تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 14 دیماه 1388  

 

هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه‌ی «جمهوری اسلامی» هم تذکر داد

 
 

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه ‌١٤ دی ماه، به شش روزنامه «جمهوری اسلامی»، «فرهنگ آشتی»، «آرمان روابط عمومی»، « کارون»، «آفتاب یزد» و «اعتماد» و همچنین هفته‌نامه «پنجره» تذکر داد.  

 
 

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه ‌١٤ دی ماه، به شش روزنامه «جمهوری اسلامی»، «فرهنگ آشتی»، «آرمان روابط عمومی»، « کارون»، «آفتاب یزد» و «اعتماد» و همچنین هفته‌نامه «پنجره» تذکر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در جلسه ‌١٤دی هیات نظارت بر مطبوعات، موضوع درج خبر و متن بیانیه اخیر میرحسین موسوی در روزنامه‌های «جمهوری اسلامی» و «فرهنگ آشتی» مطرح و مقرر شد به استناد تبصره ‌٨ ماده ‌٩ قانون مطبوعات که تصریح می‌کند « کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت و یا تبلیغ می‏کنند حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی ندارند» به این دو روزنامه تذکر کتبی داده شود.

ضمنا موضوع درج مطالب و تحلیل‏هایی درباره اعلام‏ نظر اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیرامون عدم صلاحیت شیخ یوسف صانعی برای مرجعیت در مورخ ‌١٣ / ‌١٠ / ‌٨٨ روزنامه «اعتماد» در جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات مطرح و مقرر شد به استناد بندهای ‌٤، ‌٥ و ‌١١ ماده ‌٦ قانون مطبوعات به این روزنامه تذکر کتبی داده شود.

در این جلسه هیات نظارت همچنین موضوع تیتری که در صفحه اول شماره ‌١٩٣٨ مورخ ‌١٠ / ‌١٠ / ‌٨٨ روزنامه کارون با عنوان«تجمع علیه حوادث عاشورا در ایران» درج شده است بررسی و با توجه به تظاهرات دهها میلیون نفر از امت مسلمان ایران در دفاع از اسلام و حریم ولایت فقیه که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‏سابقه بود، آن روزنامه به استناد تبصره ماده ‌٢، بند ‌٥ و ‌١١ ماده ‌٦ قانون مطبوعات تذکر دریافت کرد.

علاوه بر این، موضوع مطالب، اخبار و تیترهای صفحه اول روزنامه آفتاب یزد در بخش‏های سرمقاله و ستون «روی خط آفتاب» مندرج در تاریخ ‌٧ / ‌١٠ / ‌٨٨ تا ‌١٢ / ‌١٠ / ‌٨٨ آن روزنامه در جلسه مورخ ‌١٤ / ‌١٠ / ‌٨٨ هیأت نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت.

هیأت مذکور مصوب کرد به سبب تخلفات مکرر آن روزنامه از جمله تشویق مردم به انجام راهپیمایی غیرقانونی (پیام ‌١٤٩١)، اتهام انتساب موضوع اهانت به تصویر امام خمینی (ره) به اصول‌گرایان و طرفداران دولت (مندرج در صفحه ‌٦ مورخ ‌٧ / ‌١٠ /‌٨٨ )، انعکاس خفیف و نامناسب مراسم عزاداری حسینی (ع) در سراسر کشور و تقلیل آن در سطح «درگیری‏های تعدادی از تربیون‏داران، وعاظ و مداحان سرشناس و حتی خطبای نماز جمعه علیه اصلاح‏طلبان و سران جبهه» (مندرج در صفحه اول مورخ ‌٧ / ‌١٠ / ‌٨٨ ) ، القای این ذهنیت که ایجاد بلوا و تنش توسط طرفداران دولت صورت می‏گیرد و نیز حمایت از افرادی که محرک اغتشاشگران بوده‏اند (مندرج در ص ‌٢ شمارة ‌١١٠٦)، مستند به بند ‌٤، ‌٥، ‌٨ و ‌١١ مادة ‌٦ قانون مطبوعات به این روزنامه تذکر داده شود.

همچنین هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ ‌١٤ / ‌١٠ / ‌٨٨ خود مصوب کرد در مورد تصویر صفحه اول روزنامه «آرمان روابط عمومی» از تخریبهای به جای مانده از سوی آشوبگران در روز عاشورا و تیتر «گزارشی از حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری حسینی و حواشی» که به نوعی تداعی‏کننده تأیید عمل آشوبگران و پرشور خواندن آن است، به روزنامه آرمان روابط عمومی تذکر داده شود که این نوع عملکرد مغایر با رسالت مطبوعات - مصرح در ماده ‌٢ قانون مطبوعات است.

همچنین در این جلسه هیات نظارت بر مطبوعات، موضوع درج تصویر فردی به نام «اوشو» مندرج در شماره ‌١٧ مورخ ‌٩ / ‌٨ / ‌٨٨ نشریه پنجره مورد رسیدگی قرار گرفت و مصوب شد به سبب طرح افراد مبلغ آیین‏‏های انحرافی عرفانی و دارای سوابق اخلاقی سوء ، به جهت عدم رعایت بند د ماده ‌٢ قانون مطبوعات به این نشریه تذکر داده شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed