ناشران روزنامه آلمانی برای دفاع در برابر موتورهای جستوجویی مانند گوگل که اخبار آنلاین رایگان عرضه میکنند، بهدنبال راهاندازی وبسایت مشترکی برای فروش مقالات هستند.
به گزارش ایسنا، برخی از بزرگترین ناشران ملی آلمان مانند اکسل اسپرینگر، دومومن شوبرگ و WAZ Mediengruppe در حال گفتوگو درباره نحوه فروش محتوا در وب هستند.
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه، برخی از این ناشران پروژههای مشترک را مدنظر دارند و برخی دیگر به دنبال ایجاد پلتفرمهای اختصاصی هستند اما این مذاکرات هنوز در مرحله غیرعلنی است.
پس از مشاهده کاهش درآمد تبلیغاتی تا 4.3 درصد و رسیدن آن به 6.5 میلیارد یورو در سال گذشته، ناشران روزنامه آلمانی حتی با وجود موج کاهش هزینههایی که اتاقهای خبری این کشور را فراگرفت، در انتظار نتایج پایان سال ضعیفتری هستند.
طبق اعلام انجمن ناشران روزنامه آلمان، فروش روزنامهها در سه ماهه دوم سال جاری 2.5 درصد کاهش یافته و تنها روزنامه بیلد بیش از سه میلیون نسخه فروش داشته است.
این باور که خوانندگان به پرداخت پول برای ژورنالیسم باکیفیت متمایل هستند، محور طرح ناشران برای روی آوردن به اینترنت به عنوان منبع اشتراک و همچنین درآمد تبلیغاتی هستند.
همچنین پیشرفت در سیستمهای پرداخت آنلاین ناشران را مطمئن ساخته میتوانند سیستم پرداخت با یک کلیک ساده را برای کاربران اینترنتی علاقهمند به مشاهده مقالات عرضه کنند.