تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 20 آبانماه 1388  

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: ویندوز ۱۰ هزار جاسوس دارد

 
 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه در حوزه IT استقلال خود را از دست داده ایم گفت: امنیت بخشی به دیتاسنتر به لحاظ طراحی، سخت افزاری، مکان و محتوا بسیار مهم است و باید چنین امنیتی را در فناوری اطلاعات ایجاد کنیم که در این زمینه به سیستم عامل ایرانی نیاز داریم. 

 
 

خبرگزاری مهر - رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه در حوزه IT استقلال خود را از دست داده ایم گفت: امنیت بخشی به دیتاسنتر به لحاظ طراحی، سخت افزاری، مکان و محتوا بسیار مهم است و باید چنین امنیتی را در فناوری اطلاعات ایجاد کنیم که در این زمینه به سیستم عامل ایرانی نیاز داریم.

غلامرضا جلالی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه موضوعی که در پدافند غیرعامل دنبال می کنیم "تهدیدات" است و تهدیدات در ذات فناوری وجود دارد باید فناوریهای تهدیدآمیز را نسبت به سیستمهای کشور مدیریت کنیم. در واقع در این راستا با توجه به اینکه فناوری همیشه پویاست باید با کار علمی و توجه ویژه به مباحث فناوری همیشه یک گام جلوتر از فناوری باشیم.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل ماهیتی کاملا علمی و فناورانه دارد و اگر به موضوع فناوری نگاه نداشته باشد نمی تواند فعال باشد زیرا تهدیدات موجود فناورانه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل موضوعی بین رشته ای است که هنوز مطلب و محتوا به میزان کافی درباره آن وجود ندارد بنابراین در اولین گام باید به تولید دانش در این زمینه بپردازیم که در همین راستا رشته های بین رشته ای را تعریف کرده و به پذیرش دانشجو پرداخته ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش کردیم در ابتدا در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل را راه اندازی کنیم که تا کنون 6 رشته راه اندازی شده و دانشجو در آنها پذیرفته شده است و چهار رشته دیگر نیز در دست طراحی و تدوین است که به زودی نهایی می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: طراحی درس و محتوای این چهار رشته مرتبط با پدافند غیرعامل با سازمان گسترش و وزارت علوم نهایی می شود.

جلالی در ادامه به مهر گفت: کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در حوزه های معماری، سازه، CCD (استتار، اختفا و فریب)، مدیریت بحران ناشی از جنگ، طراحی صنعتی خاص پدافند غیرعامل (که در زمینه ایمن سازی کارخانه های بزرگ ارائه می شود) راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی چهار رشته جدید نیز خبر داد و گفت: امنیت ملی و پدافند غیرعامل در دانشگاه فارابی راه اندازی خواهد شد. ضمن اینکه پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، پدافند غیرعامل در حوزه پزشکی و رشته ای به نام HSED در زمینه بهداشت، امنیت و اطلاعات (در حوزه نفت و گاز) به زودی راه اندای خواهند شد.

آنالیز و شناسایی فناوری‌هایی که وارد کشور می‌شوند

جلالی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که باید صورت بگیرد شناسایی فناوریهایی است که وارد کشور می شوند. ما باید بتوانیم فناوریهای وارداتی را آنالیز و بررسی کنیم. در واقع در این آنالیز باید به این موضوع دست یابیم که چقدر این فناوری ما را به دشمن وابسته می کند و این وابستگی در شرایط تهدید به چه میزان می تواند به ما آسیب بزند. بنابراین باید روشی را برای بکارگیری هوشمندانه این فناوریهای وارداتی تعریف کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل به نحوه آنالیز این فناوریها پرداخت و به مهر گفت: فناوریهای برتری که دشمن دارد را از طریق دستگاهها شناسایی کرده و فضاها و اشکالات آنها را استخراج می کنیم.

عملیاتی روانی با بزرگ‌نمایی در پروژه‌های علمی

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستاوردهای فناوری از سوی کشورهای غربی بزرگ جلوه داده می شوند همه واقعیت آنها نیست گفت: بخشی از بزرگنمایی پروژه های علمی عملیاتی روانی است. در واقع اغراق صورت می گیرد بنابراین باید بتوانیم فاصله واقعیت و اغراق دستاوردهای فناوری کشورها را پیدا کنیم. مثلا درباره ماهواره ها اغراق بسیار صورت می گیرد بنابراین باید بررسی کنیم که به عنوان مثال این ماهواره چگونه حرکت می کند و چه اطلاعاتی را رصد می کند.

جلالی در ادامه به مهر گفت: کار کردن روی تکنولوژیهایی که به ما برتری می دهد و موجب خودکفایی می شود ضروری است. در واقع در برخی حوزه ها باید دارای تکنولوژی بومی باشیم مانند حوزه فناوری اطلاعات (IT).

ویندوز ۱۰ هزار جاسوس دارد و نمی‌تواند امنیت ما را تضمین کند

جلالی با بیان اینکه امنیت بخشی به دیتا سنتر به لحاظ طراحی، سخت افزاری، مکان و محتوا بسیار مهم است گفت: کشور ما باید بتواند چنین امنیتی را در بعد فناوری اطلاعات ایجاد کند و برای تحقق این امر نیاز به سیستم عامل ایرانی داریم زیرا ویندوز 10 هزار جاسوس دارد که اطلاعات ما را می گیرد و امکان جستجو می دهد.

استقلال خود در حوزه IT را از دست داده‌ایم

رئیس پدافند غیرعامل با بیان اینکه در حوزه IT به طور کامل استقلال خود را از دست داده ایم گفت: با این وضعیت هر چقدر بدون توجه و رعایت مسائل امنیتی کشور را توسعه دهیم بیشتر وابسته می شویم. بنابراین باید با کمک پدافند غیرعامل شاخصها را باز تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: می خواهیم سرمایه را به شبکه IT ببریم پس باید امنیت لازم را فراهم کنیم و آن در برابر دزد و دستبرد مصون نگاه داریم. دستیابی به چنین امنیتی نیاز به ایمن سازی کشور دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed