تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 10 آذرماه 1388  

 

ارتباطات اینترنتی رفتارهای تند کاربران را تشدید می‌کند

 
 

پاتریشیا والاس نویسنده کتاب روانشناسی اینترنت معتقد است محیط اینترنت به گونه ای است که برخی کاربران را به رفتارهای غیرعادی، بیان الفاظ رکیک و ترویج خشونت ترغیب می کند.  

 
 

پاتریشیا والاس نویسنده کتاب روانشناسی اینترنت معتقد است محیط اینترنت به گونه ای است که برخی کاربران را به رفتارهای غیرعادی، بیان الفاظ رکیک و ترویج خشونت ترغیب می کند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی پرو، این محقق معتقد است همانطور که یک انسان در کنار ساحل رفتارهایی را از خود بروز می دهد که انجام آنها در محیط اداری غیر ممکن بوده و علت این مساله، ماهیت متفاوت محیط هایی است که در آنها حضور می یابد، حضور در دنیای مجازی نیز باعث برخی رفتارهای غیرمتعارف می شود.

به گفته وی، اینترنت عرصه مکالمات غیرکلامی است و کاربران قادر به مشاهده عکس العمل ها و اقدامات یکدیگر نیستند، لذا خود را در برابر دیگر افراد آزادتر و بی قید و بندتر حس می کنند.

احساس عدم دسترسی طرف مقابل و عدم مشاهده یکدیگر غیر از اینکه موجب رفتارهای پرخاشگرانه می شود، ممکن است افراد را به سمت افشای آزادانه اسرار و رازهای خود نیز سوق دهد که این مساله در تماس های رو در رو به سادگی رخ نمی دهد.
از سوی دیگر افراد تلاش می کنند در تماس های چهره به چهره احساسات خود را مدیریت و کنترل کنند، اما در فضای مجازی چنین نگرانی ندارند و لذا بی قید و بندتر و راحت تر عمل می کنند.

نکته مهم دیگر آن است که پی بردن به تاثیر اظهارات فرد بر روی کاربر دیگر در محیط مجازی کار دشواری است، چون طرفین رو در رو همدیگر را نمی بینند و لذا ممکن است برداشت های متفاوت و مغایر با هدف اولیه یک کاربر در ذهن کاربر دیگر شکل گیرد. مجموعه این عوامل تاثیر منفی بر ارتباطات فردی در محیط مجازی می گذارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed