تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 3 آذرماه 1388  

 

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: روزنامه‌ها باید تیراژ چند ۱۰ میلیونی داشته باشند

 
 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خود را خدمتگزار رسانه‌ها می‌دانم، رسانه های ما باید ضریب نفوذ خود را برای جامعه 100 میلیونی فارسی زبانان گسترش دهند و باید روزنامه‌هایی با تیراژ چند 10میلیون داشته باشیم. 

 
 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خود را خدمتگزار رسانه‌ها می‌دانم، رسانه های ما باید ضریب نفوذ خود را برای جامعه 100 میلیونی فارسی زبانان گسترش دهند و باید روزنامه‌هایی با تیراژ چند 10میلیون داشته باشیم.

به گزارش فارس، محمدعلی رامین در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جلسه‌ای است که در خدمت اهل قلم و رسانه، صاحبان فکر و اندیشه از رسانه‌های عمومی جمهوری اسلامی به عنوان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد هستم؛ علاقه‌مند بودم که در محل کار شما حضور پیدا کنم اما بعضی از مسائل که ناخواسته پیش می‌آید مقداری از برنامه‌های از پیش تعیین شده را به هم می‌زند. هرچند که می‌خواستیم این دیدار بعد از یک فرصت مناسب که از همه رسانه‌ها دیداری حضوری داشتیم و با همه آنها آشنایی دقیق پیدا کردیم باشد.

وی اظهار داشت: این نشست یک گفتگوی متقابل را ترسیم می‌کند و لذا بنده از صحبت‌های ابتدایی صرفنظر می‌کنم و از شما می‌خواهم که این نشست به صورت پرسش و پاسخ ما با شما باشد.

رامین ادامه داد: فراموش نکنیم که در هفته بسیج هستیم. انسان‌هایی که با بصیرت ایثارگر و فداکار بوده و نخبگان جامعه اسلامی ما هستند.

رامین در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری که چند نفر در هیئت نظارت بر مطبوعات به توقیف همشهری رأی دادند و چرا پس از اطلاع رسانی درباره تذکر که به روزنامه همشهری داده شده بود بعد از ساعاتی به توقیف تغییر کرد گفت: مجوزی که وزارت ارشاد برای هر رسانه‌ای صادر می‌کند توسط هیئت نظارت بر مطبوعات شکل می‌گیرد. هیئت نظارت بر مطبوعات متشکل از نمایندگان قوای سه گانه، وزارت علوم و نماینده رسانه‌ها و مطبوعات است و ارشاد تنها یک رأی در آن دارد.

وی اظهار داشت: سلب مجوز و توقیف یا اخطار یا هر مسئله دیگری نیز با توسط هیئت نظارت بر مطبوعات انجام شود همچنین ارجاع به دادگاه و اخطارها نیز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات است بنابراین قانون تکلیف همه ما را مشخص کرده و هیچ کس خارج از قانون نمی‌تواند حرکت کند.

رامین اظهار داشت: نماد فرهنگ مدنیت و تمدن ایرانی اسلامی، قانونگرایی است هر کس خارج از قانون حرکت کند یک عنصر ضدفرهنگی است. فرهنگ ایرانیان از قبل از اسلام اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک بوده است و ایرانیان با پذیرش اسلام برترین انتخاب تاریخ را انجام دادند. هزار و 400 سال است که از این انتخاب می گذرد و ایرانیان با ایثارگری از انتخاب خود دفاع کرده و در ترویج آن در جهان فعالیت می‌کنند.

رامین افزود: رسانه‌ها بر اساس همین فرهنگ شکل می گیرد و جامعه ما که حاکمیت اسلامی را تعیین کرده برای تحقق همین ارزشها بوده است و رسانه ما نمی تواند خارج از ارزش های فرهنگی و ملی حرکت کند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد ادامه داد: هر رسانه‌ای که مجوز دارد جزئی از حیثیت وزارت ارشاد است که خود معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد خواستار حریم این مجوز است. برای ما بسیار تلخ است که مجوزی که برای یک رسانه صادر کرده‌ایم بر اثر عملکرد قانونی و ضدقانونی آن رسانه ناگزیر بر سلب اعتماد مجوز یا توقیف یا تنبیه آن رسانه برآییم.

وی افزود: این بدترین حالتی است که یک صاحب امتیاز با عملکرد غیرقانونی خود با وزارت ارشاد و هیئت نظارت عمل کند؛ روزنامه‌ای که بعد از تذکرات مکرر همچنان به شیوه سهل انگاری اصرار داشته باشد و هر بار با خلاف جدیدی مخاطبان خود و ملت ایران را با چالش مواجه کند و هیئت نظارت بر مطبوعات را ناگزیر به عکس العمل کند قبل از این میان فضایی ضدتبلیغاتی علیه نظام را در داخل و خارج از کشور فراهم آورد باید پاسخگو باشد.

رامین ادامه داد: آن صاحب امتیازی که به دلیل داشتن پشتوانه مالی هموطنان را استخدام می‌کند و برای کار رسانه‌ای مطابق با قوانین و ضوابط و در راستای معیارهای اسلامی به کار می‌گمارند. اگر بر اثر خلاف‌های مکرر خود باعث شود که با تعطیلی حتی به صورت موقت همکاران خود را بیکار کرده و امنیت شغلی آنها را به خطر بیندازد، باید پاسخگو باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: درباره همشهری اگر ما همه مسائل گذشته را نادیده بگیریم و صرفاً به همین خطای اخیر صحبت کنیم باید جهت اطلاع مخاطبان بگویم که همشهری با چاپ یک تصویر بزرگ از معبد دروغین یک باند خبیث و پلید صهیونیستی به نام فرقه ضاله بهائیت که مرکز توسعه و کانون فتنه در میان ملت‌ها و منطقه است. وقتی با چاپ این عکس روزنامه همشهری مخاطبان خود را دعوت به سفر به این معبد دروغین می‌کند و در تیراژ چندصد هزار در جامعه آن را پخش می‌کند و همزمان با آن از سوی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های وابسته همین موضوع ترویج و افشا می‌شود لذا ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات را وادار می‌کند تا عکس العمل مناسب انجام دهد.

رامین تصریح کرد: آنها باید بپذیرند که خلاف بزرگی مرتکب شده‌اند ما همان روز اول بعد از پخش شدن خبر و اینکه جریانات فکری مختلف آن را بازتاب دادند و به ما اخطار دادند که اگر وزارت ارشاد در جایگاه مسئول و ناظر عکس العمل مناسب نشان ندهد و قانون را پاسداری کند غیورمردان وغیورزنانی که آماده دفاع از ارزش‌ها هستند در برابر دروغ‌های خبیث امثال بهاییت خواهند ایستاد و اجازه ترویج را به هیچ رسانه‌ای نخواهند داد. وقتی این موضوع در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شد بعضی از اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات معتقد به سلب امتیاز از روزنامه، برخی به اغماض، برخی به توقیف موقت، برخی معتقد به تذکر و اخطار کتبی و ارجاع به دادگاه بودند.

وی اضافه کرد: در این میان یک پیشنهاد بیش از سایر دیدگاه‌ها رأی آورد و این بود که به مسئولان روزنامه تا بعدازظهر دیروز فرصت دهیم تا خود با توجه به همه شرایط و ضوابط تصمیم بگیرند که از ملت و مخاطبان رسانه‌ها عذرخواهی عملی کرده و برای پاسداشت حریم حرمت‌ها و به جبران این کار زشت تصمیم گیری کنند و چند روزی از انتشار روزنامه همشهری صرفنظر کنند. تا الگویی برای ارزش‌مداری و اصولگرایی به معنای صحیح و قانونمندی در مجموع رسانه‌ها باشد.

وی اضافه کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات تصمیم گرفت این موضوع را تا بعد از ظهر دیروز مسکوت نگه دارد تا تصمیم مسئولان روزنامه همشهری به ما اعلام شود که آیا حاضر هستند با حفظ حرمت رسانه‌ها و جامعه با یک عمل شایسته صداقت و امانتداری خود را از پیروی از ارزش‌های ملی نشان دهند.

رامین ادامه داد: از ساعت 10 تا 11 قبل از ظهر تا ساعت 18 دیروز مذاکرات مفصلی با همه مسئولان ذیربط در روزنامه همشهری صورت گرفت و گفت و گو های صمیمانه با آنها به صورت تلفنی و غیره شد. ما امیدوار بودیم با تشخیص درست تصمیم درستی را بگیرند و ما را ناگزیر به توقیف نکنند اما مسئولان این روزنامه در ساعت 18 به ما اعلام کردند که از انجام هرگونه اقدام مقتضی پرهیز می‌کنند و بار تصمیم گیری را به عهده ارشاد می‌گذارند. ما به زبان‌های مختلف تهدید شدیم که اگر عکس‌العمل قانونی داشته باشیم با فشارهای گوناگون مواجه خواهیم شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کما اینکه مدیر مسئول روزنامه همشهری در مصاحبه‌ای که انجام داد توقیف را به نفع بهاییان معرفی کرد. با کدام منطق و عقلانیت این گونه فرافکنی‌ها در جامعه برای ملت اصیل قابل تأمل است که آنها عکس ضد اسلامی را با هر انگیزه‌ای در تیراژ 5هزار منتشر کنند و خود از طریق سایت‌ها افشا کنند و سپس دولت و حاکمیت، معاونت اطلاع رسانی ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات را به انفعال بکشانند و با زبان های مختلف چنین تهدید کنند که چنین و چنان می‌کنیم. این کار خلاف فرهنگ و باورهای دینی و ارزش های ماست.

