شرکت تحقیقاتی Nielsen بر اساس بررسی جدید خود روند توسعه بازار تبلیغات و مهمترین روشهای تبلیغاتی در سال 2010 را پیشبینی کرد.
به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشینویک، این شرکت تحقیقاتی اظهار داشت که مهمترین روش تبلیغاتی در سال آینده اقدامی خواهد بود که بتواند قابلیتهای آنلاین و آفلاین در رفتارهای کاربران برای خرید محصولات جدید را ادغام کند.
این شرکت اظهار داشت که کاربران امروز با گزینههای فراوانی برای پرداخت هزینه و خرید کالای مورد نظر خود مواجه هستند و شرکتهای تبلیغاتی میکوشند نحوه برقراری تعامل بین مشتری و شرکت تولیدکننده را به خوبی برقرار کنند تا بتوان مشتریهای بیشتری را به سمت شرکتها جذب کرد.
مهمترین اولویت شرکتهای تبلیغاتی برای سال 2010 میلادی، بهینهسازی و همگرایی رسانهای در جریان رفتارهای کاربران در زمینه خرید محصولات جدید است. بیشتر مدلهای جدید تبلیغاتی که در سال آتی مورد توجه قرار خواهند گرفت، وابستگی زیادی به گوشیهای هوشمند دارند و بخش اصلی تمرکز خود برای تبلیغات را بر گوشیهای هوشمند قرار دادهاند.
در سال 2010 میلادی نسل جدید تبلیغات چندوجهی رسانهای نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و میزان تبلیغات در شبکههای اجتماعی و ارتباطی بیشتر خواهد شد.
کارشناسان پیشبینی کردهاند که در این سال شاهد روشهای جالب و جذاب تبلیغات و روشهای جدید تعاملی آنلاین خواهیم بود.
مهمترین مشکلی در که در جریان تبلیغات ویدیویی و تلویزیونی وجود دارد، این است که کاربر نه تنها باید به یک محصول ویژه علاقهمند شود، بلکه باید تصمیمگیری برای خرید این محصول در دوره زمانی مشخص را نیز انجام دهد.
در جریان تبلیغات آنلاین این مشکل تا اندازهای مرتفع شده است و کاربر در فضای تبلیغات تعامل بیشتری برقرار میکند.