با افزایش فعالیت خلافکاران اینترنتی که کاربران شبکه اجتماعی و بانکهای آنلاین را هدف میگیرند، مصرفکنندگان با ابراز نگرانی نسبت به امنیت اینترنت، اکنون بهدنبال محافظت بهتر از اطلاعات شخصی هستند.
به گزارش ایسنا، در بررسی جهانی انجام گرفته توسط فروشنده امنیتی RSA از حدود چهار هزار و 500 مصرفکننده، کاربران نسبت به ایمنی اطلاعات شخصی در اینترنت ابراز نگرانی کردند.
در این بررسی همچنین هزار و 100 مصرفکننده از کشورهای آسیایی سنگاپور، مالزی، هند، چین و ژاپن مورد نظرسنجی قرار گرفتند.
حدود 67 درصد کاربران آسیایی نیاز شبکههای اجتماعی برای تقویت سطح امنیت مورد استفاده برای اطلاعات شخصی کاربران را خاطرنشان کرده و خواستار حفاظت بهتر از هویت به هنگام اتصال به دوستان یا انجام تبادلات مالی آنلاین شدهاند.
این شمار بسیار بالاتر از آمریکا و اروپا بوده که تنها 48 درصد کاربران در هر یک از این مناطق این مساله را مورد تاکید قرار دادهاند.
طبق گزارش این فروشنده که شاخه امنیتی EMC است، 20 درصد از حملات آنلاین اکنون سایتهای شبکه اجتماعی را هدف میگیرند که به مکانهای مورد علاقه خلافکاران برای انجام کلاهبرداری، انتشار ویروس و سرقت اشتراک کاربر تبدیل شده اند.
86 درصد از پاسخدهندگان در آسیا بابت مورد دسترسی قرار گرفتن یا سرقت اطلاعات شخصی آنها از چنین سایتهایی ابراز نگرانی کردهاند.
حدود 94 درصد از کاربران آسیایی نیز در مقایسه با متوسط جهانی 86 درصد، نسبت به رخنههای امنیتی در سایت بانکهای آنلاین ابراز نگرانی کردند و این نگرانیها به پورتالهای دیگر شامل مراقبت بهداشتی و سایتهای دولتی نیز گسترش یافتهاند.
بهدلیل این نگرانیها بوده که 88 درصد از کاربران آسیایی و 80 درصد از کاربران جهانی خواستار بهکارگیری تکنیک امنیتی قوی برای شناسایی کاربران به هنگام ورود به سایت بانک شدهاند.
اما با وجود نگرانی، تنها 75 درصد از مصرفکنندگان در این منطقه عنوان کردهاند نگرانیشان درباره امنیت بر تمایل بهمنظور فراهم کردن اطلاعات شخصی یا تعامل با چنین سایتهایی تاثیر میگذارد و حدود 92 درصد اظهار کردهاند در یک ماه گذشته یک تبادل بانکی آنلاین و 80 درصد یک خرید آنلاین انجام دادهاند.
به گفته معاون ارشد RSA، هکرها به طور مداوم مهارتهای خطرناک مانند آلوده کردن رایانه با تروژانها و نرمافزارهای مخرب را بهبود داده و مردم را با فریب دادن به وبسایتهای معتبری میکشانند که با نرمافزار مخرب آلوده شدهاند اما آموزش و آگاهی مصرفکننده جزء نخستین لایههای دفاع در برابر جرایم آنلاین است و با وجود تمامی خطرات، سازمانها به بهرهگیری از بسیاری از مزایای اینترنت ادامه داده و مصرفکنندگان همچنان از مزایای آنلاین استفاده میکنند.