فروشندگان آنلاین کالا و خدمات در انگلیس می گویند، کلاهبرداری در جهان مجازی به یک تهدید جدی مبدل شده و آنها به طور متوسط سالانه 400 هزار پوند به همین علت ضرر می کنند.
به گزارش فارس به نقل از تک وب، ششمین گزارش کلاه برداری های آنلاین که توسط موسسه سایبر سورس منتشر شده، نشان می دهد که 1.6 درصد از سفارشات ارسال شده توسط کاربران به شرکت های ارائه دهنده سرویس های فروش آنلاین جعلی بوده و با هدف کلاهبرداری انجام می شود.
بر همین اساس فروشندگان آنلاین 1.8 درصد از درآمد آنلاین خود را به علت کلاه برداری در سال 2009 از دست داده اند.
افزایش این کلاهبرداری ها موجب شده تا 70 درصد از فعالان این بخش سفارشات دریافتی را به صورت آنلاین کنترل کنند تا از صحت آنها اطمینان حاصل کنند.
این شرکت ها قصد دارند بر تعداد افرادی که سفارشات را کنترل می کنند بیفزایند تا در سال 2010 کمتر شاهد کلاه برداری باشند.
پیش بینی می شود امسال از کل حجم سفارشات 91 درصد به طور دستی بررسی شوند و فرایندهای دقیق تری در این زمینه پیش بینی شده و طراحی گردد.