تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات سیاسی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 8 بهمنماه 1388  

 

مردم به نامزدهای خوش تیپ بیش‌تر رای می‌دهند

 
 

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مردم به کاندیداهای سیاست مدار خوش‌تیپ و خوش‌قیافه بیش‌تر رای می‌دهند. 

 
 

خبرآنلاین - نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مردم به کاندیداهای سیاست مدار خوش‌تیپ و خوش‌قیافه بیش‌تر رای می‌دهند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد شکل ظاهری کاندیداها تاثیر بسیار زیادی در جذب آرای عمومی مردم دارد و در بسیاری از موارد آن‌ها بدون توجه به عملکرد فرد کاندید با توجه به ظاهر او اقدام به رای دادن می‌کنند.

در این تحقیق دانشمندان با استفاده از تصویر 2000 کاندیدای سیاسی و با نظر سنجی از بیش از 10 هزار نفر میزان توجه عمومی مردم را به فاکتورهای مورد نظر برای رای دادن به یک فرد خاص بررسی کردند.

در طی این نظرسنجی مشخص شد هم مردان و هم زنان به کاندیداهایی که از لحاظ ظاهری جذاب‌تر هستند بیش‌تر رای می‌دهند.این تحقیقات در نشریه اقتصاد عمومی انگلستان به چاپ رسیده است.

هرچه یک کاندیدای خاص از لحاظ ظاهری جذابیت‌های بیش‌تری داشته باشد به همان میزان باهوش‌تر ، قابل اعتمادتر و کاراتر به نظر می‌رسد.البته این بدان معنا نیست که همیشه افراد زیباتر در رای گیری‌ها پیروز می‌شوند.

اما در بسیاری از انتخاباتی که مردم چهره یا صدای کاندیداهای خود را نشنیده اند و با عملکرد آن‌ها آشنایی ندارند، وضعیت ظاهری نقش بسیار مهمی در انتخاب یک فرد خاص بازی می‌کند.

در این تحقیق تصویر هزار و 992 کاندیدا در فنلاند به ده هزار و 11 نفر که 6 هزار و 303 نفر از آن‌ها از خارج از فنلاند بودند نشان داده شد.

این بدان معناست که بسیاری از افرادی که دراین رای گیری شرکت کرده بودند شناخت چندانی در مورد عملکرد وشخصیت کاندیداهای مورد نظر نداشتند.

در طی این نظرسنجی از این افراد خواسته شد کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در این تحقیقات مشخص شد حتی کوچک‌ترین تغییر در شکل ظاهری و زیبایی یک کاندیدای خاص می‌تواند افزایش چشم گیری در خصوصیاتی مانند هوش، دوست داشتنی بودن، قابل اعتماد بودن و مانند آن در دید رای دهندگان داشته باشد.

در مرحله بعدی تحقیقات، محققان اطلاعات بیش تری در مورد کاندیداها مانند میزان تحصیلات، سوابق کاری و شغل فعلی آن‌ها به تصاویر اضافه کردند ، اما باز هم تغییرات چندانی در شیوه رای دادن مردم دیده نشد.

افرادی که دارای جذابیت‌ها ظاهری هستند در جامعه بهتر با آن‌ها رفتار می‌شود و موفقیت‌های شغلی بیشتری کسب می‌کنند.این تحقیقات نشان می‌دهد افراد زیباتر معمولا به طور کلی موفق‌تر هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed