تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: روابط عمومی

تاریخ ارسال: شنبه، 23 آبانماه 1388  

 

شکرخواه: روابط عمومی‌ها مشکل روابط عمومی دارند

 
 

استاد علوم ارتباطات چالش بزرگ روابط عمومی‌ها در ایران را مربوط به نحوه ارتباط آنان با جامعه مخاطب دانست و گفت: روابط عمومی‌های کشور همچنان مشکل روابط عمومی دارند.  

 
 

استاد علوم ارتباطات چالش بزرگ روابط عمومی‌ها در ایران را مربوط به نحوه ارتباط آنان با جامعه مخاطب دانست و گفت: روابط عمومی‌های کشور همچنان مشکل روابط عمومی دارند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، یونس شکرخواه در نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی 2 (روابط عمومی مبتنی بر ابزارهای نوین) با اشاره به مطالعات علمی انجام شده در جهان از جمله آمریکا در حوزه روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نوین، رسانه‌ای تر و فراگیرتر شده‌اند و نباید فراموش کرد که هر فکری درباره روابط عمومی از افکار عمومی آغاز می‌شود.

وی افکار عمومی را از دیدگاه انجمن روابط عمومی آمریکا،کانون انفجار خاموش توصیف کرد و افزود: روابط عمومی به سازمان و توده کمک می‌کند تا نسبت به هم انطباق داشته باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از روابط عمومی‌های کشور از سطح انتظارات مخاطبان عقب مانده‌اند، ازجمله چالش روابط عمومی‌ها را نقطه تلاقی ارتباط آنها با جامعه مخاطب و آشنا نبودن با روش‌های نوین دانست.

شکرخواه ارتباط چهره به چهره را اصلی ترین پایه هر نوع ارتباط دانست و در عین حال گفت: اما ارتباط چهره به چهره از ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان گسترده و پراکنده برخوردار نیست و یکی از علت‌های بروز رادیو و تلویزیون همین است.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از مشکلات موجود روابط عمومی‌های کشور را عرضه نکردن خدمات متناسب با انتظارات ایجاد شده برشمرد.

شکرخواه همچنین گفت: امروزه روابط عمومی‌ها از رشته بودن (دیسیپلین) باید خارج شده و تبدیل شدن به روند را بپذیرند.

وی تصریح کرد: تکیه بر این باور که روابط عمومی هنوز دیسیپلین است به مرگ روابط عمومی منجر خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی، بودن نیست بلکه شدن است، بر ضرورت به روز شدن توان روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

وی افزود: روابط عمومی باید لایه‌های مختلف مخاطبان را ببیند و متناسب با هر کدام اقدام کند و به طور دائم ساختار خود را نیز باز تعریف کند.

شکرخواه درباره آینده روابط عمومی‌ها گفت: در آینده مشتریان توضیح بیشتری دریافت می‌کنند، رسانه‌ها با تبدیل شدن به رسانه‌های اجتماعی؛ دگرگونی و همگرایی بیشتری را تجربه می‌کنند، تجارت به گفتگو تبدیل می‌شود، اطلاعات در همه ابعاد به جریان می‌افتد، شفافیت مفروض گرفته می‌شود و شبکه‌های نفوذ نیز در قلب امور قرار می‌گیرند.

نخستین همایش یک روزه روابط عمومی 2 با حضور شماری از مسئولان، استادان و دست اندرکاران روابط عمومی، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed