تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: جمعه، 29 آبانماه 1388  

 

وزیر ارتباطات: میزبانی تمام سایت‌های داخلی به درون کشور منتقل می‌شود

 
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طراحی و اجرای شبکه ملی اینترنت از جمله برنامه‌های در دست اجرا است که در فاز اول آن، میزبانی تمام سایت‌ها به داخل کشور منتقل می‌شود که در حال حاضر این فرآیند آغاز شده است. 

 
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طراحی و اجرای شبکه ملی اینترنت از جمله برنامه‌های در دست اجرا است که در فاز اول آن، میزبانی تمام سایت‌ها به داخل کشور منتقل می‌شود که در حال حاضر این فرآیند آغاز شده است.

رضا تقی پور در گفت‌وگو با فارس در خصوص تدابیر و اقدامات در دستور کار این وزارت‌خانه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اظهار داشت: با افزایش روز افزون نیاز به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در جامعه، لازم است که زیرساخت‌های لازم برای این خدمات را در کشور را به تناسب و به موقع فراهم شود.

وی افزود: با توجه به اینکه همه اپراتور‌ها در بخش زیرساخت‌ از خدمات شرکت ارتباطات زیر ساخت استفاده می‌کنند، افزایش ظرفیت پهنای باند یکی از برنامه‌های اصلی وزارت خانه است که همزمان با چند بحث دیگر پیگیری می‌شود.

تقی‌پور با اشاره ظرفیت‌های کشور در زمینه فیبر نوری خاطر نشان کرد: امروز با برخورداری از 120هزار کیلومتر فیبر نوری در سراسر کشور ظرفیت خوبی در این زمینه فراهم شده که البته این به معنی ثابت بودن این ظرفیت نیست. با طراحی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه شبکه ارتباطات فیبر نوری همچنان در تلاش برای افزایش ظرفیت هستیم.

به گفته وی، از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه ظرفیت ارتباط با خارج است. هرچند این ظرفیت نسبت به 4 سال گذشته حدود 10 برابر شده اما این امر به این معنی نیست که این ظرفیت سال‌های متمادی پاسخگوی ما خواهد بود. در این راستا به دنبال مسیر‌های جدید برای ترافیک خارج از کشور هستیم و مذاکراتی را با کشورهای همسایه برای برقراری ارتباط با کشورهای فاقد ارتباط انجام داده‌ایم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که در راستای افزایش ظرفیت پهنای باند کشور، آیا پروژه‌ای مشابهه "فالکون " در دست اجرا دارید، گفت: برای امسال در حوزه زیرساخت پروژه‌ا‌ی در این سطح نداریم، اما برنامه‌هایی در راستای توسعه فناوری اطلاعات برای سالهای آتی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: توسعه پهنای باند اینترنت در کشور یکی دیگر از زیرساخت‌ها است و برای افزایش ظرفیت پهنای باند در کل کشور و رساندن پهنای باند لازم به نقاط مختلف تلاش می‌کنیم.

وی در خصوص افزایش ظرفیت در لایه‌ دسترسی گفت: در حال حاضر این افزایش ظرفیت توسط اپراتور‌ها و شرکت‌های دارای پروانه صورت می‌گیرد و به طور مرتب ظرفیت واگذاری در استان‌های مختلف، از سوی شرکت‌های pap و شرکت مخابرات ایران اضافه می‌شود.

افتتاح پروژه core و super core تا دو سه سال آینده

وی در خصوص آخرین مراحل پروژه core و super core گفت: بحث شبکه core و super core کمی طولانی شده و هنوز قرارداد این پروژه منعقد نشده به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توان تاریخ خاصی را برای تکمیل پروژه اعلام کرد. اما قطعا ظرف دو سه سال آینده این شبکه پیاده‌سازی و افتتاح می‌شود.

اهداف برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات در خصوص محورهای اصلی برنامه پنجم در وزات ارتباطات گفت: یکی از محورهای اصلی این برنامه، بحث توسعه ظرفیت‌ها در ارتباطات زیرساخت و تکمیل شبکه‌های ارتباطی است و همچنین رساندن ارتباط به اقصی نقاط و دورترین نقاط کشور از جمله اهداف این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر ارتقاء کیفیت ارتباطات به نحوی که ارتباطات داده به صورت موثر از طریق این شبکه‌ها برقرار شود که به معنای زیرساخت فناوری اطلاعات است.

تقی پور خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات بیشتر متولی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور است، که توسعه فناوری اطلاعات در حکم یک لایه است که باید در کل دستگاه‌های اجرایی و حتی خارج از دولت و در سایر قوا صورت گیرد است. در تدوین برنامه پنجم توجه عمده‌ای به بحث فناوری اطلاعات شده است. ما باید پهنای باند لازم برای ارتباطات دیتا را از نظر نرم‌افزارهای عمومی، نرم‌افزارهای ملی و تشکیل پایگاه‌های داده که از مبانی مباحث فناوری اطلاعات است را فراهم کنیم.

وی در خصوص شبکه ملی اینترنت خاطر نشان کرد: شبکه ملی اینترنت نیز بخشی از این طرح است، که در فاز اول این طرح میزبانی تمام سایت‌ها را حتما به داخل کشور منتقل می‌کنیم، که در حال حاضر این فرآیند شروع شده است و سپس بسیاری از ارتباطات غیرضروری که در حال حاضر از طریق لینک‌های خارج از کشور برقرار می‌شود به داخل کشور منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه ملی اینترنت را در جهت کمک به بحث‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات آماده خواهیم کرد.

تقی پور ادامه داد: پرداختن به مقوله امنیت در سطح زیرساخت و در لایه‌های دسترسی یکی از اهداف این طرح است، با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی برنامه پنجم تامین امنیت و ارتقاء امنیت فضای تبادل اطلاعات است که نمونه‌هایی از خطرات اینترنتی را در کل دنیا شاهد بوده‌ایم که بعضا ضایعات بزرگی را به بار آورده است.

وی در خصوص اهداف این برنامه در حوزه فضایی گفت: در حوزه فضایی بحث توسعه کاربردها و توسعه فناوری‌های فضایی، ساخت ماهواره‌های مختلف در داخل کشور، توسعه توان پرتاب داخلی، در وزارتخانه دنبال می‌شود. البته توسعه توان پرتاب داخلی به صورت برون سپاری و سفارش به پیمانکاران داخلی انجام می شود زیرا خودمان استطاعت در بحث پرتاب را نخواهیم داشت.

اهداف برنامه پنجم در حوزه پست

وزیر ارتباطات در خصوص اهداف برنامه پنجم در حوزه پست گفت: در حوزه پست تلاش می کنیم پست را عمومی تر کنیم، زیرا یکی از راه‌حل‌هایی که ما در اصلاح الگوی مصرف ارایه دادیم، الکترونیکی کردن امور و توسعه خدمات پستی برای کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری به خصوص در کلان‌شهرهایی مثل تهران است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر، برنامه نسبتا کاملی تهیه کردیم که ایمدواریم با تقسیم این برنامه در دولت و حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی در دولت و خارج از دولت، بتوانیم این برنامه را که شامل بانکداری الکترونیک است (البته شروع شده که باید توسعه پیدا کند)، تجارت الکترونیک (آماده کردن زیرساخت‌ها شامل امضای الکترونیک) را انجام دهیم.

تقی پور خاطر نشان کرد: البته وزارت ارتباطات بیشتر این پروژه‌ها را در سطح کلان حمایت می‌کند، برای مثال قطعا مجری‌ بانکداری الکترونیک بانک‌ها هستند و مجری تجارت الکترونیک، وزارت بازرگانی و حتی خود صاحبان کسب و کار خواهند بود.

وی گفت: در بحث سلامت الکترونیک نیز برنامه‌‌هایی تدوین شده است. به گفته تقی پور، در برنامه توسعه پنجم برنامه هایی برای دولت الکترونیک و ارایه خدمات دولتی از طریق بستر الکترونیکی تدوین شده است که مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم بر عهده‌ وزارت ارتباطات است و البته همه دستگاه‌ها باید در این امر کمک کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed