تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 19 بهمنماه 1388  

 

مهدیون: در زمان انتخابات از کشور انگلستان به سایت‌های دولتی حمله شد

 
 

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران ظرفیت اینترنت کشور را 32 گیگابیت بر ثانیه، ضریب نفوذ کاربران را 34 درصد معادل 23 میلیون نفر، زمان انتظار برای اینترنت پر سرعت را 8/1 هفته و تعداد پورت‌های دسترسی پرسرعت را 500 هزار اعلام کرد که 429 هزار و 500 پورت توسط شرکت‌های خصوصی و 77 هزار پورت توسط شرکت‌های مخابرات استانی راهاندازی شده است. 

 
 

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران ظرفیت اینترنت کشور را 32 گیگابیت بر ثانیه، ضریب نفوذ کاربران را 34 درصد معادل 23 میلیون نفر، زمان انتظار برای اینترنت پر سرعت را 8/1 هفته و تعداد پورت‌های دسترسی پرسرعت را 500 هزار اعلام کرد که 429 هزار و 500 پورت توسط شرکت‌های خصوصی و 77 هزار پورت توسط شرکت‌های مخابرات استانی راهاندازی شده است.

به گزارش ایسنا، سعید مهدیون ‌در نشست خبری در بیان تعداد سرورهای اندازه‌گیری سرعت و کیفیت که از سوی این شرکت راه‌اندازی شده است گفت: در حال حاضر 11 سرور اصلی دایر است که 7 سرور در سازمان تنظیم مقررات به عنوان سرور مرجع با قابلیت‌ سیستم تیکتینگ برای دریافت اعتراض‌ها، یک سرور در بخش خصوصی (یک شرکت ISDP) و یک شرکت در مشهد که در دست اقدام است.

مهدیون با اعلام اینکه یک سرورها هم در خود شرکت IT و نیز سایت متما در حال کار است ادامه داد: روی یکی از سرورهای اندازه‌گیری سرعت سرویس کیفیت خط هم به صورت آزمایشی وارد کار شده است.

مذاکره با جهاد دانشگاهی برای نرم‌افزار اندازه‌گیری‌ سرعت

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات با اشاره به مذاکرات این شرکت با جهاد دانشگاهی برای تولید نرم‌افزار اندازه‌گیری‌ها در کشور که تا سال آینده به صورت متن باز تولید خواهد شد، از ایجاد فرمول محاسبه کاربران اینترنت طی قرارداد با یک دانشگاه خبر داد که پایان دهنده‌ی تمام بحث‌ها در محاسبات کاربران است.

او افزود: سنجش عملکرد شاخص‌های IT کشور در برنامه چهارم با توجه به سند توسعه بخش 44 بند دارد و در این راستا تعداد زیادی از دستگاه‌ها اطلاعات خود را برای تکمیل این کار در شاخص‌های مرتبط تحویل داده‌اند و آمار رسمی آن را سال آینده اعلام می‌کنیم.

آماده شدن پایگاه داده مدیریت آدرس‌های IP

وی درباره‌ی مدیریت آدرس‌های IP نیز خاطرنشان کرد: پایگاه داده‌ این حوزه آماده شد که اطلاعات شبکه در آن موجود است و امیدواریم سال آینده مدیریت متمرکزی روی آدرس‌های IP ایجاد کنیم که راه گشای مدیریت IT باشد.

اتصال 100 هزار مدرسه به اینترنت تا پایان برنامه پنجم

مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات تعداد دفاتر خدمات ICT روستایی را 9600 دفتر اعلام و با اشاره به تفاهم‌نامه شرکت با وزارت آموزش و پرورش برای اتصال مدارس به اینترنت که تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه به 100هزار مدرسه می‌رسد اظهار کرد: در این راستا برقراری ارتباط با 700 منطقه و 20 هزار منطقه در مرحله‌ی راه‌اندازی است.

او گفت: 500 مدرسه به طرح پایلوت مدارس هوشمند خواهند پیوست و برای 51 محتوای درس تولید محتوای نهایی و وارد از تبدیل به چند رسانه‌یی شده است.

