یوتیوب برای راحتتر کردن ارسال ویدیوهای خبری توسط افراد معمولی، به راهاندازی یک کانال اختصاصی برای خبرنگاران شهروندی در این سایت اقدام کرد.
به گزارش ایسنا، کانال یوتیوب دایرکت محتوای ویدیویی تهیه شده توسط شهروندان معمولی را در اختیار اهالی حرفهیی رسانه در تلویزیون و اینترنت قرار میدهد.
شبکههای بزرگ همچنین میتوانند محتواهای خاصی را از افراد آماتوری که به طور اتفاقی در صحنه رویدادهای مهم حاضر بودهاند، درخواست کنند.
هافینگتون پست، سانفرانسیسکو کرونیکل و شماری از شبکههای تلویزیونی آمریکایی برای آزمایش سرویس جدید یوتیوب ابراز آمادگی کردهاند.
یوتیوب که بزرگترین سایت ویدیویی اینترنت است، پیش از این مرکز آموزش ژورنالیسم آنلاینی به نام مرکز خبرنگاران یوتیوب را راهاندازی کرده که حاوی ویدیوهای کوتاه آموزشی در مورد موضوعات خبرنگاری متنوع است.