هرزنامه نویسان برای طراحی حملات جدید خود به استفاده از فایل های موسیقی با فرمت mp3 روی آورده اند.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، بررسی های پژوهشگران MessageLabs حاکی است در حالی که ارسال انبوه هرزنامه برای کاربران سرویس های پست الکترونیک معمولا از طریق فایل های متنی صورت می گیرد، این بار شیوه ای متفاوت به کار گرفته شده و هرزنامه نویسان فایل های صوتی حاوی تبلیغات ناخواسته را ضمیمه ایمیل های خود می کنند.
در دور جدید ارسال این هرزنامه ها برخی محصولات دارویی تبلیغ می شوند. این در حالی است که در برخی موارد کاربران فریب داده می شوند و در نامه های ارسالی وانمود می شود که فایل صوتی حاوی موسیقی و دیگر محتویات تفریحی است.
بررسی ها حاکی است که این فایل ها حاوی ویروس یا کدهای مخرب نیستند، اما تغییر استراتژی تهاجمی هرزنامه نویسان توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.
آنان معتقدند در آینده شاهد اتخاذ استراتژی های جدید دیگری از سوی هرزنامه نویسان برای جلب نظر کاربران هستیم.