تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 14 دیماه 1388  

 

۱۰ پیش‌بینی کارشناسان از پیشرفت فناوری اطلاعات در سال 2020

 
 

با پایان دهه نخست هزاره سوم میلادی، کارشناسان مهم‌ترین پیش‌بینی‌های خود مربوط به توسعه فناوری دهه آتی در حوزه فناوری را منتشر کردند. 

 
 

خبرگزاری فارس - با پایان دهه نخست هزاره سوم میلادی، کارشناسان مهم‌ترین پیش‌بینی‌های خود مربوط به توسعه فناوری دهه آتی در حوزه فناوری را منتشر کردند.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، دهه گذشته در دنیای فناوری اطلاعات بیشتر مربوط به فناوری‌های اینترنتی شد و در این میان، سرویس‌های مختلف گوگل و شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیشتری بین کاربران کسب کردند.

در این بین ابزارهای مختلف اپل و ادغام تدریجی مایکروسافت و یاهو جذابیت این سال‌ها را بیشتر کرد. اما با سپری شدن این دوره زمانی، کارشناسان به پیش‌بینی تحولات دنیای فناوری برای 10 سال آینده نیز هستند که مهم‌ترین این پیش‌بینی‌ها در زیر بررسی می‌شود.

گسترش شبکه‌های اجتماعی: پیش‌بینی می‌شود در یک دهه آتی جمعیت کره زمین به 5/11 میلیارد نفر برسد. در این میان، شبکه‌های اجتماعی می‌کوشند درهای خود را به‌صورت گسترده‌تر به سمت مردم بگشاید.

توسعه دنیای مجازی: انسان‌ها متولد می‌شوند، رشد می‌کنند، وارد مدرسه می‌شوند، ازدواج می‌کنند، از یکدیگر جدا می‌شوند، فوت می‌کنند، چاق می‌شوند، لاغر می‌شوند ولی هرگز از صفحه‌کلید رایانه‌ای خود جدا نمی‌شوند که این مسئله به دلیل روی کار آمدن فناوری جدیدی در دنیاهای مجازی و گسترش همه‌ جانبه آن‌ها است که همه انسان‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گوگل و برقراری ارتباط با مغز انسان‌: در این دوران تراشه gAmygdala که مدت‌های طولانی انتظار ورود آن می‌رفت، عرضه می‌شود و ارتباط میان مغز صاحبان سیستم‌عامل اندروید با دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل آن‌ها را برقرار می‌سازد.
سرویس Brain Cloud گوگل طی هفت سال آتی به صورت بتا باقی می‌ماند و نسخه نهایی آن در این مدت عرضه نمی‌شود.

مایکروسافت و رقابت با گوگل: در این فضا مایکروسافت قصد دارد رقیب gAmygdala را عرضه کند. برنامه Internet Explorer 17 مایکروسافت همراه با سرویس Live Bing Brain Implant 1.0 در این دوران عرضه خواهد شد. این سرویس نیز به گونه‌ای با مغز انسان‌ها در ارتباط است.

فیلم‌های مجازی: آخرین فیلم "جیمز کامرون "(James Cameron) از مشهورترین کارگردانان دنیا با نام Avatar 6 به صورت سه‌بعدی برای عموم مردم به نمایش درمی‌آید. به طور کلی، در یک دهه آتی فیلم‌های سه‌بعدی گسترده‌تر می‌شوند و محبوبیت بیشتری بین مردم کسب می‌کنند.

پیشرفت رایانه‌های لوحی: "مایکل آرینگتون "(Michael Arrington) سرانجام در ادعای خود علیه شرکت CrunchPad سازنده لپ‌تاپ‌های JooJoo پیروز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در این دهه نسل جدید رایانه‌های لوحی اینترنتی به ضخامت ورق‌های کاغذ با گیرنده ارتباطی نسل ششم فناوری‌های مخابراتی(6G) با قیمت کمتر از 5 دلار وارد بازار می‌شوند.

ادغام یاهو و AOL: دو شرکت یاهو و AOL با یکدیگر ادغام می‌شوند و در آینده نزدیک خبر یکی شدن آن‌ها به گوش‌ می‌رسد. سی‌وهفتمین مدیر این شرکت با نام "میلی سایروس "(Miley Cyrus) نیز معرفی می‌شود.

فعالیت چندرسانه‌ای آمازون: شرکت آمازون با پیشی گرفتن از تمام شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه برنامه‌های چندرسانه‌ای، کنترل تمام بخش‌های این بازار را که iTunes هنوز موفق به تصاحب آن نشده، در دست می‌گیرد. در این زمان، سرویس ویدیویی آمازون بیش از دیگر سرویس‌های چندرسانه‌ای آن محبوب می‌شود.

گسترش میکروبلاگ‌ها: دنیای میکروبلاگ‌ها بیش از هر زمان گسترده می‌شود و در این دوران بیش از یک کوئین‌تیلیون(عدد یک همراه با 18 صفر به توان 2) میکروبلاگ روی اینترنت منتشر می‌شود. میکروبلاگ‌ها نسل جدید وبلاگ‌ها هستند که پیام منتشر شده در آن‌ها کمتر از 140 حرف دارد.

ثبت خاطرات برای آیندگان: تقریبا سال‌های آخر دهه آتی اپل ابزار جدیدی را با نام iMortal برای گوشی iPhone 7GSS عرضه می‌کند. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تمام خاطرات، تفکرات و داستان‌های خود در طول دوران زندگی را در گوشی خود ذخیره کنند تا آیندگان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
در سال 2020 "سرگی برین (Sergey Brin) و لری پیج (Larry Page) از مدیران شرکت گوگل به عنوان نخستین کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برای اداره این کشور به ‌صورت مشترک معرفی خواهند شد.

نخستین اقدام این رئیس‌جمهوران مشترک تغییر سیستم آموزشی خواهد بود تا تمامی دانش‌آموزان دبستانی آمریکا مجبور به استفاده از تراشه gAmygdala شوند. شعار آن‌ها در آن زمان جمله زیر خواهد بود: "من احساس خوش‌اقبالی می‌کنم ".

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed