همکاران سیستم - نتایج بررسیهای جدید مرکز Forrester نشان داد، مردم آمریکا علاقه چندانی به پرداخت پول برای دریافت مجلات و روزنامههای الکترونیکی ندارند و برای خواندن مقالات و اخبار آنلاین رغبت چندانی نشان نمیدهند.
شرکت تحقیقاتی Forrester بر اساس بررسی جدید خود روی 4700 شهروند آمریکایی دریافت، 80 درصد این افراد تمایلی به پرداخت پول برای خواندن محتویات نشریات آنلاین ندارند.
به گفته کارشناسان، طی 12 ماه گذشته بازار تبلیغات آنلاین با رکود مواجه شده است و در این میان، ناشران الکترونیکی سعی دارند که به منظور تامین هزینههای خود هزینه اشتراک کاربران را افزایش دهند و این مسئله باعث شده است تا فروش نشریات الکترونیکی با کاهش قابلملاحظه همراه شود.
به گفته مرکز Forrester، کسانی که تمایل به خرید نشریات الکترونیکی دارند نیز چندان در این زمینه پافشاری نمیکنند و در کل نشریات سنتی را ترجیح میدهند. این گروه از افراد همچنان بر کاهش هزینههای اشتراک ماهانه تاکید دارند.
از بین کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، 8 درصد اظهار داشتند که تمایل دارند با پرداخت هزینههای مشخص شده به کلیه محتویات آنلاین نشریات دیجیتالی دسترسی پیدا کنند و 8 درصد دیگر نیز توضیح دادند که تمایل به دریافت محتویات نشریات الکترونیکی در اینترنت، در نسخه چاپ شده و در تلفنهای همراه دارند. در این میان، 3 درصد افراد توضیح دادند که با پرداخت حداقلی هزینهها موافق هستند تا فقط مقالات مهم و مناسب خود را در اختیار بگیرند.
نتایج این بررسی نشان داد که ناشران الکترونیکی برای جذب بیشتر کاربران باید اشتراکهای رایگان را نیز برای کاربران لحاظ کنند و دیگر خدمات خود را با کمترین قیمت در اختیار کاربران بگذارند.