ایجاد مرکز میانه‌ی صدور گواهی دیجیتال

وی از تفاهم‌نامه با استانداری بوشهر و وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان دیگر اقدامات دردست اجرای شرکت یاد کرد و افزود: ایجاد مرکز میانه‌ی صدور گواهی دیجیتال در سطح وزارت ICT به عنوان یکی از دو وزارتخانه که سال آینده عملیاتی شده و وارد این طرح می‌شود.

تحویل پروژه‌ی مهاجرت به نرم‌افزار متن باز

به گفته او همچنین تحویل پروژه‌ی مهاجرت به نرم‌افزار متن باز که به صورت نیمه کاره تحویل گرفتیم، در سطح تصویب قرار دارد و در کارگروه مدیریت ICT به تصویب نهایی خواهد رسید.

الزام دستگاههای دولتی برای سامانه‌ی مدیریت امنیت سایت‌ها

مهدیون از تحویل آیین‌نامه‌ای که دستگاه‌های دولتی را مکلف می‌کند سامانه‌ی مدیریت امنیت سایت‌های خود را پیاده‌سازی کنند به کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد که در حال ابلاغ است و تاکید کرد: گواهی این کار باید توسط شرکت IT صادر شود، در اولین قدم تمام دستگاه‌های دولتی در یک پروسه پنج ساله باید حداقل یک بار این گواهی را دریافت کنند.

حمله به سایت‌های دولتی در زمان انتخابات

وی درباره‌ی بحث امنیت سایت‌ها گفت: مرکز ماهر که بحث امنیتی در فضای اینترنت را برعهده دارد در زمان انتخابات حملاتی به سایت‌های دولتی را ثبت کرده است، این که حملات برروی این سایت‌ها عمل کرده است، مورد تایید است اما هیچ حمله‌ای موثر واقع نشده و هیچ سایتی هک نشده است.

انگلستان منشاء اصلی حمله به سایت‌ها

به گفته او حمله‌کنندگان بیش‌تر به دنبال خارج کردن سایت‌ها از سرویس‌دهی بودند، اسم سایت را نمی‌توان اعلام کرد اما در هفته‌های اولیه انتخابات تعداد حملات زیاد و منشاء اصلی تهاجمات از کشور انگلستان بوده است.

وی با بیان اینکه در اندازه‌گیری تعداد کاربران و نیز ضریب نفوذ اینترنت تمامی انواع استفاده از اینترنت شامل ADSL وایمکس و حتی دایل‌آپ در محاسبات قرار دارند گفت: سرعت 128 kb برای کاربردهای داخل کشور مثل خدمات دولت الکترونیکی کفایت می‌کند و محدودیتی در کاربردهای داخلی وجود ندارد.

او تصریح کرد: تنها مورد محدودیت‌های فنی است که شرکت‌ها دارند که برای شش محور اصلی که شرکت آن‌ها را در نظر دارد، این سرعت هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

قطعی کابل نباید مشکلی برای کاربران ایجاد کند

وی با تاکید بر اینکه قطعی کابل جاسک ـ فجیره و دیگر کابل‌های بین‌المللی نباید هیچ مشکلی برای کاربران داخلی ایجاد کند، گفت: ما به دنبال این هستیم تا محل ارائه و ذخیره کاربردهای ما در خارج نباشد تا این قطعی‌ها مشکلی ایجاد نکند، در این راستا 62 درصد از دستگاه‌های داخلی دولتی خدمات خود را در داخل کشور ارائه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: میزبانی سایت Iran.ir در تهران قرار دارد و عرض باند اینترانتی که برای این سایت استفاده کردیم از باند خود سایت بیش‌تر است؛ امنیت این سایت نیز نسبی بوده اما تا به حال اتفاقی مبنی بر اختلالات امنیتی در آن گزارش نشده است.

ایران مقام دوم حوزه‌ی IT در برنامه‌ پنجم

مهدیون تصریح کرد: ایران در چشم‌انداز سال 1400 باید رتبه‌ی اول منطقه را در حوزه‌های علمی داشته باشد اما تا پیش از آن در برنامه‌ی پنجم توسعه مقام دوم در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در منطقه برای ایران پیش‌بینی شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed