تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: جمعه، 16 بهمنماه 1388  

 

برترین تولید‌کنندگان موبایل در سال ۲۰۰۹

 
 

روزهای پایانی سال کهنه میلادی گویا روزهای خوب بازار محصولات مختلف بودند. گوشی‌های موبایل؛ اما مثل همیشه پر‌طرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار دیجیتال هستند و به همین دلیل هم بیشترین حجم فروش این محصولات را هم به خودشان اختصاص داده‌اند. 

 
 

روزنامه دنیای اقتصاد، ندا لهردی - روزهای پایانی سال کهنه میلادی گویا روزهای خوب بازار محصولات مختلف بودند.

انگیزه سال نو و روزهای جدید و البته کاهش فشارهای مالی و کمرنگ‌تر شدن رکود اقتصادی همه و همه باعث شدند تا خریداران تمایل بیشتری برای خرید محصولات مختلف داشته باشند. در این میان؛ اما مطابق معمول سال‌های اخیر محصولات دیجیتال و به خصوص محصولات دیجیتال شخصی جایگاه ثابت و با اهمیتی در سبد خرید کاربرانشان پیدا کرده‌اند تا جایی که حجم قابل توجهی از این خریدهای تعطیلات سال نو را به خودشان اختصاص داده‌اند.

گوشی‌های موبایل؛ اما مثل همیشه پر‌طرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار دیجیتال هستند و به همین دلیل هم بیشترین حجم فروش این محصولات را هم به خودشان اختصاص داده‌اند. با این اوصاف بازار جهانی گوشی‌های موبایل توانست راه بهبود و نجات از رکود اقتصادی را با سرعت بیشتری در پیش بگیرد و پنجمین فصل متوالی رشد و ثبات را در بازار ثبت کنند.

کارشناسان و تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد اعلام کرده‌اند که بازار جهانی گوشی‌های موبایل در فصل چهارم سال 2009 رشد 3/11 درصدی را تجربه کرد. بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی این موسسه در این فصل شرکت‌های تولید‌کننده این محصولات 3/325 میلیون دستگاه گوشی موبایل را به سرتاسر جهان صادر کرده‌اند، در حالی که این رقم برای فصل چهارم سال 2008 به 4/292 میلیون دستگاه رسیده بود.

به طور کلی؛ اما در سال 2009 در نهایت 13/1 میلیارد دستگاه گوشی موبایل صادر شده است که این میزان در مقایسه با سال 2008 با کاهش 2/5 درصدی همراه است. «کوین رستیو» یکی از تحلیل‌گران این موسسه در این مورد می‌گوید: «بازار جهانی گوشی‌های موبایل در این زمان به صورت چشمگیری رشد کرده است و در بعضی از مناطق جهان هم این رشد بسیار محسوس‌تر هم بوده است. بازار کشورهای آسیای پاسیفیک و ایالات متحده از این مناطق هستند که یک بار دیگر به دوران طلایی رشد خودشان برگشته‌اند. در این میان؛ اما گوشی‌های موبایل هوشمند که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند، شاید موثرترین عامل در رشد این بازار بوده‌اند. درست به همین دلیل هم شرکت‌های تولید‌کننده با حرکت به سمت طراحی و تولید این گوشی‌ها، سعی کردند تا از این فرصت حسابی استفاده کنند.»

«رامون لیاماس»، یکی دیگر از کارشناسان IDC هم با این نظر موافق بوده و معتقد است که موبایل‌های هوشمند مهم‌ترین عامل رشد بازار جهانی موبایل در سال گذشته میلادی بوده‌اند. او در این مورد می‌گوید: «این روزها کاربران و مصرف‌کنندگان بیشتر به خرید گوشی‌های موبایلی تمایل پیدا کرده‌اند که کاربردهای بیشتری از کاربری ساده تماس‌های تلفنی داشته و امکان پردازش اطلاعات و کار با آن‌ها را هم در اختیارشان بگذارد.»

به این ترتیب موبایل‌های هوشمند رشد چشمگیری را در این سال تجربه کرده و انتظار می‌رود کاهش قیمت این محصولات در سال جدید میلادی هم همچنان ادامه پیدا کند.

ادامه روند رشد در سال جدید

سال جدید میلادی هم گویا قرار است برای بازار موبایل و شرکت‌های تولید‌کننده آن روزهای خوبی باشد. کارشناسان موسسه IDC هم با تایید این موضوع اعلام کرده‌اند که با آغاز سال جدید تقاضا برای گوشی‌های موبایل افزایش پیدا کرده و از طرفی قیمت این محصولات هم کاهش پیدا می‌کند، تا به این ترتیب بازار جهانی این محصولات رشد چشمگیری را در این سال تجربه کند. در این میان؛ اما موبایل‌های هوشمند و مجهز به نمایشگرهای بزرگ و لمسی انگار تقاضای بیشتری داشته و بیشتر مورد توجه خریداران قرار دارند.

بازار داغ موبایل‌های هوشمند

افزایش قابل توجه تقاضای خریداران موبایل‌های هوشمند در روزهای آخر سال 2009 و از طرفی کاهش قیمت این محصولات باعث شدند تا بازار این محصولات در بازار فصل تعطیلات حسابی داغ شده و با ورود تولید‌کنندگان جدید در سال 2010 رقابتی‌تر شود.

این رقابت در واقع به نفع خریداران خواهد بود؛ چون در نهایت به کاهش قیمت‌های منجر می‌شود. در حالی که شرکت‌هایی مانند LG و Samsung تصمیم دارند تولید اندک موبایل‌های هوشمندشان را در این سال افزایش دهند، شرکت‌های تازه واردی مانند Dell و Asus هم برای کسب سود و سهم مناسب از این بازار خیز برداشته‌اند.

در آخرین گزارش منتشر شده از طرف موسسه پژوهشی Strategy Analytics کارشناسان اعلام کرده‌اند که بازار موبایل‌های هوشمند در فصل چهارم سال 2009 با رشد سالانه 30 درصدی به فروش 53 میلیون دستگاهی رسیده است که رکود قابل توجهی به حساب می‌آید.

بیشترین رشد در بازار آسیا

بازار کشورهای و مناطق مختلف دنیا رشد در بازار موبایل را به خوبی حس کرده و با آن همراه شدند. در این میان اما گویا بازار کشورهای آسیای پاسیفیک بیشترین رشد بازار موبایل را به خودشان اختصاص داده‌اند. تمایل کاربران آسیایی به خرید گوشی‌های ارزان قیمت؛ اما جدید و با قابلیت‌های متنوع باعث شده است تا این بازار بیشترین میزان رشد را در میان دیگر کشورهای جهان در اختیار بگیرد.

بازار کشورهای اروپایی و خاورمیانه اما همچنان روند ثابت و بدون تغییری را در پیش دارند. با این حال، دو شرکت LG و Samsung گویا توانسته‌اند فروش خوبی را در این بازار به دست بیاورند و از طرفی شرکت‌هایی مانند Apple، Nokia و RIM هم فروش چشمگیری از بازار موبایل‌های هوشمند به دست آورده‌اند.

بازار کشورهای منطقه آمریکای شمالی هم بعد از کشورهای آسیایی بیشترین میزان رشد را در این سال تجربه کرده‌اند. موبایل‌های هوشمند در واقع بیشترین فروش را در این بازار در اختیار داشته و در این میان گوشی موبایل پر‌طرفدار iPhone شرکت Apple پرفروش‌ترین محصول بوده است.

بازار کشورهای منطقه آمریکای لاتین هم اگر چه در فصل‌های گذشته کاهش چشمگیری را تجربه کرده بودند؛ اما فصل چهارم برای آن‌ها روزهای پررونقی بوده است. در این میان اما گویا تقاضای چشمگیر کاربران برزیلی برای خرید موبایل‌های هوشمند باعث شده است تا بازار این کشور بیشترین میزان رشد را به خودش اختصاص دهد.


تولید‌کنندگان برتر

شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های موبایل در حقیقت بیشترین سود را از این بازار پررونق و داغ به خودشان اختصاص داده‌اند.


Nokia: پرفروش‌ترین تولید‌کننده این سال‌های بازار جهانی موبایل، سال 2009 را هم با حجم صادرات قابل توجهی به پایان رساند که این میزان بالاترین میزان دستگاه‌های صادر شده در دو سال میلادی گذشته بوده است. در این میان اما گوشی‌های موبایل هوشمند در واقع باعث شدند تا این شرکت به سود چشمگیری برسد. Nokia در حقیقت خیلی خوب نیاز بازار را شناسایی کرده و موبایل‌های هوشمند مختلفی را برای بازارهای متفاوت طراحی و تولید کرد. این در حالی است که این شرکت به تازگی هم اعلام کرده است برای حفظ جایگاه خود در بازار جهانی و کسب سود بیشتر تصمیم دارد قیمت گوشی‌های خود را در سال 2010 هم کاهش داده و اصلا مدل‌های جدید و ارزان قیمتی را روانه بازار کند. گوشی مدل 5230 این شرکت در واقع ارزان‌ترین موبایل هوشمند آن است که در حال حاضر با قیمتی در حدود 240 دلار در بازار کشورهای مختلف عرضه شده و به فروش می‌رسد.

Samsung: این تولید‌کننده کره‌ای با تشخیص تقاضای بازار برای موبایل‌های هوشمند توانست رکورد خوبی را در صادرات جهانی در فصل سوم سال 2009 به دست بیاورد. در این میان گوشی مدل Omnia 2 این شرکت توانست فروش خوبی را نصیب این شرکت کند. از طرفی گوشی‌های لمسی این شرکت هم یکی دیگر از عوامل رشد بازار آن در سال 2009 بوده‌اند. این گوشی‌ها در طراحی‌های متنوع نظر بسیاری از کاربران و خریداران را به خودشان جلب کردند. این در حالی است که این شرکت اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد از تکنولوژی تولید نمایشگرهای AMOLED خودش برای طراحی و ساخت مدل‌های جدیدش بهره ببرد تا بتواند جایگاهش را در این بازار حفظ کند.
LG: این شرکت هم توانست رکورد جدیدی در صادرات جهانی گوشی‌هایش در سال 2009 به دست آورده و در جایگاه سوم تولید‌کنندگان برتر بازار جهانی قرار بگیرد. این شرکت سعی کرد در این سال به توسعه بازارهای تحت پوشش خود و البته کاهش قیمت گوشی‌هایش سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. این در حالی است که مسوولان این شرکت به تازگی از طراحی و تولید مدل‌های جدیدی از موبایل‌های هوشمند LG خبر داده‌اند. در واقع پیش‌بینی فروش خوب این محصولات باعث شده است تا مسوولان LG این تصمیم را بگیرند.

Sony Ericsson: این شرکت اما برخلاف تولید‌کنندگان دیگر سال 2009 را با ششمین فصل متوالی رکود در میزان صادرات و فروش گوشی‌های خود به پایان رساند. با این حال اما این شرکت تصمیم دارد با معرفی مدل‌های جدیدی مانند Xperia X10 و Vivaz به بازار کشورهای پیشرفته مانند آمریکا فروش بهتری را داشته و سهم خود را از این بازار افزایش دهد.

Motorola: این تولید‌کننده آمریکایی نتایج مختلفی را در پایان سال میلادی گذشته برای خودش ثبت کرد. این شرکت با وجود پشت سر گذاشتن دوازدهمین فصل متوالی کاهش صادرات جهانی، توانست سال 2009 را با کمترین میزان کاهش سود به پایان برساند. با این همه اما تمرکز این شرکت روی موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Android باعث شده است تا مشتریان پر و پا قرصی را برای خودش دست و پا کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed