بر اساس مطالعه جدید، خبرنگاران روزنامه آمریکایی به رقابت در دنیای دیجیتالی مشتاق بوده و خواهان سرعت گرفتن تبدیل اتاق خبری از چاپی به دیجیتالی هستند.
به گزارش ایسنا، در این بررسی که از سوی مرکز مدیریت رسانه و از حدود 3800 خبرنگار 79 روزنامه آمریکایی انجام گرفت، تقریبا نیمی از خبرنگاران معتقدند تبدیل اتاق خبری آنها از چاپی به دیجیتالی به کندی انجام میگیرد.
طبق بررسی «زندگی فراتر از چاپ؛ اشتیاق دیجیتالی خبرنگاران روزنامه»، با این که ممکن است ناشران نگران جایگزینی درآمد حاصل از تبلیغات چاپی با درآمد دیجیتالی باشند اما خبرنگاران در متصور کردن حرفهای که در آن اخبار به صورت آنلاین منتشر شده و بهجای چاپ به دستگاههای موبایل ارسال میشوند، مشکلی ندارند.
بر اساس یافتههای این بررسی، بیشتر خبرنگاران رغبت ندارند برای همیشه در بخش چاپی کار کنند و تنها شش درصد آرزو داشتند دوران دیجیتالی از میان برود.