گوگل امکان جدیدی به نام «جستوجوی اجتماعی» راهاندازی میکند که به کاربران امکان میدهد اطلاعات سایر شبکههای اجتماعی از جمله توییتر را دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، ماریسا مایر - معاون محصولات جستوجو و تجربه کاربر گوگل - در یک اعلام غافلگیر کننده در کنفرانس وب 2.0 در سانفرانسیسکو، اعلام کرد که این شرکت ظرف چند هفته آینده ابتکار جدید را بهصورت آزمایشی در بخش Google Labs راهاندازی میکند.
کاربران بهمنظور استفاده از جستوجوی اجتماعی باید وارد پروفایل گوگل شوند و گوگل سپس به کاربر پیشنهاد میدهد به کسانی که در پروفایل شبکه اجتماعی کاربر و در فهرست تماسهای جیمیل وی قرار دارند و بهعنوان دوستان شناخته شدهاند، متصل شود.
نتایج جستوجو از شبکههای اجتماعی همواره در انتهای صفحه همراه با یادداشتی که نشان میدهد اطلاعات از کدام شبکه اجتماعی گرفته شده، نمایش داده شده میشود.
بهعنوان مثال کاربرانی که به تازگی از نیوزیلند بازدید کرده و مطالبی در مورد آن نوشتهاند با استفاده از جستوجوی اجتماعی این مطالب از وبلاگها یا شبکههای اجتماعی گرفته و نمایش داده میشوند. گوگل جستوجوی اجتماعی را در جستوجوی تصویر نیز ایجاد کرده است.
این شرکت همچنین قرارداد جستوجویی را با توییتر به امضا رسانده است که با اعلام همکاری بینگ مایکروسافت با این سرویس میکرووبلاگنویسی همزمان شد.