تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 2 دیماه 1388  

 

سرویس ویدئو درخواستی چه کاربردهایی دارد؟

 
 

شرکت مخابرات ایران به ارائه سرویس‌های ارزش افزوده اقدام کرده که خدمات پیشرفته ارتباطی یک گام اساسی در این راستا محسوب می‌شود. از جمله خدمات قابل ارائه از طریق این پروژه سرویس ویدئو درخواستی (VOD) است که قابلیت‌های مختلفی برای آن ذکر شده است. 

 
 

ایسنا - با توجه به گسترش شبکه دیتا در سطح کشور و ایجاد بسترهای ارتباطی ارزان‌قیمت و همچنین راه‌اندازی دسترسی پهنای باند وسیع با استفاده از DSL و ADSL، شرکت مخابرات ایران به ارائه سرویس‌های ارزش افزوده اقدام کرده که خدمات پیشرفته ارتباطی یک گام اساسی در این راستا محسوب می‌شود. از جمله خدمات قابل ارائه از طریق این پروژه سرویس ویدئو درخواستی (VOD) است که قابلیت‌های مختلفی برای آن ذکر شده است.

با بهره‌گیری از فن‌آوری ADSL - اینترنت پرسرعت - کاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یک ارتباط تلفنی، رایانه و مودم مورد نیاز، بدون مشغول کردن خط تلفن، به صورت دائم و با سرعتی بالا به شبکه‌ داده‌ها متصل شوند.

با استفاده از این فن‌آوری، امکان استفاده دو منظوره از خط تلفن فراهم می‌شود تا ضمن استفاده از ارتباط برای مکالمه‌های تلفنی، از آن برای اتصال پرسرعت و بدون قطعی با شبکه و بدون هزینه پالس بهره جست که در حال حاضر مراکز استان‌های تهران، فارس،‌ اصفهان، ‌خراسان رضوی و آذربایجان شرقی تحت پوشش این سرویس قرار گرفته‌اند که در آینده نزدیک دیگر استان‌ها نیز به این سرویس مجهز خواهند شد.

اما ویدئو درخواستی سرویسی است برروی شبکه داده که امکان مشاهده اطلاعات چندرسانه‌یی دلخواه و مورد نیاز کاربر در هر زمان را با استفاده از برنامه‌های موجود در آرشیو منابع ویدئویی امکان‌پذیر می‌سازد. مخاطبان می‌توانند از طریق شبکه‌ داده‌ به بانک اطلاعات مورد نظر دست یافته و خودشان تعیین کنند که چه چیزی را چگونه ببینند. کاربر می‌تواند زمان پخش برنامه را تغییر داده و یا برنامه دلخواه خود را ذخیره کرده در زمان دیگر مشاهده کند.

به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران‌، زمان انجام این پروژه در ایران‌ به صدا و سیما بستگی دارد و از اختیارات این شرکت خارج است زیرا در کشور محتوای تصویری به عهده صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صابر فیضی با بیان این که تا پایان سال این سرویس برای پنج هزار متقاضی آماده‌ی ارائه می‌شود که به صورت آزمایشی است، ابراز کرد: لایه‌ انتهایی این موضوع هم برای شرکت‌های ندا و ISPها است؛ یعنی این طرح اگر نهایی و اجرایی شود مشترک به یک ISP یا شرکت ندا مراجعه کرده و آن را دریافت می‌کند.

به گفته مسوولان مخابراتی محتوای لازم در این زمینه را صدا و سیما تهیه می‌کند و کسی در آن دخالتی ندارد اما انتقال آن تا لایه انتهایی را مخابرات انجام می‌دهد و لایه انتهایی تا خانه‌ها را شرکت‌های اینترنتی انجام خواهند داد.

اما حمید لطیفی - ‌رئیس اداره مشاوره و بازاریابی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که قرارداد این کار - سرویس ویدئو درخواستی - برای تامین محتوا هماهنگ اما هنوز نهایی نشده است اظهار کرد: ما باید شرح فعالیت و هر تعرفه را طبق آیین‌نامه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنیم و سازمان نیز باید نظراتش را به ما ارائه دهد تا پس از آن تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی و مصوب شود.

به گفته او برای استفاده از این سرویس درواقع محتوای رایگان را در شبکه قرار می‌دهیم و برای این که بستر در اختیار کاربر قرار بگیرد، هزینه آبونمان دریافت می‌شود و براساس محتواهای خاص و به‌روز، هزینه و تعرفه خاصی تعریف می‌شود که هنوز این تعرفه‌ها اعلام و نهایی نشده است.

طبق اعلام مسوولان امر، پیش‌بینی این بود که واگذاری این سرویس از اول مهرماه سال جاری شروع شود اما هنوز منتظر تعرفه و نهایی شدن آن هستیم.