رامین ادامه داد: ما هیچ سوء ظنی نسبت به همکاران مطبوعایت خود نداریم. بنده شخصاً همراه همه اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات به هیچ عنوان دنبال این مطلب که بخواهیم سوء ظنی به مسئولان همشهری داشته باشیم نداریم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدم کسانی که این خلاف را بر روزنامه همشهری تحمیل کردند و می‌دانستند که چه می‌کنند حال اگر خودشان به طرق مختلف این را پخش کردند باید دوستان همشهری بدانند که ابزار یک کار خطرناک شده است.

وی افزود: فردای چاپ این تصویر فرصت برای این کار بود که قبل از ارجاع به هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه عذرخواهی کند منتهی ما هیچ عذرخواهی‌ را ندیدیم.

رامین خطاب به روزنامه‌نگار همشهری ادامه داد: شما تحلیل می‌کنید که ارشاد همان کاری را کرده که بهائیان می‌خواستند آیا نمی‌شود این تحلیل را برعکس کرد و گفت که تمام آن حرکات به ظاهر ضد بهائیت که پوششی برای اقدام بعدی بوده است. آیا نمی‌شود این‌گونه تحلیل کرد ولی قرار نیست این‌گونه تحلیل کنیم. قرار است سوءظن‌ها را برداریم و اعتماد کنیم. اگر اشتباهی صورت گرفته پیشنهاد ما این بود که روزنامه‌ همشهری برای حرمت‌گذاری به ملت مسلمان ایران چند روز از سر شرمساری روزنامه‌ را در پیشگاه ملت ایران عرضه نکند. چه اشکالی پیش می‌آمد.

رامین ادامه داد: ما معتقد به اصلاح فضای افکار عمومی هستیم و نمی‌خواهیم نشریات عامل تشنج و تفرقه شوند اگر وزارت ارشاد به عملکرد قانونی خود روی نمی‌آورد، همان‌هایی که این کارها را مرتکب شدند و همشهری را وادار به چاپ این تصاویر مستهجن کردند همان‌ها جنگ خانگی را راه بیندازند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مگر ملت ما در زمان شاه اجازه ترویج بهائیت را می‌داد و یکی از عوامل فروپاشی شاه ترویج بهائیت بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چند نفر در هیئت نظارت بر مطبوعات رأی بر توقیف روزنامه همشهری داده‌اند، گفت:‌این موضوع جزو اسرار است و دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات اجازه ندارد جزئیات و تصمیمات هیئت را منتشر کند. مگر اینکه خود هیئت نظارت بر مطبوعات اجازه دهند در این صورت دبیر هیئت می‌تواند اظهارنظر همه اعضا و تصمیمات افراد را به آگاهی رسانه‌ها برساند.

رامین در پاسخ به این پرسش که ما در ساعت 16 با ایمیل رسمی معاونت مطبوعاتی اطلاع‌رسانی ارشاد روبه‌رو شدیم که ذیل آن خبر آمده بود که روزنامه همشهری اخطار و تذکر کتبی دریافت کرده است اما دو ساعت بعد با خبر توقیف به این نشریه با خبر شدیم؛ اینکه شما از روزنامه‌همشهری خواسته‌اید که داوطلبانه چند روز منتشر نشود به چه معنی است، گفت:‌ این یک نوع عذرخواهی عملی و نوعی حقیقت‌نمایی است یعنی روزنامه‌ای که احساس می‌کند که دچار اشتباه شده و مخاطبان را آزرده است و فضای منفی را علیه مصالح جامعه فراهم کرده با یک اقدام پیشنهادی و از سر خود داوری هیئت را توجیه می‌کند که نیازی به توقیف آن نیست. این یک پیشنهاد بود برای اینکه این روزنامه توقیف نشود منتهی اجبار نبود و طبق تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات پیشنهاد داده شد.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مشورت‌های ما در هیئت نظارت بر مطبوعات تا ساعت 16 که بیانیه ابتدایی منتشر شد ما را به عملکرد مثبت و خود داوری صادقانه این روزنامه نزدیک کرد و احساس کردیم که مسئولان روزنامه همشهری آمادگی دارند که با این بیان عذرخواهی کنند اما وقتی که ساعت 18 با عکس‌العمل متناقض آنها مواجه شدیم که اعلام کردند ما به طور اختیاری روزنامه را حتی چند روز تعطیل نمی‌کنیم بر اساس تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه توقیف و برای تصمیم‌گیری نهایی به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: در اطلاع‌رسانی تناقضی نبوده است به جز اینکه فرآیندی در اختیار هشمهری بود و آنها برخلاف وعده اولیه از خود داوری درباره عملکردشان سر باز زدند.
رامین اظهار داشت: این رأی به این مفهوم بود که اگر خود روزنامه به پذیرش اشتباه سهوی اقدام کرده و نیازی به توقیف نیست و صرفاً به دادگاه ارجاع می‌شود و اگر این کار را انجام نداد روزنامه توقیف می‌شود کما اینکه یکی از اعضا به نمایندگی قول داده بود که این وعده محقق می‌شود اما با محقق نشدن این امر ما ناگزیر به توقیف این روزنامه شدیم.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ورود من به عرصه معاونت مطبوعاتی از نظر خودم به دلیل وجود یک نیاز انجام گرفته است و مسئولانی که من را در این جایگاه قرار دادند از دیدگاه‌های خیرخواهانه‌ام نسبت به سرنوشت مطبوعات و رسانه‌ها در جامعه اسلامی کاملاًَ مطلع هستند؛ البته رسانه‌ها بعضاً‌ گاهی وقت‌ها تصویری خودساخته از یک شخص ایجاد می‌کنند و سپس وقتی خود با آن تصویر روبه‌رو می‌شوند دچار بهت می‌شوند یکی از کارهای خلاف این است که تصویری کاذب از یک شخصیت ساخته شود که با واقعیت هیچ سنخیتی نداشته باشد.

وی ادامه داد: نخستین اقدام بنده در این مقام سر زدن به همه رسانه‌ها در حوزه معاونت مطبوعاتی به ترتیب حروف الفبا و بدون تبعیض و در نظر گرفته ذائقه سیاسی و گرایشهای جناحی، گروهی و حزبی بود تا دیروز که به حرف «ر» رسیده بودیم.
رامین افزود: برخی برداشت‌ها درباره اینکه بعضی از رسانه‌ها در حاشیه امن قرار دارند تصویر خودساخته برخی رسانه‌های دیگر است. اگر معاون مطبوعاتی را بشناسید از اینکه چنین احساسی دارید؛ احساس خوشی نخواهید داشت؛ وقتی فردی با این همه سوءظن و بداندیشی روبه‌رو می‌شود تأثیر مثبتی در او ایجاد نخواهد شد و این دقیقاً ضد فرهنگ ملی ما یعنی پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا ما باید امروز رسانه‌ای داشته باشیم که اساس اندیشه‌اش کج‌فهمی، کج اندیشی و بددلی باشد، چرا با ورود من تصویر خودساخته برخی رسانه‌ها در ذهن‌ها حاکم شود تا بعد برای حقیقت‌نمایی آن تصویر برخی رسانه‌ها اقدامات قانون‌شکنانه انجام دهند و وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات وارد عکس‌العمل شوند و بعد این عکس‌العمل در تأیید آن تصویر خودساخته باشد؛ این چه شیوه‌‌ای است و چه حاصلی دارد.

رامین خاطرنشان کرد: دیدارهای من از رسانه‌ها بر اساس حروف الفبا با چند هدف آشکار صورت گرفته است. دوستان رسانه‌ای حضوراً و شخصاً در محل کار با من آشنا شوند و من نیز با همه آنها و صرفاً با مدیران مسئول آشنا شوم؛ حضور معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از سر دوستی در همه رسانه‌ها چه پاسخی باید داشته باشد. آیا این یک توطئه است یا ذهن‌های مریض‌ توطئه‌پندار ممکن است گرفتار چنین تصوری شوند.

وی افزود: اگر انسانی بخواهد در میان صنفی صمیمانه، متواضعانه و خیرخواهانه حاضر شود تا دست در دست آنها یک فضای نامناسب را اصلاح کند چه باید بکند. اگر در جمع رسانه‌ها آمادگی اصلاح برداشت‌ها و روش‌ها وجود نداشته باشد چه باید کرد.
معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کافی است در میان صدها رسانه یک رسانه با سوءظن توهم پراکنی کند که بازدید رامین از رسانه‌ها توطئه است این امر خیلی ظالمانه است و فضا را بسیار آلوده می‌کند البته رسانه‌های ما هوشیارند و مواظب این فضا هستند.

رامین افزود: فضا و نگاه نسبت به معاونت مطبوعاتی در رسانه‌ها صادقانه و صمیمانه است اما افرادی در میان آنها هستند که طور دیگری عمل می‌کنند؛ با اخلاص می‌گویم که خود را خدمتگزار می‌دانم و فلسفه وجودی ما خدمت‌رسانی است. اگر همه ما در حریم قانون حرکت کنیم و هم‌‌افزایی داشته باشیم می‌توانیم وضعیت را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: جایگاه رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید تقویت شده و ارتقا یابد و این موضوع را در همه جا اعلام کرده‌ایم که باید رسانه‌هایی داشته باشیم که رکن چهارم مردم‌سالاری دینی تلقی شوند.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه چند ویژگی دارند و این رکن می‌تواند در کنار این 3 رکن با چند ویژگی باشد؛ سه رکن موجود نسبت به یکدیگر مستقل هستند رسانه‌ها نیز نسبت به این سه رکن مستقل هستند، این سه رکن بر همدیگر نظارت و انتقاد دارند رسانه‌ها هم می‌توانند اینچنین باشند.

رامین افزود: این 3 رکن ذائقه‌های سیاسی و تفاوت مسئولیت‌ها را دارند اما در پیگیری سیاست‌های کلان نظام متفق هستند. رسانه‌ها هم باید اینچنین باشند. این سه رکن با نظم و قانونمندی دقیق شکل می‌گیرند.

وی افزود: این سه رکن در راستای تعالی و پیشرفت حرکت می‌کنند رسانه‌ها هم باید اینچنین باشند این سه رکن زیرمجموعه امامت تعریف می‌شوند رسانه‌ها هم باید اینچنین شدند. رسانه‌ها هم باید با نظم و قانونمندی دقیق شکل گرفته تا بتوانند جایگاه رکن چهارم مردم‌سالاری قرار بگیرند و در راستای تعالی و پیشرفت این سه رکن حرکت کنند.
معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر رسانه‌ها هم اینگونه باشند یعنی وجود رسانه‌ها مستقل، پویا و پایا همه در کنار هم باشد و از عملکرد هم لذت ببرند؛ خیرخواهی و نیک‌اندیشی را در مجموعه‌های خود تجربه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند ضریب نفوذ خود را نه فقط در ایران سیاسی در گستره ایران فرهنگی یعنی بیش از100 میلیون فارسی‌زبان و در جهان و در ملت‌های مستضعف جایگاه خود را به عنوان رسانه‌های در مقابل دیگر رسانه‌ها داشته و رسانه‌هایی الگو باشند.

رامین خاطرنشان کرد: امروز روزنامه‌‌ها به تیراژ چندصد هزار اکتفا می‌کنند در حالی که بیش از 40 میلیون باسواد داریم که می‌توانند مخاطب باشند چرا تیراژ چند ده میلیون نداشته باشیم.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تدوین پیش‌نویس قانون جامع رسانه‌ها یکی از بهترین و ماندگارترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم اما برای همین کار هم باید دست در دست اهل رسانه و با کمک اهل قلم آن را به انجام برسانیم بنده به تسریع در انجام این کار معتقدم برای همین منظور 12 سؤال را برای رسانه‌ها فرستاده‌ام و از آنها درخواست کرده‌ام که با پاسخگویی در حقیقت بستری برای تدوین آن فراهم کنند ما می‌توانیم با کمک دو قوه مقننه و مجریه قانونی را تدوین و تصویب کنیم و بعد برای اجرا به رسانه‌ها ارائه دهیم؛ اما معقتدم اگر مشارکت رسانه‌ها باشد قانون کامل و جامع تدوین خواهد شد که همه مجریان از اجرای آن احساس رضایت کنند.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود جریاناتی این هدف خدمت رسانی را با عملکرد غلط خود مخدوش نکنند و اجازه رشد و تعالی به رسانه‌‌ها داده شود؛ نگذارید با سوءنیت این فضایی که تا امروز بوده ملتهب شود. فضایی که رسانه‌ها از معاونت مطبوعاتی ارشاد ناراحتند، معاونت مطبوعاتی از مسئولان رسانه‌ها ناراحتند، روزنامه‌نگاران از مدیران مسئول ناراحتند و مخاطبان از روزنامه‌ها ناراضی‌اند و همه این مجموعه از هم ناراحت هستند و معلوم نیست که خداوند در این فضا از که راضی باشد. لذا اصلاح این فضا به ارائه جمعی برمی‌گردد اگر همه با هم کاری برای آینده کشور انجام دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed