فرندستر که پیشگام شبکههای اجتماعی آنلاین امروزی است، توسط شرکت مالزیایی MOL Global خریداری شد.
به گزارش ایسنا، فرندستر در سال 2002 آغاز به کار کرد و پیش از این که برتریاش با ظهور رقبای جدیدی مانند فیس بوک به چالش کشیده شود، به طور وسیع برای اشتراکگذاری ویدیو، عکس و پیام بهویژه در میان کاربران آسیایی مورد استفاده قرار گرفت.
تحت قرارداد جدید، صددرصد داراییهای شرکت فرندستر واقع در کالیفرنیا به کنترل MOL Global درمیآید که وابسته به شرکت پرداخت آنلاین MOL اکسس پورتال است.
طبق اعلام فرندستر، با بیش از 75 میلیون کاربر ثبت شده، 90 درصد از ترافیک روزانه این سایت از آسیا است در حالی که MOL برای جمعآوری پرداختهای صورت گرفته برای سرویس و محتوا، بیش از 500 هزار کانال فیزیکی و مجازی در 75 کشور جهان دارد.
بر اساس این گزارش انتظار میرود فرندستر تحت اداره صاحب جدید، فعالیتهای خود را به سمت تجارت الکترونیکی تغییر دهد.