با وجود افزایش رسانههای الکترونیکی، رادیو موقعیت خود را بهعنوان رسانه محبوب در فنلاند حفظ کرده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین بررسی رادیو ملی این کشور، رادیو بر مبنای هفتگی 95 درصد مخاطب دارد.
محبوبترین کانال رادیویی در این کشور Radio Suomi است که با داشتن 36 درصد از سهم بازار، بیش از دو میلیون شنونده در هفته دارد در حالی که کانال شماره دو رادیوی تجاری «نوا» است که 11 درصد از سهم بازار را دارد.
این نظرسنجی نشان داده فنلاندیهای معمولی بیش از سه ساعت در روز به رادیو گوش کرده و بیشتر مردم همچنان از طریق دستگاههای سنتی به رادیو گوش میدهند.
با این همه بیش از یک سوم گاه به گاه از طریق اینترنت به رادیو گوش میکنند در حالی که تنها شش درصد بهطور مرتب بر روی تلفنهای همراهشان به رادیو گوش میکنند.
طبق این بررسی، رادیو در طول روز اغلب در خانه شنیده میشود و بیش از یک میلیون نفر یا حدود یک پنجم از جمعیت این کشور بین هفت تا 16 به رادیو گوش میدهند. همچنین بر اساس یک یافته تعجبآور، شنوندگان جوان 15 تا 24 سال اکنون بیش از یک دهه قبل به رادیو گوش میکنند.