تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: خبرگزاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 6 بهمنماه 1388  

 

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری ایرنا برگزار شد

 
 

رییس‌جمهور با بیان این‌که « بعضی کشورهای سلطه‌گر به بهانه پوشش خبری از وقوع زلزله یک کشور به دنبال اشغال و چپاول آن هستند» گفت: عده‌ای در دنیا از خبر و خبررسانی برای تحمیق و تخریب شخصیت انسان‌ها و ملت‌ها و تسلط خود بر افکار عمومی جهان استفاده می‌کنند. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - رییس‌جمهور با بیان این‌که «بعضی کشورهای سلطه‌گر به بهانه پوشش خبری از وقوع زلزله یک کشور به دنبال اشغال و چپاول آن هستند» گفت: عده‌ای در دنیا از خبر و خبررسانی برای تحمیق و تخریب شخصیت انسان‌ها و ملت‌ها و تسلط خود بر افکار عمومی جهان استفاده می‌کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد که سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سخن می‌گفت، خبر را از عوامل اساسی و کلیدی در تنظیم روابط اجتماعی خواند و تاکید کرد: خبر هر چه صریح‌تر، پایدارتر، مثبت و سازنده‌تر باشد روابط اجتماعی هم به همین نسبت انسانی‌تر خواهد بود.

رییس‌جمهور با اشاره به این که « یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های پیامبران الهی خبررسانی دقیق بوده است»، افزود: خبررسانی از کارهایی است که مستقیماً با روابط بین انسان‌ها سروکار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز آدم‌کش‌ترین افراد در دنیا به وسیله اخبار دروغ و با شخصیت‌پردازی رسانه‌ای به عنوان قهرمان صلح معرفی می‌شوند و جایزه جهانی دریافت می‌کنند.

رییس‌جمهور افزود: کشورهای سلطه‌گر و زورگو به وسیله شبکه‌های خبری خود سعی دارند اولویت‌های زندگی مردم را سازماندهی و به آنها تحمیل کنند که به چه چیز باید فکر کنند و به چه چیزی فکر نکنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ما به دنبال پاکی، صداقت ، صلح و یگانه‌پرستی هستیم و اساس کار ما با کشورهای زورگو متفاوت است، اظهارکرد: ما به خود اجازه نمی‌دهیم برای محکوم کردن دشمن، مطلبی غیرواقعی و یا اتهام غیراخلاقی علیه او منتشر کنیم.

رییس‌جمهور اساس خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران را الهام‌بخش، ‌نشاط ‌آور، دوستی‌ساز و دفاع از مظلوم عنوان کرد و گفت: رسانه‌های ما با پرهیز از بداخلاقی‌ها و خبرسازی نظام سلطه در انتشار حقیقت و آگاهی مردم می‌کوشند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال شکوفایی در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است خاطرنشان کرد: ایران کشوری حادثه دیده و بزرگ است که در طول تاریخ 30 ساله خود فراز و نشیب‌های بسیاری را از سرگذرانده است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار بالای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکید کرد: این خبرگزاری نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا جایی که بهترین و حقیقی‌ترین خبرها از این خبرگزاری برداشت شود.

احمدی‌نژاد افزود: همه ظرفیت‌های موجود در ایرنا چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی باید فعال شود تا قوی‌ترین تحلیل‌ها و گزارش‌ها در همه زمینه‌ها در دسترس افکار عمومی قرار گیرد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این که رسانه‌ها باید حق این را داشته باشند که افراد را در جهت اصلاح مورد انتقاد قرار دهند، اظهار کرد: در جامعه همه مسائل باید بر اساسی شکل بگیرد و اهالی فکر و قلم باید در جهت سازندگی جامعه و مسئولان بکوشند؛ چرا که همه آحاد ملت در برابر قانون یکسان هستند.

رییس‌جمهور در پایان سخنانش با بیان این که اندیشه الهی و انسانی در دنیا در حال پیشرفت است اظهار کرد: اندیشه‌های اومانیسم و لیبرالیسم در دنیا به پایان راه خود رسیده است.

در این مراسم همچنین محمد جعفر بهداد مدیر عامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در سخنانی کوتاه به تشریح فعالیت‌های انجام شده در دوره مسوولیت خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) پرداخت.

علی اکبر جوانفکر نیز در پایان این مراسم مسوولیت‌های کشور را امانتی سپرده شده از سوی مردم دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیق بتواند اطلاع‌رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در جهت نیل به اهداف جمهوری اسلامی ایران ارتقاء دهد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت نیز در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات محمدجعفر بهداد و اهدای لوح تقدیر به وی، حکم مدیرعاملی ایرنا را به علی‌اکبر جوانفکر تقدیم کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed