گوگل به تازگی از یک سرویس جدید تبلیغات متنی موسوم به click-to-call در قالب خدمات AdWords گوشی های هوشمند پشتیبانی می کند.
به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، این قابلیت به کاربر تلفن همراه امکان می دهد تا بر روی یک شماره در آگهی تبلیغاتی کلیک کرده و آن را شماره گیری کند. هزینه این تماس بر عهده آگهی دهنده بوده و تماس گیرنده در این زمینه هزینه ای متحمل نخواهد شد.
نمایش آگهی و شماره های مندرج در آن بر حسب محل قرار گیری کاربر گوشی صورت می گیرد و به عنوان مثال اگر مالک گوشی نام فروشگاه زنجیره ای خاصی را جستجو کند، آگهی های تبلیغاتی مرتبط به طور خودکار به نمایش درآمده و کاربر می تواند شماره های درج شده در این زمینه را شماره گیری نماید.
البته هزینه ای که آگهی دهنده باید برای این تماس ها پرداخت کند نیز در حد ناچیزی است و به همین علت پیش بینی می شود استقبال از این سرویس تبلیغاتی جدید چشمگیر باشد.
آگهی دهندگان همچنین با بررسی تماس های محلی خود درمی یابند که مشتریانشان از چه پراکندگی جغرافیایی برخوردار هستند.
این سرویس تنها برروی گوشی هایی مورد استفاده است که مجهز به مرورگرای پیشرفته اینترنتی هستند. این سرویس فعلا در مرحله آزمایشی است و مشخص نیست چه زمانی به طور کامل و قطعی ارائه می شود.