تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 آبانماه 1388  

 

ویجت یا ابزارک چیست؟

 
 

ویجت‌ها یا ابزارک‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی دیجیتالی افراد هستند به طوری که اکنون به سختی می‌توان رایانه یا تلفن همراهی یافت که این برنامه‌ها را نداشته باشد اما ویجت دقیقا چیست؟ 

 
 

خبرگزاری ایسنا - ویجت‌ها یا ابزارک‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی دیجیتالی افراد هستند به طوری که اکنون به سختی می‌توان رایانه یا تلفن همراهی یافت که این برنامه‌ها را نداشته باشد اما ویجت دقیقا چیست؟

در دنیای رایانه ویجت عنصری از یک رابط کاربری گرافیکی است که اطلاعاتی نمایش داده یا راه خاصی به‌منظور تعامل با سیستم عامل و برنامه برای کاربر فراهم می‌کند.

ویجت‌ها شامل آیکون‌ها، فهرست‌های بازشونده، دکمه‌ها، کادرهای انتخاب، نشانگرهای پیشرفت، فعال و غیرفعال کردن چک مارک‌ها، نوارهای مرور، پنجره‌ها، فورم‌ها و ابزارهای دیگری برای نمایش اطلاعات و دعوت، پذیرفتن و پاسخ‌گویی کاربران به فعالیت‌ها هستند.

هنگامی که فرد یا وب‌سایتی به ویجت اشاره می‌کند، ممکن است منظورش ویجت اینترنتی یا ویجت دسکتاپ باشد. در حالی که این دو کاملا مشابه هستند درواقع کاملا متفاوتند. یک ویجت دسک‌تاپ در دسک‌تاپ رایانه قرار دارد و نیازی به مرورگر وب برای باز شدن ندارد، در حالی که یک ویجت وب بخشی از صفحه وب است بنابراین نیاز به یک مرورگر وب دارد.

ویجت اینترتنی

ویجت اینترنتی برنامه کوچکی است که می‌توان آن را به راحتی در وب‌سایت، وبلاگ یا صفحه آغازین شخصی شده قرار داد. چهار مکان متداول استفاده از ویجت‌ها در اینترنت عبارتند از:

- وب سایت‌ها: وب‌سایت‌ها خواه شخصی باشند یا تجاری، ویجت‌ها می‌توانند بازدهی آن‌ها را تنها با افزودن اندکی سرگرمی افزایش دهند. یک نمونه متداول از ویجت‌هایی که تقریبا هر روز با آن‌ها برخورد می‌کنیم، تبلیغات گوگل هستند.

این تبلیغات با قرار دادن تکه کوچکی از یک کد در صفحه وب ایجاد شده‌اند؛ قسمت دشوار که انتخاب تبلیغات مطابق با محتوا و نمایش آن است، توسط گوگل انجام می‌شود. البته ویجت‌ها محدود به تبلیغات نیستند؛ یک ویجت می‌تواند یک نظرسنجی، یک پیش‌بینی هوا، فهرست اخبار جدید یا جدول کلمات متقاطع باشد.

- وبلاگ‌ها: اگر وبلاگ‌ها را می‌خوانید احتمالا بدون اینکه بدانید با ویجت‌های زیادی برخورد کرده‌اید؛ یک وبلاگ‌نویس می‌تواند از ویجت‌ها برای فراهم کردن قابلیت بیش‌تر استفاده کند. به‌عنوان مثال Feedburner، وب‌سایتی است که به کاربران امکان می‌دهد برای فید RSS یک وب‌سایت ثبت نام کنند.

این وب‌سایت ویجتی فراهم می‌کند که وبلاگ‌نویسان با قرار دادن در وبلاگشان به افراد برای ثبت‌نام کمک می‌کنند. ویجت‌ها می‌توانند حس شخصی برای وبلاگ ایجاد کرده یا ابزار پیشرفته برای خوانندگان ایجاد کنند. نمونه معمولی یک ویجت برروی یک وبلاگ Digg this است که به‌طور خودکار پست‌های وبلاگ را به Digg ارسال می‌کند.

- صفحات آغاز شخصی شده: ویجت‌ها می‌توانند بازدهی یا سرگرمی را به صفحه آغاز یک وب سایت اضافه کنند. یک نمونه متداول از این ویجت‌ها RSSخوان‌هایی هستند که برای ارسال اخبار فوری از وبلاگ یا منبع خبری مورد علاقه کاربر استفاده می‌شوند.

- پروفایل‌های شبکه اجتماعی: کاربران می‌توانند از ویجت در شبکه اجتماعی برای ارایه اطلاعات بیش‌تر مانند نشان دادن کتاب‌های مورد علاقه یا جمع‌آوری آهنگ‌های مورد علاقه در یک فهرست پخش برای اجرا شدن برای بازدید‌کنندگان پروفایل کاربر استفاده کنند.

برای استفاده از یک ویجت وب تنها کافی است کد ویجت را به این بخش‌ها کپی کرد. اما ویجت‌ها تنها برای استفاده شخصی نیستند. شرکت‌ها نیز از ویجت‌ها برای ارتقاء وب‌سایتشان استفاده می‌کنند. ویجت‌ها می‌توانند برای ردیابی بازدید‌کنندگان وب‌سایت و فراهم کردن اطلاعات در مورد مطالب مشاهده شده توسط بازدید‌کنندگان مورد استفاده قرار بگیرند.

ویجت دسک‌تاپ

یک ویجت دسک‌تاپ برنامه کوچکی است که در رایانه دسک‌تاپ اجرا می‌شود و گاهی برای اطلاعات به اینترنت دسترسی می‌یابد، مانند ویجت دسک‌تاپی که هوا و دمای محلی را نشان می‌دهد.

ویجت‌های دسک‌تاپ می‌توانند استفاده‌های بسیاری برای رایانه داشته باشند. به‌عنوان مثال یک ویجت اسکرچ‌پد می‌تواند امکان ایجاد یادداشت‌های کوچک برای کاربر رایانه و ارسال آن‌ها به دسک‌تاپ را فراهم کند، درست مانند یادداشت‌هایی که برروی یخچال قرار می‌دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed