تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: سه شنبه، 26 آبانماه 1388  

 

وزیر ارتباطات: کارگروه مدیریت آی.ی در دولت تصویب شد

 
 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: روز گذشته هیات دولت تشکیل کارگروه مدیریت فن‌آوری اطلاعات را تصویب کرده که تصمیمات این کارگروه برای فن‌آوری اطلاعات، درواقع همان تصمیمات هیات دولت است و هرچه تصویب کند، مصوبه هیات دولت محسوب می‌شود که با این کار از بسیاری از بروکراسی و اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد.  

 
 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: روز گذشته هیات دولت تشکیل کارگروه مدیریت فن‌آوری اطلاعات را تصویب کرده که تصمیمات این کارگروه برای فن‌آوری اطلاعات، درواقع همان تصمیمات هیات دولت است و هرچه تصویب کند، مصوبه هیات دولت محسوب می‌شود که با این کار از بسیاری از بروکراسی و اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور با بیان اینکه هدف اصلی‌مان این است که از طریق ارائه خدمات الکترونیکی به مردم بتوانیم کارها و خدمات را روان‌تر ارائه کنیم اظهار کرد: ما می‌توانیم مدیریت را در تمام سطوح با فن‌آوری اطلاعات دگرگون کنیم و باید گفت که در اداره مشکلات شهر تهران هیچ راه دیگری به جز الکترونیکی کردن بسیاری از امور نداریم و دولت باید به مدیریت فن‌آوری اطلاعات در سطح کلان و سازمان‌های مختلف توجه کند.

وی با بیان اینکه وضعیت نسبتا خوبی در زمینه شبکه‌های ارتباطی درکشور داریم، گفت: باید مراکز داده را در کشور سامان دهیم و زیرساخت‌های دولت الکترونیکی شامل زیرساخت‌های داده‌یی، ارتباطی، حقوقی و قانونی و زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان حمایت فرهنگی جامعه از پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: افزایش میزان حرکت اصولی و پیوسته به سمت دولت الکترونیکی، افزایش آهنگ پذیرش تکنولوژی در جامعه، افزایش انطباق سرویس‌ها با نیازها و خواسته‌های مردم، افزایش میزان اعتماد بر انجام سرویس‌ها و تبادل بر خط به دلیل مزایای عدم حضور فیزیکی و افزایش میزان رواج فرهنگ استفاده از کارت اعتباری به جای پول از جمله مزایای این موضوع محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه پهنای باند مورد نیاز در حوزه فن‌آوری اطلاعات با کمبود کمتری مواجهیم گفت: باید پهنای باند مورد نیاز را برای آحاد ملت نیز به خوبی تامین کنیم که در اینجا سازمان‌ها بزرگترین استفاده کننده از خدمات هستند و در این زمینه تاسیس مراکز و بانک‌های داده و تامین اطلاعات به روز و کامل موضوعی مهم محسوب می‌شود.

به گفته تقی‌پور یکی از موانع توسعه فن‌آوری اطلاعات در گذشته این بود که ما خیلی نتوانستیم اعتماد مسوولان را در رابطه با امنیت اطلاعات در این فضا فراهم کنیم و این یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود که اطلاعات به درستی حفاظت و انتقال داده شود و بر همین اساس توسعه امنیت و انتقال اطلاعات به درستی باید بیش از پیش مورد توجه و دقت قرار گیرد.

او که در همایش زیرساخت‌های دولت الکترونیکی که از صبح امروز به مدت دو روز آغاز به کار کرده سخن می‌گفت، با بیان اینکه موضوع این همایش یکی از مباحث اساسی امروز کشور ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: طبیعتا باید به این موضوع و ضرورت پیاده‌سازی آن در کشور بیش از پیش توجه کرده و اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در طی دو ماه گذشته شروع به جمع‌آوری مباحث گذشته کرده و اسناد راهبردی (بالادستی) تهیه شده اظهار امیدواری کرد که تا دو هفته آینده در مورد این مباحث به جمع‌بندی برسیم و بتوانیم از تجارب گذشته سرفصل‌های مهمی را انتخاب و اولویت‌بندی اجرای کار و توسعه پروژه‌ها را انجام دهیم.

تقی‌پور در ادامه با بیان اینکه مرکز داده ملی مکانی مطمئن برای نگهداری اطلاعات حیاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها و مراکز بزرگ است که استفاده از آن مزایای زیادی را به همراه دارد تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های بزرگ و مهم دولتی در خارج از کشور میزبانی می‌شوند و این موضوع مهم و قابل توجه است که به صورت جدی باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز داده ملی ایمنی داخل بانک‌ها و نهادها که به امنیت بالایی در ارتباطات خود نیاز دارند، می‌تواند با استفاده از سرورهای داخلی افزایش یابد.

او در ادامه به چشم‌انداز مرکز داده ملی اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر امن و قابل اطمینان جهت نگهداری اطلاعات مهم و ارائه سرویس‌های لازم در سطح کاربردهای ملی در داخل کشور به‌عنوان این چشم‌انداز محسوب می‌شود که باید در این حوزه زیرساخت‌ها در اختیار دولت بوده و بخش خصوصی در کنار آن کمک و همکاری کند.

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم تاسیس مراکز داده ملی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به اعتقاد من شاید از اولویت‌دارترین مسائل در کشور محسوب شود که معتقدم توان فنی این کار در داخل کشور وجود دارد و با مدیریت کلان دولت این کار امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: انتظار دارم که به این موضوع مانند برخی از مباحث دیگر فقط در مقطعی خاص توجه نشده و به صورت موضوعی همیشه مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه متولی فن‌آوری اطلاعات در کشور همه مدیران در هر سه قوه محسوب می‌شوند گفت: ما به عنوان خدمتگزار این حوزه باید زیرساخت‌ها را فراهم و روان کنیم و آن‌ها جاهایی که مستقیما در ارتباط با موضوعات هستند توجه و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

او در پایان افزود: به عنوان مثال در مورد سلامت الکترونیک سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت یا وزارت رفاه متولی هستند و مستقیما با این حوزه سر و کار دارند و وزارت بازرگانی در موضوعی مثل تجارت الکترونیک به طور مستقیم در تماس است، بنابراین آن‌ها باید با حوزه‌های خود که مستقیما در ارتباط با آن‌هاست، توجه کنند و من نیز اینجا اعلام می‌کنم که از هیچگونه همکاری یا کمکی در این زمینه فروگذار نخواهم کرد و این وزارتخانه و بنده همه نوع همکاری را انجام می‌دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed