فروشندگان و فروشگاههای مختلف قصد دارند برای جلب مشتریان بیشتر در فصل خرید تعطیلات امسال از شبکههای اجتماعی نیز برای بازاریابی بهره ببرند.
به گزارش ایسنا، شرکتهای مختلف مانند استارباکس و تارگت مدعیاند شبکههای اجتماعی به آنها کمک میکنند مستقیما با مصرفکنندگان تعامل داشته و نظرات آنها را برای همه موارد از تبلیغات گرفته تا محصولات جدید عرضه شده، دریافت کنند.
این شرکتها اکنون منابع بیشتری را برای شبکههای اجتماعی اختصاص داده و آنها را در برنامههای بازاریابی فصل خرید سال نو منظور کردهاند. در حالی که این شرکتها مایلند طرحهای خود را فاش نکنند، اعلام کردهاند از سایتهایی مانند توییتر و فیسبوک برای نمایش بهترین قراردادهای فصل تعطیلات به مشتریانشان استفاده میکنند.
شبکههای اجتماعی شمار رو به افزایشی از مصرفکنندگان را جذب کردهاند؛ شمار کاربران فیسبوک از 250 میلیون در ماه ژوییه به 300 میلیون رسیده است.
این شرکتها اکنون از بازاریابی سنتی روگردان شده و بودجه تبلیغاتی را برای بازاریابی تعاملی اختصاص میدهند. بنا بر برآورد این موسسه، بودجه اختصاصیافته برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی در آمریکا از 716 میلیون دلار در سال 2009 به 3.11 میلیارد دلار در سال 2014 میرسد.
بررسی Shop.org نشان داده است 47.1 درصد از فروشندگان آنلاین قصد دارند استفاده از شبکههای اجتماعی را در تعطیلات امسال افزایش دهند. شبکههای اجتماعی نیز در مقابل لینک مستقیمی به شرکتها میدهند تا از نیازها و نظرات مشتریانشان باخبر شوند.