تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 7 بهمنماه 1388  

 

خطر هرزه‌نگاری و سوء استفاده از دختران در اینترنت

 
 

کارشناسان معتقدند یکی از مهمترین خطرات استفاده نوجوانان به خصوص دختران از اینترنت، بازدید از سایت‌های پورنو و خواندن هرزه‌نگاری‌هایی است که به سهولت از طریق اینترنت در دسترس افراد قرار می‌گیرد. تـعداد این سایت‌ها در اینترنت که به‌صورت تخصصی و با نامی مرتبط به مسائل جنسی فعالیت می‌نمایند، حدود چهل هزار مورد است. 

 
 

سایت جهان نیوز - کارشناسان معتقدند یکی از مهمترین خطرات استفاده نوجوانان به خصوص دختران از اینترنت، بازدید از سایت‌های پورنو و خواندن هرزه‌نگاری‌هایی است که به سهولت از طریق اینترنت در دسترس افراد قرار می‌گیرد. تـعداد این سایت‌ها در اینترنت که به‌صورت تخصصی و با نامی مرتبط به مسائل جنسی فعالیت می‌نمایند، حدود چهل هزار مورد است.

چنانچه آمار برخی سایت ها که حاوی مطالب و عکس‌های پورنوگرافیک هستند، امّا به‌طور مستقیم به آن نمی‌پردازند، به این آمار اضافه شود، حجم غیرقابل باوری از این هرزه‌ نگاری‌ها در اینترنت به‌دست خواهد آمد.

درتحقیقات صورت گرفته در ایـن زمـینه در آگوست سال 2005 (فقط در یک ماه) 9/71 میلیون نفر از سایت‌های هرزه‌نگاری بازدید نموده‌اند که متأسفانه برطبق پژوهش‌های مرکز «رسانه‌های ایمن برای خانواده‌ها»، بیشترین بازدید کننده از این سایت‌ها را نوجوانان سنین 12 تا 17 سال تشکیل می‌داده‌اند .

به بیان «جاسپر هامیل»، استاد دانشگاه اسکاتلند، دختران نوجوانی که در معرض سایت‌های پورنوگرافی قرار می‌گیرند در سنین پایین‌تری بکارت خویش را از دست می‌دهند. طی تحقیقی که مجله روانشناسی سایبر انجام داده است، نوجوانان 12 تا 17 ساله که این سایت‌ها را بازدید می‌کنند، بسیار زودتر از سایرین ارتباط جنسی برقرار کرده و دچار مشکلات بسیاری از جمله بیمارهای مقاربتی و حاملگی‌های ناخواسته می شوند.

«کاترین‌ هارپر»، عضو انجمن زنان ضد پورنوگرافی در اسکاتلند نیز نسبت به عواقب سوء ارتباط جنسی زودرس در نوجوانان هشدار داده و اظهار می‌نماید که این ارتباطات که به نوعی بیماری عروقی و حتی بیماریهای چشمی منجر می‌شود، در جوانانی که در سنین 11 تا 17 سال تجربه جنسی داشته‌اند، بیشتر دیده می‌شود.

در واقع یکی از دغدغه‌های والدین درخصوص استفاده فرزندانشان از اینترنت، تحریکات مستقیم و غیرمستقیم جنسی است که آثار زیان بار روحی و جسمی آنان را در پی خواهد داشت.

در چت روم ها نیز حجم بالای تبادل پورنوگرافی و ورود افراد گوناگون به اتاق‌های گفتگو مخاطراتی را برای نوجوانان، به‌خصوص دختران جوان ایجاد نموده است.

متأسفانه 100000صفحه وب در اینترنت وجود دارد که به نوعی حاوی تصاویر کودکان و نوجوانان عمدتاً دختر 6 تا 14 ساله هستند.

بنابرگزارشات مرکز بررسی خدمات اینترنتی آمریکا، این صنعت (هرزه‌نگاری کودکان و نوجوانان) در سراسر جهان طیفی معادل 1 تا 200 میلیارد دلار درآمد ایجاد نموده است.

در سال 1999، مرکز تحقیقات جنایت علیه کودکان دانشگاه نیوهمپشایر پژوهشی را انجام داد که در آن از4850 نوجوان در مورد تجربیات شان در اینترنت سؤال شده بود. براساس این پژوهش، از هر 33 نوجوان10 تا17ساله یکی از آنان مورد تهاجم و تهدید جنسی قرار گرفته بود (زیرا طرف مقابل از وی خواسته بود تا در جایی وی را ملاقات کند و به طور مرتب از طریق تهدیدات تلفنی یا از طریق پست‌الکترونی آزارها را ادامه داده بود). از هر 17 نفر نیز یک نفر مورد تهدید به ربودن یا خشونت قرار گرفته بود و نکته نگران کننده در این تحقیق این مسئله است که کمتر از 10 درصد از این نوجوانان این مشکلات را به مسئولین مدرسه یا پلیس گزارش کرده‌اند .

از آنجایی که مهاجمان اینترنتی معمولاً از هویت و اسامی مستعار استفاده می‌نمایند، به راحتی قابل شناسایی نبوده و هنوز سیاست‌های خاصی نیز برای برخورد و مقابله با آنان در دست نیست. در بسیاری از موارد، این مهاجمان با جعل هویت افراد به کلاهبرداری یا اعمال مجرمانه‌ای دست می‌زنند که این اعمال برای فرد نوجوان اضطراب، کاهش تمرکز، پرخاشگری و ترس را به همراه خواهد داشت.

دکتر «جی کاتز»استاد دانشگاه تورنتو در این زمینه اظهار می‌دارد: نوجوانانی که مرتباً از اینترنت استفاده می‌کنند معمولاً افراد منزوی و گوشه‌گیری هستند و برای یافتن فردی که بتوانند با او در مورد این تهدیدات و سوء استفاده‌ها مشورت کنند یا از وی کمک بگیرند، دچار مشکل می‌شوند.

برای رفع این معضل، معلمین، مسئولان مدارس و والدین باید دارای دانـش کافی در مورد مـیزان شیوع این مـزاحمت اینـترنتی باشند تا بتوانند دانش آموزان را از نحوه کاربری امن و مناسب فضای سایبر آگاه سازند. علاوه بر این، از آنجایی که معمولاً بزرگسالان در مقایسه با دانش‌آمـوزان دانـش کمتری نسبت به روشهای گوناگون استفاده از اینتـرنـت دارنـد، باید به‌صورت مـداوم دانـش خود را بـه روز نمـاینـد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed