تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 11 دیماه 1388  

 

شش گرایش جدید رسانه‌های مجازی دیجیتال در ۲۰۱۰

 
 

شبکه های اجتماعی مجازی دنیای اینترنت را بیش از پیش دگرگون کر ده اند. 

 
 

سایت خبرآنلاین، علیرضا خراسانی - شبکه های اجتماعی مجازی دنیای اینترنت را بیش از پیش دگرگون کر ده اند.

سال 2009 رشد انفجاری را در رسانه های اجتماعی مجازی و دیجیتال شاهد بودیم. بر اساس گزارش موسسه نیلسون آنلاین تنها توئیتر در فوریه به یمن کمک های دولتی و حوادث جهانی 1382 درصد رشد را تجربه نمود و تنها 7 میلیون کاربر امریکایی در آن ثبت نام کردند.

رقابتهای فیس بوک علیه مای اسپیس هم باعث قد کشیدن فیس بوک و آب رفتن مای اسپیس شد. کارشناسان بر این اساس برای شبکه های مجازی دیجیتال ، محبوبتر شدن، موبایل تر شدن و منحصر بفرد تر شدن (Exclusive) پیش بینی نمو ده اند که با ورود به سال 2010 آنرا آشکارتر خواهیم دید. اما به طور مشروح می توان 6 نوع گرایش و رشد را در این نوع شبکه ها دید که خلاصه آن در زیر آورده می شود:

۱- رسانه های اجتماعی مجازی ، مولد گروه های اجتماعی نو خواهند شد.

در سال 2010 شبکه های اجتماعی مجازی با ایجاد گروه های تخصصی تر و شبکه های کوچکتر داخل خود ، ویژه تر و منحصر بفرد تر می شوند. شبکه های اطلاع رسانی و اخبار ویژه تر می شوندو گروه های خاص با گروه های خاص خبری می پیوندند.

۲- رشد بیش از اندازه شرکتها و بیزنس های بزرگ و کوچک داخل شبکه ها و رسانه های اجتماعی مجازی

دو مبحث بازار یابی و ارتباطات الکترونیکی جزیی از استراتژی شرکتها در بحث توسعه بازار فرششان شده که بالطبع شبکه های اجتماعی مجازی و رسانه های مرتبط نقش بزرگی را بازی می کنند و این گرایش را در سال 2010 بیشتر از قبل خواهیم دید. بحث خدمات پس از فروش ، ارتباط با مشتری و دریافت نظراتشان نیز در ای ن بین سهم بزرگی دارد.

۳- توسعه کسب و کارها پیرامون رسانه های اجتماعی مجازی

شبکه های جدید با خدمات بکر و نو در حال رشد و توسعه بوده و در سال 2010 رشد بیشتری خواهند یافت. شبکه های تازه تاسیس مانند http://foursquare.com سعی کرده اند خدمات بیشتری را به کاربران در حال حرکت و به اصطلاح موبایل بدهند. مانند کیفیت در بازی های رایانه ای کیفیت گرافیکی این سایت ها و شبکه ها نیز قابل توجه است. مشارکت در عضو گیری و اهدای جوایز به کاربران فعال نیز به منوهای این گونه سایتها و شبکه ها اضافه شده و در حال گسترش است. بحث شهردار مجازی در این شبکه ها باعث عضویت بیشتر کاربران شده است.

۴- قوانین جدید شرکتها در قبال استفاده از رسانه های اجتماعی مجازی هنگام کار

منهای کارمندان درگیر با این شبکه ها برخی شرکتها برای کارمندان بازیگوش خود قوانین جدیدی به تصویب رسانده و خواهند رساند. نوع ارتباط و چگونگی در گیر شدن با شبکه های چند گانه نیز جزء سیاستهای جدید خواهد بود که مدیران در برابر کارمندان خود پیاده خواهند کرد. برخی شرکتها نیز بسته یه سیاستهای کلی ممکن است آنرا در جهت منافع آینده شرکت در سال 2010 تغییر دهند

۵- گسترش تلفنهای هوشمند متصل به شبکه های اجتماعی مجازی

70 در صد شرکتها کارمندان خود را منع کرده اند که در ساعت اداری با استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی کار خصوصی انجام دهند و لذا با تعیین سیاستهای جدید دسترسی آنها محدود شده است.بنابر این فروش تلفن های هوشمند مجهز به نرم افزارهای متصل به این شبکه ها گسترش یافته و در سال 2010 به حد انفجار آمیزی خواهد رسید. معتادان به این شبکه ها با تلفن های هوشمند حتی در ساعت اداری یواشکی کامنت های خود را روی این رسانها چک می کنند. حتی خیلی ها از ساعت استراحت و سیگار کشیدن استفاده نموده و به این شبکه ها با موبایل وصل می شوند.

۶- گسترش به اشتراک گذاری از طریق شبکه های اجتماعی مجازی

نیویورک تایمز جدیدا اپلیکیشن و نرم افزار تحت آیفون داده تا کاربران بتوانند به راحتی به اخبار و مقالات چه روی روزنامه و چه روی فیس بوک و توئیتر دسترسی یابند و پیش بینی می شود این استراتژی توسط سایرین و رقبا نی ز در سال 2010 دنبال شود.

بهر حال شبکه های اجتماعی مجازی می روند تا به قدرت برتر در گرد هم آوری کاربران دیجیتال کنار هم تبدیل شوند و به همین خاطر برخی از آنها پیدا و پنهان توسط دولتها حمایت شده و مانند توئیتر رشد چشمگیری پیدا کرده اند تا بعنوان قدرتی جدید دنیای دیجیتال را متحول تر کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed