گوگل امتیاز انحصاری یک فنآوری را به ثبت رسانده که نشان میدهد این شرکت ممکن است بهزودی برروی ساختمانها و بیلبوردهای موجود در تصاویر برنامه دید خیابانی، تبلیغاتی را در معرض نمایش کاربران این سرویس بگذارد.
گزارش ایسنا، گوگل قصد دارد از نرمافزاری استفاده کند که میتواند بهعنوان مثال پوسترهای یک مکان نمایش را شناسایی کرده و آنها را با اطلاعات جدیدی عوض کند، حتی اگر تصویر مذکور در برنامه دید خیابانی، قدیمی باشد.
گوگل در تقاضا برای ثبت این امتیاز تاکید داشته فنآوری این شرکت پوسترها، بیلبوردها و ساختمانها را در برنامههای نقشه آنلاین تشخیص داده و به تبلیغاتکنندگان امکان میدهد این تصاویر را با تبلیغات بهروزتری تغییر دهند؛ فنآوری گوگل امکان شناسایی نقاط جالب در تصاویر و سپس استفاده از آنها را فراهم کند.
بهکارگیری تبلیغات در برنامه نقشه گوگل پیش از این به اشکال مختلف مورد بحث قرار گرفته است؛ استفاده از تبلیغات در سال 2006 در سرویس نقشههای محلی گوگل آغاز شد و برنامه AdSense در ماه می سال 2007 به برنامه نقشهها افزوده شد.