تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 19 آبانماه 1388  

 

با تصویب دولت نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات تعیین شد

 
 

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد دولت به منظور حمایت از نشر کتاب و مطبوعات به شیوه‌های حمایتی و ساماندهی پرداخت یارانه در این حوزه، آیین‌نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات را ابلاغ کرد.  

 
 

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد دولت به منظور حمایت از نشر کتاب و مطبوعات به شیوه‌های حمایتی و ساماندهی پرداخت یارانه در این حوزه، آیین‌نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساماندهی نظام پرداخت یارانه حوزه نشر و مطبوعات و نحوه هزینه‌بخشی از بند "ز" ماده 104 قانون برنامه چهارم توسعه مصوب 1383- اعتبار ردیف پیش‌بینی شده به منظور حمایت از نشر کتاب و مطبوعات به شیوه‌های حمایتی، آیین‌نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات را تصویب کرد.

پرداخت یارانه در حوزه کتاب

بر اساس این مصوبه، پرداخت یارانه مصرف‌کنندگان کتاب به شیوه‌هایی چون انتشار کارت اعتباری یا بن ارزشی خرید کتاب برای استفاده اقشار جامعه با اولویت گروه‌های دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دبیرستان، دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، طلاب علوم دینی در مقدماتی،‌ سطح و خارج و استادان اهل قلم و فرهیختگان برجسته کشور ، تخفیف در بهای کتاب در زمان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز بابت حمایت از خرید کتب خارجی توسط دانشجویان ، ‌استادان، ‌پژوهشگران ،‌ اهل قلم و کتابخانه‌های کشور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در داخل کشور تا سقف نه میلیون دلار انجام می‌شود.

بر این اساس، خرید و اهدای کتاب به منظور تقویت کتابخانه‌های کشور، ارتقای فرهنگ عمومی و گسترش فرهنگ کتابخوانی با رویکرد افزایش دسترسی مخاطبان با سلایق مختلف به کتاب به ویژه جوانان، بر اساس دستورالعملی است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم می‌شود.

کتابخانه‌های شخصی که مورد استفاده عموم نیست، مشمول این ماده نمی‌شود و موسسات فرهنگی و پژوهشی غیردولتی از طریق اهدای کتاب‌های خریداری شده از محل اعتبار این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرند .

بر اساس این آیین‌نامه، کمک به شبکه توزیع کتاب برای افزایش دسترسی استفاده‌کنندگان کتاب از طریق پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی به منظور کمک به خرید ،‌ احداث یا راه‌اندازی انبار تجهیزات توزیع کتاب، ‌کتابفروشی و مجتمع‌های فروشگاهی کتاب و نمایشگاه و فروشگاه‌های سیار کتاب و مراکز پخش کتاب، ‌حداکثر تا ده درصد اعتبار این بخش از آیین‌نامه اختصاص می‌یابد .

بر این اساس، حداکثر تا ده در صد اعتبار موضوع این بخش از آیین‌نامه بابت کمک به انتشار آثار ارزشمند و اطلاع‌رسانی و تبلیغات کتاب و راه‌اندازی پایگاه‌های تازه‌های کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های استانی اختصاص می‌یابد و این مصوبه صدا و سیما و شهرداری‌ها را موظف کرده است در زمینه تبلیغات عمومی برای ایجاد انگیزه در ترویج کتابخوانی و اطلاع‌رسانی در زمینه کتاب از طریق تبلیغات رسانه‌ای محیطی و شهری همکاری لازم را به عمل آورند.

همچنین افزایش یا کاهش حداقل‌ها و حداکثر‌های مورد عمل به عنوان سهم اعتباری هر ماده در این بخش تا ده در صد براساس شرح عملیات موافقتنامه متبادله قابل تغییر است .

پرداخت یارانه در حوزه مطبوعات

بر اساس این آیین‌نامه، در حوزه مطبوعات نیز نشریاتی که از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز اخذ کرده و در موعد مقرر انتشار آن آغاز شده باشد، می‌توانند متقاضی حمایت‌های موضوع این آیین‌نامه باشند و تمام نشریاتی که مجوز نشر دریافت می دارند پس از حداقل یک دوره شش ماهه انتشار و احراز شرایط و ضوابط قانونی مصرح در قانون مطبوعات می‌توانند در فهرست حمایت قرار گیرند.

بر این اساس، خبرنامه‌های داخلی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی مشمول حمایت‌های موضوع این آیین‌نامه نمی‌باشند و اعلام وصول به موقع و تایید گزارش شمارگان منتشره هر نشریه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرایط احراز دریافت حمایت‌های موضوع این آیین‌نامه است.

بر اساس این آیین‌نامه، به منظور اعطای فرصت برای خودکفایی و افزایش توان نشریات کشور پرداخت نقدی به نشریات با توجه به تعداد صفحات و شمارگان آن‌ها تا شصت درصد اعتبار مصوبات این بخش از آیین‌نامه به شرح جدولی که اعلام شده انجام می‌شود.

بر این اساس، ارقام جدول یادشده با توجه به عمومیت مشخصات نشریات موجود در اندازه‌های یادشده محاسبه شده است در صورت تفاوت قطع صفحات،‌ گرماژ و نوع کاغذ مورد استفاده نشریات با قطع و گرماژ مندرج در جدول یادشده به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ حمایت از انتشار هر صفحه بر این اساس برای این نشریات تعیین می‌شود و چنانچه حجم آگهی‌ها و گزارش آگهی‌های (رپرتاژ آگهی ) مندرج در نشریات بیش از سی در صد صفحات نشریات باشد به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزان صفحات مورد حمایت به تناسب کاسته می‌شود.

نشریات با محتوای نشریات استانی محلی و منطقه‌ای، نشریات کودک و نوجوان و بانوان، نشریات با موضوع معارف دینی و قرآنی و نشریات علمی و تخصصی از حمایت ویژه برخوردار می‌شوند و ویژه‌نامه‌هایی که با موضوع انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شوند مشمول حمایت ویژه می‌شوند.

نشریات در صورت بالابودن کیفیت عملکرد محتوایی شامل مواردی چون نسبت اخبار و مطالب تولیدی اختصاصی،‌ تناسب شمارگان و برگشتی نشریه، مطالب علمی، آموزشی مرتبط با زمینه انتشار، ‌ترویج ارزش‌های والای اجتماعی و دینی، ‌ترویج اتحاد ملی و انسجام اسلامی، ‌رعایت اصول روزنامه‌نگاری و چاپ همزمان با انعکاس الکترونیکی نشریه بر اساس جداول امتیازبندی ( تهیه‌شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) محاسبه و مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

هم‌چنین به منظور تشویق دریافت نشریات از طریق اشتراک به اشخاص حقیقی یا حقوقی که مطبوعات مورد نظر خود را از طریق سیستم اشتراک دریافت دارند تا پنجاه در صد بهای پشت جلد تخفیف داده خواهد شد و حداقل ده در صد اعتبار این بخش از آیین‌نامه بدون منظور و پرداخت خزینه‌های توزیع سیستم اشتراک مصرف می‌شود.

بر اساس این آیین‌نامه، چنان چه شمارگان اعلام شده نشریات در بازرسی‌های اتفاقی مغایر شمارگان اعلام شده آنان باشد میزان حمایت از این نشریات به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک سوم حمایت‌های جدول فوق بر اساس شمارگان واقعی آنها کاهش می‌یابد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است عملکرد مالی عملیاتی و تحلیلی این آیین‌نامه را هر سال به هیات وزیران گزارش کند.

این مصوبه از سوى محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور، به دستگاههاى اجرایى ذىربط ابلاغ شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed