تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 20 آبانماه 1388  

 

بی‌رغبتی برای استفاده از آدرس‌های چینی‌زبان در چین

 
 

در حالی که آیکان ماه گذشته استفاده از زبان‌های جدید را برای نام‌های دامنه مورد تصویب قرار داد، دست کم برخی از وب سایت‌ها در چین برای تغییر آدرس‌های اینترنتی لاتین به چینی مردد هستند.  

 
 

در حالی که آیکان ماه گذشته استفاده از زبان‌های جدید را برای نام‌های دامنه مورد تصویب قرار داد، دست کم برخی از وب سایت‌ها در چین برای تغییر آدرس‌های اینترنتی لاتین به چینی مردد هستند.

به گزارش ایسنا، رگولاتورهای چینی مدت‌هاست استفاده از نام‌های دامنه چینی‌زبان را تبلیغ کرده‌اند.

چین یکی از مدافعان اقدام اخیر آیکان - سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌های اینترنتی - برای اجازه دادن به کشورها برای به‌کارگیری بخشی از نام دامنه کشوری به زبان بومی‌شان بوده است.

این تغییر به‌عنوان مثال به دارنده وب‌سایت اجازه می‌دهد نام دامنه انتهایی‌اش را به جای دو حرف لاتین cn که نشان‌دهنده کشور چین است، به دو کاراکتر چینی که معرف چین است، ثبت کند.

اما به‌نظر می‌رسد شرکت‌های محلی کمتر از مقامات چینی نسبت به این تغییر هیجان‌زده باشند؛ این تصمیم هنوز توسط آیکان به اجرا درنیامده اما مقامات چینی امکان ثبت دامنه‌های چینی‌زبان را برای شرکت‌ها در داخل این کشور آغاز کرده‌اند.

به گفته مدیر یک شرکت محقق در شانگهای، دامنه‌هایی که به زبان چینی هستند، تنها می‌تواند کاربرانی را که مسن‌اند یا در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، جلب کنند.

همچنین نام‌های دامنه چینی‌زبان ممکن است چندان معنایی برای برخی از وب سایت‌ها در این کشور نداشته باشد زیرا بسیاری از شرکت‌های چینی در نام‌های دامنه خود از شماره‌ها استفاده می‌کنند که با برندشان مرتبط هستند.

بر اساس این گزارش کاربران اینترنت به دامنه‌های لاتین بسیار آشنا هستند از این رو شرکت‌های اینترنتی چینی ممکن است نیازی به تغییر آن‌ها نداشته باشند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed