تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 11 بهمنماه 1388  

 

اینترنت، اثربخش‌ترین راه برای پرکردن شکاف‌ آگاهی فن‌اوری شهروندان

 
 

در حال حاضر فن‌اوری‌نانو در بیش از 24 کشور دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، چین، کانادا و آلمان به طور چشمگیری توسعه یافته و مواد نانومقیاس در محصولات مختلف از الکترونیک مصرفی گرفته تا مواد آرایشی- بهداشتی، اتومبیل و محصولات پزشکی استفاده می‌شود.  

 
 

در حال حاضر فن‌اوری‌نانو در بیش از 24 کشور دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، چین، کانادا و آلمان به طور چشمگیری توسعه یافته و مواد نانومقیاس در محصولات مختلف از الکترونیک مصرفی گرفته تا مواد آرایشی- بهداشتی، اتومبیل و محصولات پزشکی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شده است، دانشمندان و محققان آمریکایی اظهار می‌کنند که شکاف چشمگیری بین دانش فن‌آوری‌نانو بین شهروندان بسیار آموزش دیده و کمتر آموزش دیده آمریکایی، نسبت به سال 2004 مشاهده می‌شود.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌های که حداقل دارای یک مدرک دانشگاهی هستند درک بیشتری از این فن‌آوری جدید دارند؛ این در حالی است که دانش شهروندان آمریکایی که دارای مدرک دیپلم یا پایین‌تر هستند، در زمینه فناوری‌نانو، بسیار ناچیز است. افرادی که فاقد آموزش رسمی بوده یا دارای آموزش رسمی کمی هستند، اطلاعاتی زیادی در رابطه با این موضوع ندارند.

افرادی که به خوبی آموزش دیده‌اند، اطلاعات بسیار گسترده‌ای راجع به فن‌آوری‌نانو دارند. با این وجود بودجه دولت آمریکا در سال 2009 برای پوشش ابعاد اجتماعی و آموزشی فن‌آوری‌نانو از 2/39 میلیون دلار در سال 2007 به 5/33 میلیون دلار در این سال کاهش یافته است.

به گفته جان روس، استاد دانشگاه ویسکانسین مدیسون، هم اکنون زمان آن رسیده است تا به دنبال راه‌هایی باشیم تا به طور اثربخشی، تمام گروه‌های اجتماعی را با فن‌آوری‌نانو آشنا کنیم. در این رابطه ما باید شهروندان را به دو گروه تقسیم کنیم. گروهی که قادرند در این زمینه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نمایند و گروهی که قادر به این کار نیستند.

بر اساس این مطالعه، اینترنت یکی از اثربخش‌ترین روش‌ها برای پرکردن این شکاف‌ها و آگاه کردن شهروندان از فن‌آوری نانو است.

همچنین رسانه‌های اجتماعی و آنلاین یکی از بهترین ابزارها برای مطلع کردن تمامی اقشار جامعه از علم و فن‌آوری‌نانو است.

ابزارهای مانند Digg، Twitter، فیس بوک در رده‌های بعدی هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed