تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 12 آذرماه 1388  

 

برترین نوآوری‌های دهه اخیر را بشناسید

 
 

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی لیستی از 10 نوآوری برتر دهه گذشته که هر یک به گونه ای زندگی بشر را با تحول مواجه کرده اند، منتشر شده است.  

 
 

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی لیستی از 10 نوآوری برتر دهه گذشته که هر یک به گونه ای زندگی بشر را با تحول مواجه کرده اند، منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، می توانید زمانی را تصور کنید که برای جستجو در اینترنت از گوگل استفاده نکنید یا با تلفن همراه خود عکاسی نکنید و یا در طول روز چندین ای-میل یا پیام کوتاه برای دوستان یا همکاران خود ارسال نکنید؟

طی 10 سال گذشته جهان شاهد ابداعات متعددی بوده است که زندگی بشر را بهبود داده و گاه مختل کرده است. از فناوری اینترنت تا علم ژنتیک و فراتر از آن، پیشرفت در علم و تکنولوژی شیوه ارتباط برقرار کردن و تفکر در رابطه با مفهوم انسان مدرن بودن را تغییر داده است. 10 ابداع برتری که طی دهه گذشته توانسته اند چنین تغییراتی را در زندگی بشر به وجود آورند از سوی نشریه ای بی سی معرفی شده است.

جی پی اس - می سال 2000: تا دوم می سال 2000 ایالات متحده با اهداف امنیتی استفاده از سیگنال های جی پی اس را برای عموم محدود کرده بود. این فناوری ماهواره ای که در اصل به واسطه وزارت دفاع این کشور برای محافظت از ارتش ابداع شده بود می توانست اطلاعات موقعیتی و زمانی را برای کاربران خود تعیین کند. این فناوری پس از برداشته شدن منع استفاده عمومی به سرعت در میان کاربران گسترش پیدا کرد و اکنون به یکی از اجزای لاینفک تلفنهای هوشمند تبدیل شده و تقریبا تمامی خودروهایی که طی سالهای اخیر تولید شده اند به این سیستم مجهز هستند.

ارائه خودرو هیبریدی - جولای 2000: موج هیبریدی در صنعت خودروسازی از سال 2000 و از زمانی که شرکت تویوتا خودرو Prius را به بازار معرفی کرد، آغاز شد. در سال بعد این شرکت به دلیل سیاستهای مناسب برای تجاری کردن این خودرو لقب رهبر تجاری سال را دریافت کرد. اکنون خودروهایی مانند فورد، مرکوری، لکسوس، نیسان و دیگر خودروهای هیبریدی در بازارهای جهانی به وفور وجود دارند اما خودرو Prius همچنان رتبه خود را در مقام یکی از پرفروشترین خودروهای هیبریدی جهان حفظ کرده است.

سرویس معرفی پیام کوتاه در آمریکا - اکتبر 2000: شرکت AT&T به عنوان اولین شرکت ارائه کننده خدمات تلفن همراه در آمریکا است که سرویس پیام کوتاه را برای تلفنهای همراه معرفی کرده و در دسترس کاربران قرار داد. این سرویس که اکنون یکی از پر مصرف ترین ابزارها برای انتقال اطلاعات در جهان به شمار می رود به کاربران این امکان را می داد تا با کمک گوشی تلفن همراه خود پیامهای کوتاهی را برای یکدیگر ارسال کنند. در ژوئن سال 2000 گزارشها حاکی از رد و بدل شدن ماهانه بیش از 12.2 میلیون پیام کوتاه میان کاربران تلفن همراه بود که این رقم در سال 2009 به 135.2 میلیارد در ماه رسیده است. به گزارش مهر، از کاربردهای مثبتی که تا کنون در رابطه با این سرویس عنوان شده است استفاده از پیام کوتاه برای کمک ترک سیگار، کاهش وزن و تشویق به انجام فعالیتهای سالم عنوان شده است.

آغاز فعالیت سایتهای کاربر محور - ژانویه سال 2001: 15 ژانویه سال 2001 تاریخی است که وب سایت دانشنامه ویکی پدیا که محتوی آن توسط کاربران تامین می شود به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار گرفته و به سرعت به سایتی مرجع برای کاربران اینترنتی تبدیل شد. در فوریه سال 2005 وب سایت ویدئویی یو تیوب که اطلاعات آن نیز توسط کاربران به سایت افزوده می شود آغاز به فعالیت کرد و به یکی از پایگاه های فرهنگی محبوب تبدیل شد و توانست بسیاری از افراد را در جهان به شهرت برساند. به دلیل گسترش سریع این سایت و مورد استفاده قرار گرفتن آن به عنوان مرجع اطلاعاتی قابل اطمینان، مجله تایم آن را به عنوان برترین سال 2006 معرفی کرد.

آغاز اشتراک آنلاین اطلاعات - جولای 2001: سرویس مبادله موسیقی "نپستر" به دلیل اعتراض شرکتهای آمریکایی از این شرکت مبنی بر تخطی از قوانین کپی رایت در این سال غیر فعال شد اما در عین حال سایتهای مبادله و به اشتراک گذاشتن موسیقی که به کاربران امکان مبادله رایگان فایلهای موسیقی را می داد قدم به مرحله جدیدی گذاشتند. بر اساس گفته آکادمی بین المللی علوم و هنرهای دیجیتال، منحل شدن شرکت نپستر دروازه بزرگی را بر روی سیل مبادله رایگان فایلهای صوتی و تصویری بازکرده و ابداعاتی که در این راستا صورت گرفت تجربیات انسان را در رابطه با موسیقی و تصویر برای همیشه متحول ساخت. اکنون بسیاری از افراد به جای خرید قطعات موسیقی دلخواهشان از فروشگاه ها، آنها را از هر نقطه ای در جهان و با استفاده از رایانه ها یا تلفنهای همراه به صورت آنلاین دانلود می کنند.

انقلاب شبکه های اجتماعی - سال 2003: بسیاری از اصطلاحاتی که امروزه در سایتهای اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند، 10 سال پیش هیچ مفهومی نداشتند. اما با کمک سایتهایی مانند فیس بوک، مای اسپیس، توئیتر و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر اصطلاحاتی جدید به مکالمات روزانه بسیاری از افراد افزوده شده است. زمانی که در سال 2003 شبکه Friendster آغاز به کار کرد با استقبال گسترده ای رو به رو شد تا جایی که مجله تایم در سال 2004 آن را به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین وب سایتهای جهان معرفی کرد اما این شهرت چندان دوام نیافت زیرا در همان سال یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد فیس بوک را برای دانشجویان کالج راه اندازی کرد و در سال 2006 این شبکه اجتماعی در دسترس عموم قرار گرفت. این شبکه اکنون در حدود 300 میلیون عضو دارد که این تعداد وسعت آن را از بسیاری از کشورهای جهان بزرگتر کرده است. شبکه توئیتر نیز با ایجاد امکان ارسال پیامهای 140 حرفی به شهرت بالایی دست پیدا کرده است. امروزه میلیونها انسان در سرتاسر جهان برای ارتباط با دوستان و اقوام، انجام فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی، و سرگرمی از این شبکه ها استفاده می کنند.

تکمیل پروژه ژنوم انسان - آوریل 2003: دانشمندان در سال 2003 از موفقیت خود در دستیابی به توالی ژنتیکی انسان دو سال زودتر از برنامه معین خبر دادند. این پروژه بین المللی 13 ساله به منظور شناسایی 20 هزار تا 25 هزار ژن در دی ان ای انسان آغاز شده بود. زمانی که ائتلاف بین المللی توالی ژنوم انسان از موفقیت در پایان این پروژه خبر داد اعلام کرد که این پروژه در سطح شکافتن اتم و یا سفر به ماه مشکل و پر اهمیت بوده است.

گوگل متولد شد - آگوست 2004: لری پیج و سرگئی برین شرکت گوگل را در سال 1998 به ثبت رسانده و در سال 2004 با آغاز فعالیت آن مفهوم جستجو را به یکی از شیوه های حیاتی زندگی تبدیل کردند. یاهو، ام اس ان، Ask.com و اکنون موتور جستجوی بینگ نیز به کاربران در جستجوهای اینترنتی کمک می کنند اما این گوگل است که همچنان 65 درصد از بازار جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است. در واقع کاربران در سرتاسر جهان تقریبا برای یافتن هر موضوع، واژه، تصویر، خبر و یا هر نوع اطلاعاتی به گوگل رجوع می کنند به شکلی که اکنون نام گوگل به عنوان واژه ای برای بیان مفهوم جستجو به کار گرفته می شود. به گزارش مهر، در سال 2002 در حدود یک سوم تمامی کاربران اینترنتی به صورت روزانه از این موتور استفاده می کردند و در سال 2008 این میزان تا مقداری کمتر از 50 درصد کل کاربران جهان افزایش پیدا کرد.

نینتندو و تحول در صنعت بازیهای ویدئویی - نوامبر 2006: با ارائه بازیهای Wii و Wii Sport در سال 2006 نوع بازیهای ویدئویی در میان کاربران تغییری عمده پیدا کرد و کاربران به جای نشستن بر روی مبل و ساکن بودن از کنترلهای بی سیم برای شبیه سازی ورزشهایی مانند تنیس و یا بکس استفاده می کنند. این سیستمها برای فعالیتهای آموزشی مانند آموزش موسیقی و اجرای برنامه های کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

آی فن تب تلفن‌های هوشمند را افزایش داد - ژوئن 2007: ارائه آی فن یکی از مهمترین رویدادهای سال 2007 به شمار می رود. در 29 ژوئن 2007 هزاران نفر در صفوف بی پایان در انتظار آغاز فروش تلفن همراه آی فن شرکت اپل ایستاده بودند و طی 74 روز اپل توانست در حدود یک میلیون دستگاه از آی فن های خود را به فروش برساند. به گزارش مهر، در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در سرتاسر جهان از طریق آی فن و آی پاد به اینترنت دسترسی دارند. آغاز استفاده از این تلفنهای هوشمند موجی از نرم افزارها و سرویسهای آنلاین را به دنبال داشت و در حال حاضر فروشگاه آنلاین اپل از بیش از 100 هزار برنامه جانبی برای انجام فعالیتهای متفاوت با استفاده از آی فنها برخوردار است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed