گوگل و شبکههای اجتماعی توییتر و فیس بوک با بهکارگیری روبان و رنگ قرمز در لوگو و صفحه خانگی سایتشان به مفهوم روز جهانی ایدز پرداختند.
به گزارش ایسنا، سرویس میکرووبلاگنویسی توییتر تمامی صفحات خود را به رنگ قرمز درآورد و گوگل در نسخه آمریکایی صفحه خانگیاش روبان روز جهانی ایدز را اضافه کرد.
فیس بوک یک گام فراتر رفته و اعضای خود را تشویق کرد تقاضای عضویت کرده و به قرمز بپیوندند که لوگوی آنها را به رنگ قرمز درمیآورد.
در صورتی که کاربران این سایت مایل به تعویض تصویر خود نبودند، میتوانستند ویدیویی را درباره روز جهانی ایدز و لینکی به سوی یک فروشگاه قرمز که در آن میتوانستند برای تبلیغ خیریه نوارهای قرمز خریداری کنند، را به اشتراک بگذارند.
وبلاگ توییتر در این باره نوشت: ما اطلاعرسانی درباره این بیماری قابل پیشگیری و درمان که بیشتر از همه در آفریقا فراگیر بوده را مفرح و راحت میکنیم و اگر شما هر یک از واژههای زیر را در توییتر استفاده کنید، پیام توییت شما به رنگ قرمز درآمده و به انتشار پیام درباره این بیماری کمک میکند.
گفتنی است روز اول ماه دسامبر، روز جهانی ایدز نام گرفته و از سال 1988 هر ساله بهمنظور افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری برگزار میشود.