بررسی انجام گرفته توسط کام اسکار نشان داد کاربران اینترنت در ماه سپتامبر زمان بیشتری را در وب سایتهای مایکروسافت نسبت به هر وب سایت دیگری گذراندند.
به گزارش ایسنا، طبق این بررسی، 1.2 میلیارد کاربر اینترنت 15 سال به بالا در مجموع حدود 27 میلیارد ساعت را در ماه سپتامبر در اینترنت سپری کردند.
اما وبسایتهای مایکروسافت حدود 14.5 درصد از دقایق سپری شده در اینترنت در سطح جهانی را در این ماه به خود اختصاص دادند که آنها را به سرگرمکنندهترین مکانهای اینترنتی تبدیل کرد.
وبسایتهای گوگل با اختصاص 9.3 درصد از زمان کاربران در مکان دوم و یاهو و فیس بوک با 6.3 و 5.1 درصد در مکانهای بعدی قرار گرفتند. سایت اشتراکگذاری یوتیوب حدود نیمی از 2.5 میلیارد ساعت سپری شده کاربران در گوگل را به خود اختصاص داد.
حدود 70 درصد از زمان سپری شده در وبسایتهای مایکروسافت در سرویس ویندوز لایو مسنجر این غول نرمافزاری بود؛ ساعت سپری شده در سرویس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود سه برابر شد.
محبوبیت وبسایتها در مناطق مختلف متفاوت بود به طوری که وبسایتهای مایکروسافت در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه در صدر بودند، در حالی که یاهو بزرگترین سهم را در آمریکای شمالی و سهم قابل توجه 7.9 درصد را از زمان سپری شده آنلاین کاربران آسیا اقیانوسیه در ماه سپتامبر به دست آورد.