بنا بر پیشبینی کارشناسان، ارزش کالاهای مجازی مانند سلاحها یا بطریهای دیجیتالی که در آمریکا مبادله میشوند تا پنج سال آینده به پنج میلیارد دلار میرسد.
به گزارش ایسنا، فروش کالاهای مجازی در آسیا به حدود پنج میلیارد دلار رسیده و به سرعت رشد میکند. برای بسیاری از افراد کالاهای مجازی یکی از جذابترین گرایشها در فنآوری بوده و به رشد عظیم بخش بازی اجتماعی کمک میکنند.
پلی فیش که یک شرکت بازی اجتماعی است که دو سال پیش آغاز به کار کرد و امروز 11 بازی آنلاین و بیش از 61 میلیون کاربر دارد که در سراسر جهان بازی میکنند، معتقد است کالاهای مجازی به ثروت بیشتر منتهی شده و فروش آنها در موفقیت این شرکت حیاتی است.
فروش کالاهای مجازی مانند مبلمان اتاقهای مجازی کاربران در کنار تبلیغات داخل بازی جز مدلهای درآمد این شرکت به شمار میرود. اما تنها بازیکنان آنلاین کلیشهای نیستند که حاضرند پول واقعی را برای خرید کالاهای مجازی در یک وب سایت صرف کنند بلکه بسیاری از افرادی که برای در ارتباط ماندن با دوستان به انجام بازیهای اینترنتی میپردازند به خرید کالاهای مجازی برای خود یا آنها اقدام میکنند.
شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک و مای اسپیس در رشد اولیه کالاهای مجازی مهم بودهاند و کاربران این شبکهها میتوانند برای کالاهای مجازی مانند کارتهای تولد یا گلهای دیجیتالی پول مجازی پرداخت کنند.
توجه به این نکته که از 15 برنامه محبوب فیسبوک، دوسوم بازی هستند و این 10 بازی بیش از صد میلیون کاربر در ماه جلب میکنند، نشان میدهد ارزش زیادی در این بازار نهفته است.