نیویورک تایمز قصد دارد با بازگشت به ایده قدیمیاش، برای دسترسی کامل به وب سایتش از سال میلادی آینده از خوانندگان هزینه مطالبه کند.
به گزارش ایسنا، این روزنامه این بار شرط بسته که میتواند بدون کم شدن فروش تبلیغات اینترنتیاش، درآمد بیشتری از خوانندگان به دست آورد.
تحت طرحی که از سوی نیویورک تایمز تشریح شده، این روزنامه سیستمی را بهکار میگیرد که به خوانندگان اجازه میدهد هر ماه برروی شمار محدودی از اخبار به رایگان کلیک کنند. این سیستم به گونهای طراحی شده تا خوانندگان اتفاقی را با مقالات رایگان جلب کند در حالیکه از افرادی که مایل به دریافت مطالب بیشتر از این سایت هستند، هزینه دریافت میکند.
این سیستم تا سال آینده برقرار نمیشود تا مدیران تایمز فرصت بیشتری برای ساخت این سیستم و سنجیدن جزییاتی داشته باشند که به آنها نشان میدهند تلاششان ثمری خواهد داشت یا خیر.
مسائل محوری شامل تعیین هزینه درخواستی و شمار اخباری است که هر ماه به رایگان موجود خواهند بود. تنها نکتهای که تاکنون معلوم شده، دسترسی رایگان و نامحدود مشترکان نسخه چاپی نیویورک تایمز به وب سایت این روزنامه است.
بر مبنای یک بررسی اخیر، در حال حاضر حدود 150 روزنامه آمریکایی اشتراکهای اینترنتی را وضع کردهاند که هزینه آنها از یک دلار در ماه تا 35 دلار در ماه میرسد.
اما موفقترین آنها تاکنون وال استریت ژورنال بوده که در طول شش ماه تا سپتامبر 407 هزار مشترک الکترونیکی داشته است؛ هزینه اشتراک فقط آنلاین این روزنامه حدود هشت دلار در ماه است.