این سرویس برروی اینترنت نیست بلکه شبکه خصوصی VOD و درواقع شبکه داخلی کشوری است که علاقه‌مندان می‌توانند از راه دور و با استفاده از این سرویس فیلم انتخاب خود را خریداری و تماشا کنند؛ برای آموزش از راه دور و خرید نیز با تامین‌کنندگان محتوا وارد مذاکره می‌شویم و با دانشگاه‌ها و مراکزی که محتوای آموزشی برای کنکور دارند مذاکره خواهیم کرد.

طبق آنچه از سوی مسوولان مخابراتی اعلام شده با فروشگاه‌های بزرگ نیز برای خرید از راه دور مذاکره خواهد شد که کاربر بتواند خرید خود را از داخل منزل و از فروشگاهی که با آن قرارداد وجود داشته باشد، انجام شود.

همچنین فروشندگان می‌توانند به‌منظور معرفی محصولات و خدمات خود جهت ارتباط با مشتریان از این سرویس استفاده و از این طریق نسبت به ارائه محصولات خود به مشتریان اقدام کنند؛ فرآیند ایجاد و حفظ روابط متقابل با مشتریان در این بستر به گونه‌ای است که باعث تسهیل تبادل ایده‌ها کالاها و خدمات می‌شود و اهداف هر دو طرف را محقق می‌سازد.

کاربر این سرویس قابلیت اتصال به سایت‌های فروشندگان طرف قرارداد را دارا بوده واز این طریق امکان خرید محصولات از راه دور برایشان فراهم می‌شود و می‌توان ضمن حذف ترافیک شهری از مراحل خرید روزمره، در مکان مورد نظر، جهت انجام مبادلات تجاری خود بدون اتلاف وقت از فروشگاه‌های مختلف در این زمینه به صورت مجازی اجناس مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنند.

آموزش از راه دور

آموزش مجازی با ایجاد تغییرات بنیادین در مفاهیم آموزش سنتی، توانسته است بسیاری از کاستی‌های سیستم‌های سنتی آموزشی را رفع کرده و دگرگونی‌های اساسی را در آموزش به وجود آورد و می‌تواند به منظور جبران فرصت‌ تحصیلی از دست رفته باشد که در آن محدودیت سنتی و جغرافیایی وجود نداشته و علاقمندان می‌توانند به روش‌های تحصیلی پیشرفته به مراکز آموزشی داخل دسترسی داشته باشند.

انجام بازی و سرگرمی

بازی‌های رایانه‌یی، از ‌محبوب‌ترین و رایج‌ترین بازی‌های عصر حاضرند که گروه سنی مختلفی را جزء مخاطبان خود قرار داده‌اند و اگر به شکل مناسب و در جهت رسیدن به هدف‌های‌ آموزشی به کار گرفته شوند، می‌توانند در آموزش افراد بسیار موثر باشند زیرا امکان آزمون و خطا و تصحیح عملکرد در آن، قابلیتی برای به دست آوردن مهارت‌های روزمره زندگی خواهد بود.

از طریق این سرویس می‌توان به کلیه بازی‌ها و سرگرمی‌های مفید تحت شبکه دسترسی داشته و با توجه به رده‌بندی‌ سنی، با ابزارهای تعبیه شده جهت تعیین سطوح دسترسی از دستیابی فرزندان به محتوای خارج از حیطه سنی او جلوگیری شود.

پخش زنده مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی

در این سرویس امکان پخش زنده تصاویر اماکن سیاحتی، زیارتی، مسابقات ورزشی، کنفرانس‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و همچنین همایش‌ها برای مشترکان خاص در مکان‌هایی که مورد نیاز مخاطب است وجود دارد همچنین‌ امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با سالن یا مراکز برگزارکننده کنفرانس‌ها و جلسات ایجاد شده و به کاربر امکان بهره‌برداری از مطالب ارائه شده در این اماکن داده می‌شود.

در همین رابطه مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه سعی داریم با هماهنگی سازمان صدا و سیما محتوای کاملی را برروی این شبکه داشته باشیم، معتقد است: یکی از روش‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی در دسترس قرار دادن محتوای مورد نیاز مردم است که از این طریق فراهم می‌شود.

اما برای استفاده از خدمات متنوع این سرویس به تجهیزات زیر نیاز است؛ یک دستگاه (STB) (Set- Top Box)، یک دستگاه مودم جهت دسترسی به شبکه ADSL ،STB، سخت‌افزاری جهت باز کردن کد تصاویر دریافتی است و وظیفه دریافت اطلاعات و تصاویر از روی شبکه‌ داده‌ها و انتقال آن برروی گیرنده تلویزیون را برعهده دارد و به کاربران اجازه توقف، جلو رفتن سریع، به عقب برگشتن و حرکت آرام را می‌دهد؛ از دیگر امکانات STB این است که مخاطب خواهد توانست خواسته‌های خود را برای پخش برنامه‌های مورد نظر ارسال کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed