با آشنا شدن بیشتر مردم چین با اینترنت، شرکتهای چینی در سال میلادی گذشته حدود 11 میلیارد دلار از فعالیتهای اینترنتی شان درآمد کسب کردند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش گروه پژوهشی iResearch، درآمد آنلاین حاصل از تبلیغات، بازیها، خرید و فعالیتهای دیگر بیش از 30 درصد افزایش یافته و به 74.3 میلیارد یوان رسید.
بنا بر پیشبینی این گروه، درآمد آنلاین چینیها در سال جاری به 112.3 میلیارد یوان و در سال 2013 به 273.4 میلیارد یوان خواهد رسید.
طبق آمار رسمی منتشره، چین دست کم 384 میلیون کاربر اینترنت دارد که بیش از هر کشور دیگری در جهان است.
بر پایه همین آمار، تا پایان ماه ژوئن 2009 شمار خریداران آنلاین در چین به 87.88 میلیون نفر رسید که به این معنی است که از هر چهار کاربر اینترنت، یک نفر خرید آنلاین کرده است.