بازارهای افتان و خیزان است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «حوزه خبری بورس» مطالبی چون کانونهای خبرساز، شورای عالی بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس تهران، کانون نهادهای مالی، کارگزاران بورس، شرکت‌های بورسی، حسابرسان و تشکل های حسابرسی، حسابرسان معتمد بورس، مشاوران سرمایه گذاری، کانون کارگزاران، موسسه‌های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است.

«رویداد شناسی بازار» عنوان فصل چهارم این کتاب است. در این فصل مسائلی چون چون خبر؛ کالای عمومی یا محصول خصوصی؟، تاثیر اخبار خارجی بر بازار سهام، تاثیر اخبار داخلی بر بازار، تاثیر اخبار کلان بر بازار، تاثیر اخبار شرکتی بر بازار، رویدادشناسی شرکتی، رویدادهای مالی و حسابداری، رویدادهای تجاری، رویدادهای صنعتی و تولیدی، رویدادهای حقوقی، رویدادهای ساختاری و تاثیر شایعه بر بازار مورد بحث قرار گرفته است.

«جریان های خبری در بازار» عنوان فصل پنجم این کتاب است. در این فصل خبر؛موتور حرکت بازار، مدل حرکت دلفینی خبر، مدل مکث خبری بازار، مدل خبرهای همسو و ناهمسو(وارونگی بازار)، مدل تاثیر اخبار نهانی بر بازار، مدل حرکت پاندولی خبر و مدل حرکت توده ای خبر مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل ششم نیز ارزش های خبری در رویدادهای بازار شامل تواتر، برآورد و پیش بینی، مقایسه و تطبیق، بیشینه بینی و کمینه بینی، رکورد و ابهام و تعلیق مورد بررسی قرار گرفته و در فصل آخر این کتاب با عنوان «تکنیک های خبر نویسی و گزارش نویسی در بازار» می توانید مطالبی چون از رویداد تا خبر در تالار شیشه‌ای، وزن رویداد در بازار سهام، سامانه بورس تهران، گزارش خبری از بورس؛ نمایی از ویترین بازار، گزارش خبری چشم انداز؛شناخت رویدادهای آینده، گزارش خبری از تابلوها؛ گزارشی از نوسان قیمت‌ها، گزارش خبری از نمادها؛جایی برای ایست چشمی بازار، گزارش خبری از شاخص ها؛ آگاهی از درجه تب و تاب بازار، گزارش خبری لحظه به لحظه: بازشناسی زنجیره ریز رویدادهای بازار، گزارش خبری از گروه های پیشرو؛ بازشناسی پیش قراولان بازار، پیگیری خبری شایعه؛ رمز گشایی بسته ای سحرانگیز، خبرنویسی مجمع عمومی؛ ثبت لحظه های غیرمنتظره، گزارش مالی ناشران برای بازار، خبرنویسی صورت سود و زیان؛ شناخت موقعیت برندگان و بازندگان، خبرنویسی ترازنامه؛ بازخوانی کارنامه مدیران را مطالعه کنید.

همچنین خبرنویسی تحلیلی ترازنامه؛ کنکاش در روابط اعداد، خبرنویسی شرکتی؛اقتصاد خرد زیر ذره بین رسانه ها، خبرنویسی برای شرکت بورسی و خبرنویسی از پورتفولیو؛ بازبینی سبد سهام و...از دیگر بخشهای این فصل است.

این کتاب 200 صفحه‌ای در قطع رقعی و از سوی انتشارات چالش (6414610 ) به بازار نشر عرضه شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed