آسوشیتدپرس و یاهو در حال نزدیک شدن به توافق برای قرارداد جدیدی هستند که محدودیتهای بیشتری را به همراه داشته و احتمالا برچسب قیمت گزارشهای این خبرگزاری را که در سایت خبری یاهو منتشر میشود، بالاتر میبرد.
به گزارش ایسنا، این قرارداد که ممکن است ظرف چند هفته آینده به نتیجه برسد نمونهای در حل مساله اساسی برخورد سازمانهای خبری با پورتالهای خبری بزرگ خواهد بود که به گفته برخی از ناشران خبری، به طور غیرمنصفانه از کار آنها سود برده و دهها میلیون دلار ضرر در درآمد به آنها وارد میکنند.
آسوشیتدپرس در حال چانهزنی با گوگل، مایکروسافت و یاهو بر سر مفاد جدیدی است که در توزیع محتوای خبری این خبرگزاری در پورتال آنها حاکم خواهد بود.
گوگل اعلام کره توافقی با آسوشیتدپرس دارد که به این شرکت اجازه میدهد محتوای این خبرگزاری را در سایتهایش میزبانی کند اما قرارداد آنها اواخر ماه ژانویه به پایان میرسد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس که 1500 روزنامه آمریکایی عضو آن به شمار میروند در تلاش برای کنترل چگونگی و مکان نمایش مطالب اعضایش در سایتهای خبری، پورتالهای اینترنتی و در نتایج جستوجویی است که خوانندگان را به وب سایتهای اعضایش هدایت میکنند.
این سازمان خبری اخیرا در حال آزمایش سیستمی برای برچسبزنی و ردگیری مقالاتش و احتمالا مقالات اعضایش برای اطمینان از مطابقت با مفاد توافقها است.